Презентація "Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя"

Про матеріал
Презентацію підготовлено для учнів 9-х класів за програмою: «Основи здоров’я 6 – 9 класи» навчальна програма для закладів загальної середньої освіти (затверджена та надано гриф «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 03 серпня 2022 року № 698)).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Цінність родини. ЧИННИКИ МІЦНОЇ РОДИНИ. ГОТОВНІСТЬ ДО СІМЕЙНОГО ЖИТТЯ.

Номер слайду 2

•­ поміркуєте ­про ­цінність ­родинних стосунків ­і ­важливі­ чинники ­міцної­ сім’ї;•­ проаналізуєте ­свою ­готовність ­до сімейного ­життя;•­ пригадаєте ­ознаки­ фізіологічної, психологічної ­і ­соціальної­ зрілості. На цьому уроці ви:

Номер слайду 3

Хтось­ народжений­ бути­ митцем,­ хтось­ -­ фінансовим­ генієм,­ а­ хтось­ - ­майбутнім ­олімпійцем. ­Та ­більшість ­людей можуть почуватися щасливими, ­створивши ­у майбутньому ­свою сім‘ю.­ Можливо,­ ви­ або ­дехто­ з ­ваших ­друзів ­поки ­що ­не вважаєте ­це ­головним.­ Однак ­мине ­час, ­і ­створення­ сім’ї,­ народження­ та­ виховання­ дітей­ стануть­ найважливішими і найвідповідальнішими­ у вашому ­житті.­Найвище призначення

Номер слайду 4

Родина­ є­ однією­ з­ найважливіших­ життєвих­ цінностей.­ У­ шлюбі­ чоловік­ і­ жінка ­можуть найповніше ­реалізувати ­себе ­як­ чоловік ­і ­дружина, ­голова ­родини­ і ­господиня, ­батько­ і матір. Дружна ­родина ­надихає, ­підтримує, ­допомагає­ переживати­ складні­ часи, ­реалізовувати найсміливіші ­плани­ і ­досягати найамбітніших цілей,­ зокрема ­й­ у ­професійній ­діяльності. Від­ родини­ насамперед­ залежать­ здоров’я­ і­ розвиток­ дітей.­ У­ ній задовольняються ­їхні ­базові ­потреби­ - фізіологічні, соціальні ­й­ духовні.

Номер слайду 5

Фізіологічні потреби, потреба в безпеці.­ Мати­ й­ батько­ прагнуть­ створити затишний дім, ­дбають, ­щоб ­члени ­сім’ї ­були ­нагодовані­ й ­одягнені.­ Дім­ - ­це ­особливе місце, ­де людина ­почувається ­в ­безпеці.­ Недаремно родину ­часто­ називають ­осередком стабільності ­або ­надійним тилом. Соціальні потреби. Родина ­задовольняє­ більшу­ частину­ соціальних потреб­ - у любові,­ повазі,­ належності­ до­ групи.­ Тут­ дитина­ вчиться спілкуватися, ­розв’язувати конфлікти­ і ­будувати ­свої ­стосунки ­з­ батьками, братами ­і ­сестрами,­ численними­родичами.­ Тут­ вона ­засвоює­ важливі цінності­ й­ норми­ соціальної­ поведінки.­ Діти,­ яких­ не­ навчили­ цього,­ зазвичай відчувають­ труднощі ­у ­стосунках ­з ­іншими­ людьми. Духовні потреби.­ В­ батьківському­ домі­ дитина­ вперше­ бачить­ прекрасне:­ кімнатні­ рослини,­ вишиті­ рушники,­ картини­ і­ килими.­ Тут­ їй­ співають ­першу колискову, ­читають першу ­книжку. ­Знайомлячи ­дитину­ з ­мистецтвом, навчаючи ­народних ­ремесел,­ створюючи­ умови ­для ­розвиткóу здібностей ­ і здобуття ­освіти, ­родина ­допомагає задовольняти ­її ­вищі потреби­ - пізнавальні,­ естетичні, ­потребу ­в ­самореалізації.­­

Номер слайду 6

Важливі чинники міцної родини Ви,­ напевно,­ чули­ вислів:­ «Усі­ щасливі­ родини­ схожі­ одна­на ­одну,­ кожна­ нещаслива­ - нещаслива ­по-своєму»?­ Це ­тому, що ­родинне­ щастя ґрунтується­ на ­універсальних складових:­ коханні ­і­ важливих­ побутових та­ життєвих навичках.­ Колись­ сім’ї­ створювали ­з матеріального­ розрахунку, ­з ­огляду ­на ­престижність ­і­ навіть ­з політичних­ мотивів.­ Іноді наречені ­не ­були­ знайомі до­ весілля.­ За­ них­ все­ вирішували­ батьки.­ Нині­ головною­ підставою­укладання­ шлюбу­ є­ кохання.­ Коли­ люди­ вирішують­ прожити­ разом до­ кінця­ життя,­ вони­ створюють­ найкращі­ умови­ для­ своїх­ ма бутніх дітей.­ Адже ­атмосфера батьківської­ любові ­дає­ дитині ­відчуття захищеності,­ сприяє ­її ­розвитку.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Готовність до сімейного життя У ­кожній країні ­є ­закони, ­які ­визначають ­мінімальний ­вік­укладення­ шлюбу.­ В ­Україні ­він ­становить­ 18 ­років ­для­хлопців­ і ­17 ­років ­для дівчат. ­Однак ­далеко­ не ­всі юнаки­ і­ дівчата ­готові ­до ­сімейного ­життя в ­такому­ молодому ­віці.­­ Щоб ­стати­ дорослим,­ треба ­вирости ­не ­лише­ фізично, ­а ­й ­психологічно ­і ­соціально.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Фізіологічне дозрівання Дехто,­ порівнюючи­ себе­ з однолітками,­ може­ відчути­ дискомфорт від­ того,­ що­ розвивається­ швидше­ або­ повільніше­ за­ інших.­ Та­ цим не ­варто перейматися.­ Календар­ фізіологічного ­дозрівання­ запрограмований генетично,­ і­ в­ цьому ­ви більше­ схожі ­на­ своїх ­батьків,­ ніж­на ­друзів.­ Якщо­ дитина­ живе­ в­ нормальних­ умовах ­і ­добре­харчується,­ фізіо­логічне дозрівання ­відбу­вається­ само­ собою.­­­ Фізіологічним ­критерієм­ зрілості­ є ­припинення ­росту і сформованість­ усіх­ органів ­і ­систем,­ зокрема­репродуктивної ­системи­ (статеве­ дозрівання). ­У наших широтах ­фізіологічне ­дозрівання­ завершується ­приблизно­ у ­20 ­років.

Номер слайду 11

Психологічне дозрівання Процеси­ психологічного­ дозрівання­ тісно­ пов’язані­ з­ фізіо­логічним розвитком,­ адже­ деякі­ інтелектуальні­ та­ емоційно-вольові­ здібності потребують ­формування ­відповідних­ структур­ головного ­мозку.­ Так,­ у підлітковому віці­ триває­ формування­ логічного­ й­ абстрактного мислення,­ збільшується­ словниковий­ запас.­ Іншою­ характерною­ рисою­ підлітків­ є­ висока­ інтенсивність­ емоцій і­ часті­ зміни­ настрою.­ Вранці підліток­ може ­злітати­ до­ небес ­від­ радості, ­а ­за­ декілька­ годин - ­перебувати ­у ­бе зодні ­відчаю, ­і ­все ­це­ через ­незначні­ події, ­про­ які ­він ­невдовзі навіть ­не ­згадає.­ Через різкі­ зміни­ настрою­ дехто­ з­ підлітків­ починає­ думати,­ що­ з­ ним­ щось­ негаразд.­ Та­ не­ варто­ панікувати,­ адже­ справжні­ причини таких ­змін ­здебільшого фізіологічні­ - ­підвищена­ концентрація ­гормонів та­ особ­ливості­ функціонування­ нервової­ системи.­ Усвідомлення­ цього,­ підтримка­ і­ любов­ родини­ полегшать­ процес­ дорослішання,­ а­ навички самоконтролю ­допоможуть ­правильно­ висловлювати­ свої емоції.­ Психологічна­ зрілість­ передбачає­ свідому­ регуляцію­ поведінки людини,­ становлення­ її­ як­ особистості.­ Психологічно­ зріла­ особистість­ усвідомлює­ свою ідентичність ­і ­життєві ­цілі, ­здатна ­чинити ­«як ­треба»,­ а­ не ­«як­ хочу»,­ діяти­ задля­ інших­людей ­і ­певних ­соціально ­значимих цінностей ­(моралі, ­друзів, ­родини, ­суспільства).­

Номер слайду 12

Соціальна зрілість Критерії ­соціальної­ зрілості­ залежать­ від­ рівня­ розвитку суспільства і конкретної­ культури.­ У­ більшості ­розвинених ­країн соціальну­ зрілість пов’язують­ із­ можливістю самостійно­ вирішувати­ свою­ долю.­ Розрив­ у часі ­між досягненням ­фізіологічної­ і ­соціальної­ зрілості ­у ­цих ­країнах становить ­7–9 ­років, протягом яких­ людина має ­багато­ чого­ навчитися,­ щоб­ користуватися ­правами ­і виконувати ­обов’язки ­дорослої ­людини.­­­­­­­­ Однією ­з ознак­ соціальної­ зрілості ­є ­набуття ­повної ­юридичної відповідальності ­з ­18 ­років.­ Дуже­ важливими ­характеристиками ­соціальної ­зрілості­ є спроможність людини ­ефективно ­спілкуватися, ­налагоджувати ­і підтримувати ­стосунки.­ Соціальний­ розвиток­ людини­ охоплює­ три­ стадії:­ від­ повної­ залежності до незалежності, ­а ­від ­неї­ - ­до взаємозалежності.­

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

1. Опрацюйте  §22. Цінність родини. 2. Ознайомтесь із презентацією «Цінність родини. Чинники міцної родини. Готовність до сімейного життя» та відеоматеріалом, що додається.3. Робота у зошиті: - напишіть твір-роздум на тему: «Готовність до сімейного життя – це…».

pptx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
6 березня
Переглядів
471
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку