Учні формують вміння читати мовчки незнайоме за змістом висловлювання із належною швидкістю, розуміти й запамятовувати зміст тексту, тему й основну думку.
Пригадаємо!1. Що таке читання?2. Які є види читання?3. Для чого потрібне читання?4. Які є типи мовлення?
Номер слайду 3
Кінь Бакун Бакун був старий мудрий кінь. Колись вінбув, кажуть, білої масті, але шерсть давнозлиняла, стала брудно-сірою. І коли річкузапинало туманом, кінь і сам блукав, яктуман...
Номер слайду 4
Якось восени щось напало на мене, мабуть,коклюш. Мати взяла бричку, запрягла. Бакуна, мене в пальто й кожух закутала, якдідугана, бо вже морозці вдарили, і повезлав Загатне, до лікаря. А вже вечір; постукалими у двері, а дорогу заступила тітка звідром і віхтем: "Здрастуйте! – вклоняєтьсянам. – В собачу пору приїхали. Прийом був ідавно закінчився”. І ляснула дверима.
Номер слайду 5
Ну, ми в когось там переночували, а вранціще раз постукали. І знов та сама тітка."Здрастуйте! – каже нам. - Прийому нема йне буде. Сидір Петрович на нараді”. Повернули ми бричку й поїхали додому...
Номер слайду 6
Ви були в Загатному? Ото жаль! Річка тамжабі по коліно, але широка, з піщаним дном.І брід кам’янистий, їдеш – бричку погицує. Абула осінь, вітер холодний, аж струже вспину. Так мати на брід поїхала, щобшвидше додому. Підкотили бричку, глядь –річка замерзла. Вчора вода кипіла міжкамінням, а зараз – крига всуціль. Сталамати й журиться: "Що ж робити? На містокїхать – це ж п‘ять кілометрів із гаком...”.
Номер слайду 7
І поки вона журилась, я виліз тихенько зкожуха та на лід. А лід, наче скло, молодий,ясинцем називається. Ковзнешся – і несетебе хтозна-куди. За мною і мати ступила налід. Стала, підгицнула – крига тріщить,вгинається, але ні, не провалюється. А кінь?Копита ж у нього гострі. "Якщо провалитьсякінь, - вголос міркує мати, - ноги поріже. Ане провалиться, то однак по льоду не піде –не підкований”.
Номер слайду 8
Бакун, мабуть, почув, як журиться мати. Підійшов до річки. Пирхнув, понюхавкригу. Став на коліна. Ноги підігнув, якполозки, і давай човгать по льоду, нам,нерозторопним, показує: підпихайте! Матиаж руками сплеснула: "От розумник! Ану,Льонь, підпихаймо за бричку!”
Номер слайду 9
Ми взялися з двох боків, штовхаємо бричку, ікінь іде навколішках, сунеться по гладенькійкризі. Крига вгинається, похрускує, аленічого... Тільки до берега – хоп, рвонувся. Бакун, скочив на ноги і вже на землі. А коклюша в мене й не було, то я просто наковзанці застудився. Приїхали додому, матипопарила мене над гарячою картоплею, і яочуняв. Ось така історія про коня. (За В. Близнецем; 360 сл.)
Номер слайду 10
1. Бакун бува) молодий недосвідчений кінь;б) молодий, але хворий кінь;в) старий мудрий кінь.2. Пересування коня Бакуна оповідачпорівнюєа) з вихором;б) зi смерчем;в) із туманом. Читання мовчки. Кінь Бакун
Номер слайду 11
3. Масть коня булаа) колись біла, а тепер брудно-сіра;б) колись ворона, а тепер брудно-сіра;в) колись гніда, а тепер брудно-булана.4. Восени оповідач захворів, як гадали,а) на грип;б) на коклюш;в) на запалення легенів.
Номер слайду 12
5. Мати повезла хлопця до лікаряа) в Залісне;б) в Запільне;в) в Загатне.6. Дверима перед носом у хворого і йогоматері хряснулаа) лікарка;б) фельдшерка;в) тітка з віхтем.
Номер слайду 13
7. Річка булаа) мілка й широка;б) мілка й вузька;в) глибока й вузька.8. Мати зажурилася, бо...а) об’їжджаючи через міст, могла спізнитисяна роботу;б) об’їжджаючи через міст, бояласязамерзнути;в) об’їжджаючи через міст, остерігалася щебільше застудити сина.
Номер слайду 14
9. Лід на річці бува) товстий і міцний;б) тонкий, наче скло, і молодий;в) нерівний: то товстий, то тонкий.10. Кінь Бакуна) відмовився навіть ступити на лід;б) впевнено перейшов кригою;в) перейшов по кризі навколішки.
Номер слайду 15
11. До коня хлопчик-оповідач ставивсяа) зневажливо й презирливо;б) неуважно й байдуже;в) з романтичним захопленням і повагою.12. Переходячи річку, кінь Бакун виявива) легковажність і дурість;б) винахідливість і обережність;в) необачність і нерозважливість.