Урок "Гриби: їстівні та отруйні. Складання речень за серією сюжетних малюнків, планом та змістом казки І. Прокопенко «Як гриби ховалися».

Про матеріал
Урок формує в учнів уявлення про їстівні та отруйні гриби, вміння їх розрізняти, будову грибів, їх значення, вміння складати речення за сюжетними малюнками до казки; розвиває вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; усне мовлення школярів, мислення учнів; розширює словниковий запас; виховує інтерес до слова,повагу і любов до природи, культуру поведінки.
Перегляд файлу

 


 

Тема. Гриби: їстівні та отруйні. Складання речень за серією сюжетних малюнків, планом та змістом казки І. Прокопенко  «Як гриби ховалися».

Мета уроку :

 Навчальна: формувати в учнів уявлення про їстівні та отруйні гриби, вміння їх розрізняти, будову грибів, їх значення, вміння складати речення за сюжетними малюнками до казки;

Розвивальна: розвивати вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки; розвивати усне мовлення школярів, мислення учнів; розширювати словниковий запас; вихову­вати інтерес до слова.

Виховна: виховувати повагу і любов до природи, культуру поведінки.

Обладнання:  мультимедійна презентація, підручники, картки, аудіо записи музичного супроводу.

Хід уроку:

І. Організаційна частина.

Слайд 1

Закінчилась вже перерва,
Пролунав шкільний дзвінок.
А тепер усі швиденько
Налаштуйтесь на урок.

Інтерактивна вправа «Посмішка».

Слайд 2

- Діти, в народі кажуть, що добрий гість – дому радість.  

 - Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям. Поверніться до них, привітайтесь та подаруйте їм свої чарівні доброзичливі посмішки.

-  Я хочу, щоб наш урок був пізнавальним.                                                                                     

- А яким ви хочете його бачити? (Цікавим, веселим, науковим, творчим, повчальним.)                                                                                                                      

- А   якими  на уроці повинні бути ви? ( Дисциплінованими, уважними, активними, зібраними, наполегливими, розумними.)                                                                 

-  Отже, якщо ви будете такими, то ми разом створимо цікавий, творчий,  пізнавальний  урок. Все залежить від вашої активності, уважності, дисциплінованості.    

Слайд 3

- Сьогодні ми з вами проведемо інтегрований урок, який буде складатися з предметів: природознавство і українська мова.                                                                                                                 

  1. Емоційне налаштування на урок.

Слайд 4

- Урок природознавства в першу чергу є уроком спілкування з природою, під час якого ми вчимося цінувати матінку-природу, бачити її красу, відчувати себе її часточкою. Саме це я зараз пропоную вам відчути.

(Учитель читає вірш під музичний відео супровід «Осінь»)

Краса чарівна є в усьому,
Лиш треба бачити її.
Вона у небі голубому,
У ній оновлені гаї.
Вона живе в малій сніжинці,
І в кучугурах на горі.
В тополі, в кленах і в ялинці,
А ще у вранішній зорі.
Вона у білому тумані,
В краплиночці роси живе.
Вона у квітці полум’яній
І у хмариночці пливе…
Краса в усьому – придивися!
Втішайся казкою краси.
Поглянь на світ і усміхнися,
В душі своїй красу неси!

-Я дуже хочу, щоб ці поетичні слова назавжди оселилися у ваших маленьких добрих серцях.

Слайд 5

ІІ. Підсумки фенологічних спостережень.

-Яка ж погода нас очікує сьогодні?

(Учні підсумовують фенологічні спостереження за планом)

План спостережень

  • Який місяць осені панує у природі?
  • Чому він так називається?
  • Яке сьогодні число?
  • Яка  температура повітря?
  • Який стан неба?
  • Чи були сьогодні опади? Які?

ІІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

-Яку тему вивчали на минулому уроці природознавства?

Слайд 6

«Карусель запитань» Слайд 7

- Чому рослини відносяться до живої природи?

- На які 3 групи поділяють рослини? (Дерева, кущі, трав'янисті рослини)

- Які органи має рослина?

- З якого органа рослини утворюються плоди?

- Як розмножуються рослини?

- Як поширюються плоди і насіння? (Тваринами, вітром, розкиданням свого насіння)

- На які групи поділяються рослини за тривалістю життя? (Однорічні багаторічні)

IV. Актуалізація опорних знань

А) Створення проблемної ситуації.

Слайд 8

- Діти, як повідомили  синоптики, погода сьогодні чудова, настрій у нас піднесений. А чому б нам не відсвяткувати день народження? 

- Згодні? А ось у кого буде день народження, ви взнаєте, коли відгадаєте, що за гість з лісу знаходиться у чарівному ящику. Для цього вам потрібно відгадати загадку

Б)  Робота над загадкою

В теплий дощик народився,
Парасолькою накрився.
Може б з лісу пострибав,
Якби другу ногу мав.

  • Як звуть нашого іменинника? (Гриб).
  • А чи знаєте ви, скільки ж років  виповнилося йому? Та небагато! Всього -навсього якихось 150 мільйонів років!

– Діти, а давайте присвятимо наш урок імениннику і будемо сьогодні говорити тільки про нього. Згодні?

 

V. Повідомлення теми й мети уроку.

1. Мотивація навчальної діяльності

А) - Вставте пропущені букви, які позначають голосний звук і  прочитайте тему нашого уроку. Слайд  9,10

Слайд 11

Б) - Сьогодні на уроці ми:

А) розкажемо, шо вже знаємо про гриби;

Б) дізнаємось багато нового про гриби;

В) навчимося розрізняти гриби;

Г) будувати речення, шо передають зміст малюнків  до казки.

- Чи потрібно нам це знати?

Слайд12

2)  Метод «Знаємо –дізнаємось – дізнались».

- Зверніть увагу на таблицю. Ми її будемо заповнювати протягом уроку.

Знаємо

Дізнаємось

Дізнались

Слайд 13

  • Давайте з’ясуємо, що ми вже знаємо про гриби?
  • Ростуть у лісі.
  • Їжа для людей і тварин.
  • Існують їстівні та отруйні гриби.

 

Знаємо

Дізнаємось

Дізнались

  • Ростуть у лісі.
  • Їжа для людей і тварин.
  • Існують їстівні та отруйні гриби

Назви грибів

Яку будову мають гриби

До якої групи належать гриби

Значення грибів

Правила збирання

Охорона грибів

 

 

VI. Вивчення нового матеріалу

1. - Згадайте, кого ми відносимо до живої природи? (Людей, тварин, рослин).

Слайд 14

-  Діти, подумайте, гриби – це жива чи нежива природа? Доведіть.

(Жива, бо вони живляться, розмножуються, ростуть, відмирають).

2. Слайд 15

- Осінь дарує нам багато грибів. Якщо осінь тепла і дощова, то їх у лісі сила-силенна.

3. Робота в парах за картками

- Даю хвилинку для обговорення в парах, щоб з’ясувати, гриби – це рослини чи тварини? (Картка. Будова рослин і тварин)

(Не рослини, бо не мають листя, стебла, квітів. Не тварини, бо не пересуваються, не мають голови, хвоста.)

- Довгий час вчені не могли визначити, до якої ж групи живих організмів належать гриби. Їх вважали морськими тваринами, травою без квітів. І лише в кінці 18 ст. вирішили, що гриби – це окрема група живої природи.

Тепер ми знаємо, що до живої природи відносяться люди, тварини, рослини і гриби. Запам’ятайте це!

Слайд 16

- Чим подібні гриби? А чим відрізняються?

Слайд 17

- Яка ж будова гриба?

Слайд 18

- А як розмножуються гриби?

-Розмножуються гриби спорами, частинами грибниці.

4. Розповідь вчителя

Гриби – переважно діти лісів, але вони пристосувались на нашій планеті і ростуть не лише в лісах, а й у степах, горах,   під деревами, на деревах, в темних печерах. Всього існує приблизно 100 тисяч видів грибів.  Але їстівних серед них небагато. У лісах України росте  близько 100 видів.  Гриби – цінний продукт харчування. Недарма в народі їх звуть лісовими овочами, лісовим м’ясом, лісовим хлібом. У грибах багато білків. У їстівних грибах виявлено багато вітамінів, мінеральних речовин, залізо, калій, йод, кальцій.

Слайд 19

  1. Ознайомлення з грибами.
  • Діти, які ж гриби можна знайти в осінньому лісі?

Слайд 20

  • Уявіть , що ви ідете в осінній ліс.
  •  Ось ми у лісі. Які ж гриби будемо шукати?

Слайд 21

  • Важливо вміти відрізняти отруйні гриби від їстівних. Дуже отруйні – бліда поганка, мухомор, жовчний гриб, несправжні лисички й несправжні опеньки.

Слайд 22

  • Розгляньте малюнки отруйних грибів. Запам’ятайте їхні назви та ознаки

Слайд 23

  1. Фізкультхвилинка
  2. Розрізнення грибів

Слайд 24, 25. 26

  • Як же їх відрізнити?
  1. Ознайомлення з правилами збирання грибів.

  Слайд 27

  • Як правильно збирати гриби?
  • Чому, збираючи гриби, не можна виривати гриб з грибниці чи порушувати грибницю?

          Слайд 28

  • Яких  правила  дотримується справжній грибник?

VII. Закріплення вивченого матеріалу

  • Ми вже багато почули і запам’ятали про гриби. Давайте підведемо підсумок.

Слайд 29

  • Продовжіть речення, з’єднавши їх частини.

VIII. Розвиток зв’язного мовлення.

  1. Слайд 30
  • Діти, а чи любите ви казки? А хто складає казки?
  • А чи хочете ви побувати у ролі казкарів?
  •   Зараз ми спробуємо разом скласти речення за серією сюжетних малюнків з опорою на авторську казку.
  1. Робота над казкою

А) Слухання казки Слайд 31-36

Б) Змістовий аналіз казки

  • Де зібралися гриби?
  • Які гриби прийшли на свято?
  • Як вони веселилися?
  • Кого злякалися гриби?
  • Де який гриб заховався?

В) Робота за малюнками

Слайд 37

-  Розгляньте малюнки. Складіть  речення до кожного малюнка, використовуючи слова з довідки(зошит ст.11 впр.3)

Слайд 38 

Г) Читання утвореного тексту

На лісовій галявині зібралися гриби. Руді лисички, чепурні сироїжки, шляхетний боровик, старий груздь, стрункі опеньки, печериця і вирішили повеселитися. У танку кружляли старі і малі. Раптом почулися голоси грибників. Перелякані гриби розбіглися і поховалися.

Д) Словникова робота

  • Чи подібний наш твір до казки автора?
  • Зверніть увагу на підкреслені слова. Такі слова прикрашають текст. Вони неначе малюють предмети. Це образні слова.
  • Прочитайте виділені слова в тексті. Поміркуйте, як утворилися назви грибів.

Опеньки притулилися біля пенька. Біля берези – підберезники, в осичняку – підосичники.

  • Поясніть вираз: стоїть як укопаний. (Нерухомо, непорушно, застигши на місці.)

3. Самостійна робота учнів (Запис речень)

Слайд 39

IХ. Домашнє завдання

Слайд 40

Х. Підведення підсумків

           Слайд 41

  • Дякую за роботу на уроці.
Завантаження...
docx
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
1548
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку