ознайомити з поняттями «виток», «гирло»; формувати навички роботи з інформацією щодо вживання достатньої кількості води щодоби, розповідати про поширення води на планеті, використання води людиною, значення повітря для рослин, тварин, людини; пояснювати значення води у природі; виховувати дружні стосунки в класі; розвивати увагу, мислення, мовлення.
Це – вода! Вона обійде будь яку перешкоду, натиском своїм зруйнує найміцніші мури. Наш народ здавна помітив цю властивість води і склав таке прислів’я: «Мала крапля, а й та камінь точить». Усі ми звикли дивитися на воду, як на звичайну річ, але воду називають найбільшим дивом світу. Тому ми не можемо не говорити про неї. Що у світі найсильніше?
Робота з підручникомс.88 Без води неможливе існування життя на Землі. У природі вода міститься в океанах, морях, озерах, річках, болотах, льодовиках. Є й штучні водойми для зберігання води – ставки, водосховища і канали. Вода є також і в глибинах Землі, і на високих вершинах гір, і в повітрі.
Звідки беруть початок річки?Річки починаються з витоку. Вони беруть свій початок з боліт, озер, джерел або з льодовиків у горах. Рух води в річці називають течією. Якщо плисти за течією річки, то праворуч буде правий берег, а ліворуч – лівий. Місце, по якому протікає річка, називають руслом. Витік Правий берег Лівий берег Руслос.89
Які ще річки протікають по території України? Дністер Річка Дністер – найдовша з річок України, яка починається і закінчується на території України, бере свій початок з Карпат на висоті 900 м на кордоні з Польщею. Тече Україною та Молдовою і впадає у Чорне море. Щодо її назви, то є ціла легенда. Колись Дністер був маленьким струмочком без назви. На одному з його берегів люди вели на піску календар. Одного дня струмок розлився та змив усі записи. Побачивши це, люди сказали: «Струмок дні стер». Так і з’явилася назва Дністер.
Дослід «Де міститься вода?»Вам знадобляться: лупа, прозорі пакети, природні об'єкти (ґрунт, камінець, гілочка куща, огірок, яблуко, горіх ), маркер. Мета досліду: встановити, в яких природних об'єктах є вода. Сформулюйте гіпотезу зі слів «Вода є …» (наприклад, вода є у всіх природних об'єктах). Покладіть кожний об'єкт в окремий пакет. Закрийте його за допомогою застібки. Пронумеруйте пакети. Помістіть їх у тепле місце на рівну поверхню. Спостерігайте. Що з'явиться на внутрішній поверхні пакета? Чи у всіх пакетах відбулися зміни? Поясніть. Чи підтвердили результати спостереження вашу гіпотезу? Запишіть висновки.