Мета: поглибити знання про орфограми української мови; , розпізнавати її тип, правильно вживати апостроф, правильно писати та вимовляти слова з орфограмами; виховувати уважність та почуття поваги до українського художнього слова.
Cкладні випадки вживання апострофа. Підготувала урок у10 класі вчитель української мови та літератури. Халілова Марина Миколаївна
Номер слайду 2
Вправа «Лови помилку». Земля, обласний, боротьба, цв’ях, прекрасний, підїзд, сіллю, повістю, пів-Ялти, пів-ями, український, духм’яний, не писати,скинути,ніким не сказане, легко,принести, до вподоби, к’ювет.
Номер слайду 3
Орфографія (від гр. orthographio: orthos — «правильний» і grapho — «пишу») — історично сформована, уніфікована система правил, що визначають написання слів згідно з усталеними нормами. Словникова робтаорфограма — це правильне (таке, що відповідає правилам або традиціям) написання, яке потрібно вибрати з ряду можливим.
Номер слайду 4
Апостроф вважають наймолодшим правописним знаком нашого письма. Назва запозичена з грецької мови, де означала: кривий, зігнутий, повернутий назад. Існує думка, що за доби Київської Русі, коли пергамент був досить дорогим, доводилося економити місце. Монахи, які переписували книги, придумали таке: замість загальновідомих голосних літер ставили апостроф. Пізніше (на початку ХХ століття) апострофом замінили букву «єр» (ъ). Це цікаво
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Вправа «Добери антонім»До кожного слова підібрати антонім. Пояснити правила вживання чи невживання апострофа. Буденний – Важливо – Блискучий – Розділяти – Згуртовувати – Зникнути – Зав’язати – Твердий – Додатній – Від’їжджати – (святковий).(дріб’язково).(тьмяний).(з’єднувати).(роз’єднувати).(з’явитися).(розв’язати).(м’який).(від’ємний).(під’їжджати).
Номер слайду 7
Перша вистава – Заплічний речовий мішок – Розпорядник у казино – Підвищення, на які піднімається переможець -Жанр публіцистики (бесіда з певною особою) -Прапор приморських фортець – Католицький священник –Корпус літального апарата – Вправа «Іноземці»(прем’єра).(рюкзак).(круп’є).(п’єдестал)(інтерв’ю).(гюйс).(кюре).(фюзеляж).
Номер слайду 8
Прийом «Незакінчене речення»Сьогодні на уроці... Я зрозумів... Я навчився... Я досягнув успіху... Найцікавіше працювалося на етапі... Не вмів, а тепер умію... Найбільше труднощів я відчував... Злагоджено працювати заважало... Треба було зробити інакше... Найбільший мій успіх-це...