На території України протікає 63119 річок і потічків загальною довжиною 206 тис.км Сама найбільша річка України – Дніпро. В місті Селидове протікає річка Солона. Річок з такою назвою в Україні – 6. Сіверський Донець, Західний Буг,Дністер найбрудніші річки України. Короп,карась,товстолобик – санітари наших річок. Вони їдять шкідливі мікроорганізми,дохлу рибу,водорості,через яких цвіте вода.
Учні старших класів чистили річку від сміття. У перший день було очищено 100м, а в другий в 2 рази більше,ніж у перший, а в третій – на 30 метрів більше,ніж у другий. Скільки метрів річки очистили учні за три дні? Запаси промислових риб у всіх водоймах нашої країни за останні 10 років скоротилося з 1000 до 200 тонн, а вилов з 300 до 60 тонн. У скільки разів скоротилися запаси риби та їх вилов?
Річка Солона міста Селидового Донецької області густо заросла очеретом. Із широкої глибоководної річки перетворилася на струмок. Колір річки змінився на червоний. Риба та інші мешканці водойми зникли. Задача . Які заходи треба заподіяти, щоб врятувати річку Солону? Розв‘язання: відремонтувати очисні споруди міста; встановити потужні фільтри,через які зливається вода з шахт; очеретокосаркою скосити зарості ; вибрати все сміття та каміння; спеціальними машинами розширити русло річки; розвести водорості, які очистять воду ; запустити рибу: коропа,товстолобика,карася,які допоможуть очистити річку І тоді наша річка Солона стане головною пам'яткою нашого міста!
Річка – річечка Річка-річечка, мов чорна стрічечка. Як же боляче тобі від людей, що нагорі місто збудували. Сміття,нечистоти,каміння кидали в тебе весь цей час. А ти все прощала людям і вірила в Бога і в нас. Ти думала,що все буде добре, Але не сталось того, І риба в тобі подохла й очеретом все заросло. І очі твої блакитні червоними стали вночі, То,мабуть, від сильного болю змінили колір вони. Але є в нас ще надія, Відродити річку навіки. Сучасне наше покоління не дозволить загинути тобі. І знов потечуть твої води до могутнього Дніпра, І річка Солона – красуня усміхатиметься щодня! ( Вірш написала учениця 4-А класу,Селидівської ЗОШ І-ІІІ ст.№6 , Петренко Даша, 2020 рік)
Проведення досліду : Що може статися з живою істотою, коли її середовище забруднене або змінене на гірше. Мета: з’ясувати, як навколишнє середовище може змінити,нашкодити живим організмам. Обладнання: чотири листки герані, чотири склянки з водою, оцет,сіль,олія. Хід досліду Учням треба відрізати чотири листочки герані з однієї рослини і поставити в окрему склянку з водою . Потім забруднити воду в трьох склянках. До першої налити дві столові ложки оцту і підписати “ Кислота ”. До другої покласти дві столові ложки солі. На цій склянці написати слово “ Сіль ”. Налити дві столових ложки олії до третьої склянки і підписати “ Олія “.В четвертій склянці воду залишити чистою. Усі ці склянки поставити на підвіконня. Спостерігати за листочками протягом тижня. Підвести учнів до висновку: якщо середовище,де існують живі істоти,забруднюються,вони поступово гинуть.