Урок- гра "Домашні тварини"

Про матеріал
Матеріал розрахований для використання на уроці та у виховній роботі. Учні узагальнюють знання про групи тварин за істотними ознаками, вчаться доглядати за домашніми тваринами, розуміти їхні потреби, враховувати небезпеки. Увага приділяється відповідальному ставленню до тварин.
Перегляд файлу

                        Урок- гра «Домашні тварини»

                     (Підготувала вчитель  Война Г.В.)                                                                Мета:         Розширити і уточнити уявлення дітей про різноманітність  тваринного світу, середовище їхнього існування. Формувати поняття «Звірі, птахи, комахи, риби». Знайомити учнів з назвами  тварин. Розвивати спостережливість, уміння порівнювати зовнішній вигляд тварин та групувати їх. Формувати уявлення про хатніх тварин, породи собак, приручення тварин людиною, поведінку собак, переваги та небезпеки спілкування з домашніми тваринами, правилами догляду. Розкрити цінність тварин для людини. З`ясувати  правила поведінки в природі. Виховувати турботливе ставлення до тварин, відповідальність, бажання брати участь у їх охороні.

                                             Хід уроку

1 . Организація учнів. Аутотренінг.

  • Сядьте зручно, правильно. Повторюйте тихо за мною:
  • Я готовий до уроку.
  • Я зібраний.
  •  Я все зумію .
  • Я все запам’ятаю надовго.
  • Я хочу вчитись.

Тож нехай урок принесе радість, успіх і нові знання.

2 . Підведення підсумків фенологічних спостережень.

  • Нагадайте, яка пора року?
  •  Місяць, день , число?
  • А от про лютий кажуть. . .  А що кажуть ви дізнаєтесь, коли складете прислів’я.

                          Розгадування анаграми:

лютому     У     зустрічаються.     зима з весною

                            Гра «Асоціації»

  • Що найперше із спостережень виникає в уяві при читанні цього речення?

( Дні довші, а ночі коротші.

Температура повітря підвищується.

Сніг майже розтанув.

Розпустились вербові котики.)

3 . Повторення вивченого матеріалу .

  • Прошу пригадати , над якою темою працювали минулого уроку?

                                       Розгадування анаграми :

                          ри       тва     ни

  • А от я хочу спитать, це живі організми? Чому?
  • То до якої природи належать тварии?
  • У деяких з вас на парті лежать малюнки , а зображення будемо обговорювати разом.

      Створення динамічної таблиці

-Вийдіть ті учні, у яких на картках тварини мають дві ноги.

- Назвіть їх.

(Ластівка, ворона)

  • До якої групи тварин вони належать?
  • Чи можна сказати,  що дві ноги– істотна ознака птахів?

( Ні,   тіло птахів вкрите пір’ям, у них є дзьоб , крила.)

  • У кого на зображенні тварина з чотирма кінцівками?
  • Назвіть тварин.

( Олень вовк. )

  • До якої групи вони належать?
  • Чи можна стверджувати , що чотири лапи – істотна ознака ссавців?

( Ні , вони вигодовують малят молоком, тіло вкрито шерстю.)

  • А чи є такі звірі , що не мають чотирьох кінцівок та шерсті ?

( Дельфін, кажан, кит.)

-І, нарешті, запрошую із зображеннями тварин, що не мають ніг.

- Назви тварину.

( Окунь, йорж.)

-Яка істотна ознака риб?

( Тіло вкрито лускою.Замість ніг – плавці.)

  • Як називаються тварини, що живуть у дикій природі? Хто будує їм житло? Хто годує диких тварин?

4. Повідомлення теми та мети уроку.

  • Сьогодні ми поведемо розмову про тварин, які стали членами нашої родини, захисниками та друзями.
  • Прочитайте тему урока:

                         Домашні улюбленці.

5. Вивчення нового матеріалу.

                           Розгадування загадок

                            ***

Може дім охороняти

Та чужинців відганяти.

Давня вовкова родина.

Це – найкращий друг людини.

                             ***

Довги вуха, хитрий хвіст,

Муркотіти має хист.

                            

                                       ***

Як веселка кольоровий,

Має здібності до мови.

                                       ***

Свинка,  але не з хліва,

Мишка, та не польова.

Їсти просить і вночі

Булку, хлібчик, калачі .

                                    ***

Менші, ніж заморські свинки,

Це – пухкі морські тваринки.

За щоками носять їжу.

Сплять узимку в теплій хижі.

                                   ***

Що за хатка дивина?

З скла прозорого вона?

  • Хто піклується про домашніх тварин? Чи мають вони можливість шукати в природі воду? Їжу?

                       Фізкультхвилинка .Перегляд презентації « Домашні тварини»   

                        Рефлексія

-Чи виникли емоції після перегляду? Які?

( Милувались тваринами. Виникло бажання піклуватись. )

                   Їнтерактивна гра « Обери позицію»

_ Ви знаєте, щоб завести улюбленця, потрібно дізнатись, чим годувати, як доглядати. А де ми можемо взяти ці знання?

  • А от  Крокодил Гена звернувся за порадами до Шапокляк. Послухайте поради, визначте, які хибні, а які істинні.

                     Робота із сигнальними картками

  • Собакам не можна давати шоколад, цукерки, тістечка.

( Так, вони від цього хворіють. )

  • Кицьку потрібно мити щотижня.

(Ні. Це чистоплотна тварина. Від частого миття може захворіти. Тому миємо не частіше чотирьох разів на рік.)

  • Хом’як має вільно пересуватись по кімнаті, жити де схоче.

( Ні. Утримуємо в залізній клітці, із затишним будиночком з м’якою ватою,тканиною.)

  • В житло морської свинки обов’язково кладемо камінь.

( Так. Об нього вона сточує зуби, які ростуть протягом всього життя. Якщо не сточувати зуби, вони виростуть такими довгими, що свинка не зможе їсти і помре від голоду.)

            Бесіда « Породи собак»

  • Як ви вважаєте, яку тварину людина приручила першою?
  • Перенесемось із Кіплінгом в давні часи. Опинимось у печері первісної людини. У казці «Кішка, яка гуляла сама по собі   автор пише:

     «Жінка сіла чаклувати. Вона взяла велику баранячу кістку із м’ясом,  запалила вогонь в печері і  почала смажити.

        Дикий пес, що стояв поруч, підняв свій дикий ніс, понюхав і … побіг до печери щодуху.

          Він стояв перед входом і насолоджувався неперевершеними пахощами баранячого м’яса.

            Жінка засміялась і кинула йому кістку. З тих пір . . .

  • Що було далі?
  •  Так , собака став охороняти житло чоловіка і ходити з ним на полювання.

З часом люди вдосконалювали якості собак взалежності від своїх потреб. Так виникли

                  

                                   ПОРОДИ.

Собаки однієї породи схожі між собою .

  • При випасі овець використовували вівчарку. Це дуже сильні собаки, які можуть працювати цілодобово, їм доводиться вступати в бій з хижаками. А німецька вівчарка ще й працює у поліції, у загонах рятувальників,  на кордоні.
  •  Таксу брали з собою на полювання. А для чого їй такі коротенькі лапи? ( Переслідувати здобич у норі.)
  •  Сенбернарів створили для того, щоб рятувати людей високо в горах. Своїми міцними лапами вони розкопують людину, яка потрапила в снігову пастку під час сходу лавини. А великим теплим тілом зігрівають постраждалого до приходу рятувальників.

      А ще є собаки  пожежники, санітари, поводирі . .

                                 Фізкультхвилинка

                                     Дослідження .

                   (В групах. Диференційовано)

-Прочитайте опис собаки, знайдіть її зображення.

  1 група

  • Коллі – шотландська вівчарка. Допомагає вівчарам випасати овець . Це гарний охоронець оселі. Вона велика, пухнаста. Руденька мордочка витягнута, як у лисички. А на  голові – темна шапочка.

   2 група

  • Лабрадор – ласкавий і безмежно відданий господарю пес. Це великий собака. Шерсть рудувата. Хвіст довгий.

     3 група

  • Далматина використовували як мисливського пса. Цей собака білий, з чорними плямами.

        4 група

  • Пікінес –декоративний собака. Маленький,  коротколапий, з довгою шовковистою шерстю.
  • Які ознаки допомогли впізнати собаку?
  •  Тож, собака запрограмований на  безмежну любов до хазяїна. Він відчуває його стан, переживає радість, сум. Але не слід забувати, що собака сприймає світ по-своєм .

                                    Їндивідуальна робота за картками

                                             « Мова собак»

 

 

  • Прочитай слова. Чи всі зрозуміл ? З’єднай їх із зображенням.

(Контроль та корекція знань)

  • А як собака сприймає незнайомця , що дивиться їй в очі і посміхається? (На мові собак це означає « давай битися». )
  • А якщо пес присів і напружився, то що він готовий зробити? (Стрибнути й впитися в горло. )

                                         Тренінг « Самозахист»

-Миттєво притисни голову до грудей, зігнуту в лікті руку вистав вперед .Якщо собака вкусив– промий рану мильною піною і звернися до лікаря.

                                        Інсценізація

  • На урок завітав

                                    ЕКОЛОГ .

  • Людину якої професії так називають?
  • Послухайте вірш:

Я – еколог.

І рослині, і тварині ,

А часом також людині

Помагаю в небезпеці.

  • То хто такий еколог?

                                       ПРИРОДООХОРОНЕЦЬ

  • Сьогодні до нього прийшли скаржитись тварини нашого міста .
  • Маєм шубки хутряні,

Та не маємо де жити.

  • Дехто б’є нас, ображає,

Ще й петардами жбурляє.

  • Візьмуть в хату кошеня –

Як кумедно з ним щодня!

Підросте – і геть із хати –

Не цікаво з ним вже грати!

  • Тварини, як і люди, відчувають біль, голод, холод . Погляньте, серед бездомних собак і кішок є безпородні і породисті, навіть з нашийниками! Про що це свідчить?
  • Визначте якості людей, які це зробили.
  • Що робити, щоб такого не сталося?
  • Запам’ятай золоте правило:

                                     Ти   завжди відповідаєш за тих,

                               Кого приручив .

                                       Антуан де Сент-Екзюпері

6 . Підсумок. Гра « Інтерв’ю»

-Назви свою домашню тварину.

-Як ти про неї піклуєшся?

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ткачук Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
17 січня 2021
Переглядів
1588
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку