Презентація "Давній Рим від царства до республіки"

Про матеріал
Презентація містить матеріали до уроку, які необхідні для проведення онлайн уроків
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Давній Рим від царства до республіки6 ВІ54

Номер слайду 2

Поясніть, чим форма правління в державах стародавнього Сходу відрізнялася від форми правління у грецьких полісах, зокрема Афінах. Які з вивчених вами раніше держав були монархіями, а які — республіками?Історія міста Рим — це цікавий шлях від «міста на семи пагорбах» до столиці величної імперії. Дізнаймося, які етапи пройшов Рим у своєму історичному розвитку. Спрямує нашу діяльність освітній дартс, відповіді на запитання якого будемо шукати під час навчання. Діємо: практичні завдання. Започаткуйте проєкт «Історія давнього Рима на лінії часу»: протягом вивчення розділу 4 позначайте на лінії часу важливі події та періоди римської історії. Проілюструйте свій проект тематичними малюнками. Проект можна виконати як за допомогою канцелярського приладдя, так і з допомогою онлайн-сервісів для створення ліній часу.

Номер слайду 3

1. ДЕРЖАВНІ УТВОРЕННЯ ЕТРУСКІВТворцями перших державних утворень в Італії вважаються етруски. Їх область Етрурія мала високрозвинене господарство та активно торгували з сусідніми народами. Центрами державності стали засновані ними 12 міст-держав: Веї, Тарквінії, Вольсінії та ін. Управління в них нагадувало грецькі поліси. У разі небезпеки етруські міста об’єднували свої війська для боротьби з ворогами, але в цілому були повністю незалежними. Етруски істотно впливали на розвиток Італії. До 509 р. до н. е. в Римі, за легендами, правила, етруська царська династія. Політичні та культурні традиції етрусків були значною мірою запозичені римлянами, які остаточно підкорили Етрурію на початку III ст. до н. е. Етруські танцівники (Тарквінії, 470 р. до н. е.)

Номер слайду 4

2. РИМСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО ЗА ЦАРСЬКОГО ПЕРІОДУРомул був першим правителем Рима. Після Ромула правили шість царів. Так званий царський період тривав понад два століття — протягом 753-509 рр. до н. е. Римляни жили общинами, які складалися з великих родин (латинською — «фамілій»). На чолі родини стояв батько (патер), а членів родини називали патриціями. Патриції — нащадки найзнатніших родів, були привілейованою верствою населення в Римі. Вони пишалися тим, що їхні діди й батьки заснували Рим.Іншу частину населення, що походила зі скорених племен завойованих територій або переселених з інших общин, називали плебеями. Плебеї займалися землеробством і ремеслами. Вони повністю залежали від патриціїв. У господарстві використовували також працю рабів/рабинь. На чолі общини стояв цар. Царя обирав довічно римський народ. Разом із царем правив сенат — рада старійшин. Для вирішення найважливіших питань скликали народні збори. Статуя римлянина з масками предків (І ст. до н. е.)До якої категорії громадян Рима ми можемо віднести цього чоловіка? Обґрунтуйте свій вибір. Діємо: практичні завдання. Діонісій Галікарнаський про владу царя. Ромул дав цареві такі права: щоб він очолював священнодійства і жертвопринесення, щоб зберігав закони та звичаї батьків, тяжкі злочини розбирав сам, а легші доручав сенатові, збирав сенат і скликав народ та мав вищу владу під час війни... Які обов’язки перед суспільством мав цар? Які обов’язки мали члени суспільства?У 510 р. до н. е. через зловживання владою римляни скинули останнього царя Тарквінія Гордого. Патриції взяли владу до своїх рук, проголосивши республіку. Період в історії Давнього Риму з кінця VI до І ст. до н. е. називають республіканським. Варто запам’ятати!Республіка (у перекладі з латинської — «справа народу») — держава, якою управляють обрані на певний період громадяни.

Номер слайду 5

3. РИМСЬКА РЕСПУБЛІКА: ОРГАНІЗАЦІЯ ВЛАДИ ТА РИМСЬКЕ СУСПІЛЬСТВОЧитаємо й розуміємо. Прочитайте навчальний текст і законспектуйте матеріал у схему. На початковому етапі влада в римській республіці належала виключно патриціям. Плебеїв не допускали до органів влади. Під час розподілу нових земель перевагу надавали патриціям. Багато плебеїв потрапляли в боргове рабство і піддавалися жорстким покаранням. Боротьба плебеїв за свої права тривала понад 200 років. Вони діяли цілеспрямовано і здобули громадянську рівність із патриціями. Протягом 450-451 рр. до н. е. правові норми були записані на 12 мідних таблицях і виставлені на Форумі для загального огляду. Тепер ніхто не міг виправдати свої дії незнанням законів. Плебеї домоглися права на землю, а наприкінці IV - початку III ст. до н. е. — ліквідації боргового рабства. Плебеї отримала доступ до всіх посад. Були дозволені шлюби між патриціями і плебеями. Усе населення Риму поділялося на дві великі групи — римських громадян та іноземців. Громадяни Риму здобули права: брати участь у народних зборах, бути обраним на державні посади, мати власність. Служба у війську стала основним обов'язком римлян. Робота на всіх посадах у Римі не оплачувалася, тому управляти державою могли тільки багаті громадяни. Зміни, що відбувалися в суспільстві, сприяли зміцненню влади та єдності держави. Стабільне становище в державі Рим використав для подальшого розширення територій шляхом загарбницьких воєн.

Номер слайду 6

ЗАПИТАННЯ І ЗАВДАННЯI. Знаю й систематизую нову інформацію. Самооцінювання. Оцініть свої успіхи в опануванні теми «Давній Рим: від царства до республіки»: поєднайте кожне із запитань для самоконтролю з відповідним смайликом успіху. Дайте відповіді на запитання. II. Обговоріть у групі1. Поясніть, що про історію давнього Риму можна розповісти за допомогою закодованих у хмаринці слів?2. Які наслідки мав той факт, що робота на всіх посадах у Римі не оплачувалася?3. Порівняйте систему управління в Афінському полісі та в Римі за доби республіки. У якій із держав громадяни відчували себе більш захищеними від перевищення повноважень чиновників?III. Мислю творчо. Уявіть, що ви працюєте в туристичній агенції. За допомогою додаткових джерел інформації підготуйте розробку туристичного маршруту «Пам’ятки етруської культури в Італії». Свою розробку представте у вигляді ілюстрованого постера з маршрутом і тематичними фото/ілюстраціями.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Очеретяна Наталія Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Чут Наталія Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 лютого
Переглядів
684
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку