{284 E427 A-3 D55-4303-BF80-6455036 E1 DE7}Пряма общинна демократія (первісна) {85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}рівне право голосу при виборі й зсуві своїх вищих керівників{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}вища влада в роді - рада - збори всіх його дорослих представників{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}засідання ради проходили відкрито, при участі в обговоренні будь-яких членів плем´я{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}рішення на таких радах звичайно приймалися за принципом одноголосності{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}ґрунтувалася на кровно-родинних зв´язках, загальній власності, примітивному виробництві{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}не було чіткого поділу управлінської й виконавської праці, не мала спеціального апарата керування й примусу{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}основна сфера відносин між людьми регулювалася звичаями й табу
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Антична демократія{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}пряма демократія: головним інститутом влади служили Народні збори{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}не існувало чіткого поділу приватного й громадського життя{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}індивід ідентифікував себе з полісом{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}створення сприятливих умов для участі громадян у керуванні справами держави{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}тиранія більшості: влада Народних зборів нічим не обмежувалася й всевладдя демосу перетворилося в абсолютне{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}вільний час{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}допомога бідним із державної скарбниці{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}плата за присутність на суспільних заходах{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}всевладдя демосу - абсолютне{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}законодавець в особі більшості -вище закону
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Середньовічні форми демократії{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}ідеї про те, що монарх і влада в цілому повинні служити своєму народу {85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}затвердження в середовищі віруючих демократичних ідеалів раннього християнства{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}теократичний характер{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}питання економічного і соціального характеру вирішувалися на народному віче
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0} Класична ліберальна демократія{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}базується на ідеї «загального добра для всіх{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}відокремлення індивіда від суспільства й держави{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}формальний характер демократії{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}обмеженість політичної участі{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}проголошення політичну рівність всіх громадян{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}принцип народного суверенітету{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}парламентаризм, перевага представницьких форм{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}наділення особистості невід´ємними правами
форма устрою будь-якої організації, заснованої на рівноправній участі її членів у керуванні й прийнятті в ній рішень за більшістюзаснований на певній системі цінностей ідеал суспільного устрою й відповідний йому світоглядсоціальний і політичний рух за народовладдя, здійснення демократичних цілей і ідеалів. Демократія
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}характерні риси сучасної демократії{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}юридичне визнання й інституціональне вираження суверенітету, верховної влади народу{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}періодична виборність основних органів держави{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}рівність прав громадян на участь у керуванні державою{85 BE263 C-DBD7-4 A20-BB59-AAB30 ACAA65 A}прийняття рішень за більшістю й підпорядкувань меншостей більшості при їхньому здійсненні
Форми демократіїпряма - безпосередняформа народовладдя, за якої влада здійснюється через безпосереднє виявлення волі народу або певних соціальних груп - народне вето, народна ініціатива, народне відкликання свого обранця, плебісцит, референдум, вибориформа народовладдя, за якої влада здійснюється через виявлення волі представників народу у виборних органах - парламенти, органи місцевого самоврядування (тут депутати здійснюють свої функції представництва на основі колегіальності)непряма - представницька
Вибори – форма особистої участі громадян в управлінні державою шляхом формування вищих представницьких органів, органів місцевого самоврядування, їх персонального складу. Референдум -в державному праві прийняття електоратом (виборцями) рішення з конституційних, законодавчих чи інших внутрішньо- чи зовнішньополітичних питань. Загальні зібрання громадян – збори, на які скликають за місцем проживання громадян (села, селища, мікрорайону, житлового комплексу, вулиці, кварталу, будинку та іншого територіального утворення) для обговорення найважливіших питань місцевого життя. Народні законодавчі ініціативи –внесення до парламенту офіційної пропозиції про ухвалення законопроекту, зміну або скасування нормативно- правового акту, якщо таку пропозицію підтримала певна кількість підписів виборців.
декларуєКонституція — це особливий правовий акт (або кілька правових актів чи інших джерел), який містить правові норми, що визначають державний лад, принципи і порядок утворення та функціонування органів державної влади, їх повноваження і взаємодію, права й обов’язки держави, суспільства та громадян. Конституціядекларуємісцеве самоврядуванняприватну власністьорганізацію співпраціправа і свободи людинидемократичні інститути
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Система розподілу державної влади в УкраїніГілка влади. Орган, що її здіснюєПризначення Основні функціїЗаконодавча влада. Парламент – Верховна Рада України. Формулює стандарти прав та правові норми життя держави і суспільстваприймати загальнообов'язкові закони;затверджувати державний бюджет; здійснювати парламентський контроль за виконанням Конституції та законів;визначати основні напрямки зовнішньої і внутрішньої політики;обирати, призначати або затверджувати високопосадовців. Виконавча влада. Уряд (Кабінет Міністрів України) та система інших центральних і місцевих виконавчих органів. Забезпечує виконання Конституції та законів і створює умови для їх реалізаціїзабезпечити здійснення внутрішньої та зовнішньої політики;управляти об'єктами державної власності;видавати підзаконні акти (постанови, розпорядження) для регулювання суспільних відносин на підставі Конституції і законів. Судова влада. Система судів конституційної та загальної юрисдикціїЗдійснює правосуддя і забезпечує права та свободи людини і громадянинавтілювати реальне верховенство права і панування закону в суспільному житті;зміцнювати законність і правопорядок;гарантувати права та свободи фізичних та юридичних осіб;вирішувати цивільні, кримінальні, господарські, адміністративні справи, а також справи про адміністративні правопорушення від імені держави
{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Основні засади виборчого права в Україні (принципи)Вибори є вільниминедопустимий будь-який тиск на виборців з метою примусити їхголосувати інакше, ніж відповідно до їхніх переконань, на догоду іншимособам чи структурам. Забороняється застосування насильства, погроз,обману, підкупу чи будь-яких інших дій, що перешкоджають вільномуформуванню та вільному виявленню волі виборця. Добровільність участі у виборахбрати участь у виборах є правом громадян України, а не обов’язком,тому вони самостійно вирішують це. У деяких країнахце обов’язок і за ухилення від участі передбачена відповідальність аж до позбавленняволіПряме виборче правоголосують за кандидатів особисто виборці, без будь-яких посередниківта проміжних ланок. Рівність виборчих правусі громадяни беруть участь у виборах на рівних засадах, коженвиборець має лише один голос. Усезагальність виборівактивне виборче право мають усі повнолітні дієздатні громадяни;пасивне виборче право мають усі, хто відповідає встановленимзаконодавством вимогам (досяг відповідного віку, проживає в державівідповідний строк та ін.). Забороняються будь-які обмеження виборчихправ громадян залежно від походження, соціального і майнового стану,расової і національної належності, статі, освіти, мови, ставлення дорелігії, політичних переконань, роду і характеру занять тощо. Таємність голосуваннябудь-який контроль за волевиявленням виборців не допускається. Це забезпечується особистим голосуванням виборця в спеціально обладнаних ізольованих кабінах або кімнатах, де заборонене встановлення відеокамер. Під час заповнення бюлетеня заборонена присутність будь-кого, крім того громадянина, який голосує
Суб'єкти виборчого процесувиборець. Центральна виборча комісія (ЦВК), а також окружні та дільничнівиборчі комісіїпартія, що висунула кандидата (-тів) у депутати чи кандидата на пост. Президента України. Кандидат у депутати, кандидат на пост Президента України,зареєстрований у порядку, встановленому закономофіційний спостерігач від партії, яка висунула кандидата (-тів), відгромадської організації
Види виборчих системмажоритарнапропорційна змішанавідносної більшості (у кого більше голосів)абсолютної більшості (50% + 1 голос)кваліфікованої більшості (2/3 голосів)з жорсткими спискамиз префенціямиз напівжорсткими спискамисистема з єдиним голосомсистема з обмеженим голосуваннямкумулятивна системалінійне змішуванняструктурне змішування
Етапи виборчого процесувисування кандидатів у депутатиутворення окружних (не пізніш як за 62 дні до дня голосування) і дільничних виборчих комісійреєстрація кандидатів у депутатипроведення передвиборної агітаціїутворення спеціальних виборчих дільниць, що існують на тимчасовій основіскладання списків виборців, їх перевірка та уточненняголосуванняпідрахунок голосів виборців та встановлення підсумків голосуваннявстановлення результатів виборів депутатів та їх офіційне оприлюдненняприпинення повноважень окружних та дільничних виборчих комісій
Політична партія носій певної ідеології, або особливого бачення світу і людини об'єднання людей на різних рівнях політики – від місцевого до міжнародногонаціленість на завоювання, утримання політичної влади, здійснює вплив на неї представляє й захищає у політиці інтереси певних верств і груп суспільства
Право політичних партійвільно провадити свою діяльність у межах, передбачених Конституцією України, цим Законом та іншими законами України;брати участь у виборах Президента України, до Верховної Ради України, до інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у порядку, встановленому відповідними законами України;використовувати державні засоби масової інформації, а також засновувати власні засоби масової інформації, як передбачено відповідними законами України;підтримувати міжнародні зв'язки з політичними партіями, громадськими організаціями інших держав, міжнародними і міжурядовими організаціями, засновувати (вступати між собою у) міжнародні спілки;ідейно, організаційно та матеріально підтримувати молодіжні, жіночі та інші об’єднання громадян, надавати допомогу у їх створенні.
Для здійснення та захисту прав і свобод, задоволення суспільних, зокремаекономічних, соціальних, культурних, екологічних та інших інтересів, людиможуть об’єднуватися в громадські організації. Якщо до них приєднаються ще й юридичні особи приватного права, то таке громадське об’єднання відповідно до Закону України «Про громадські об’єднання» від 22 березня 2012 року називатиметься громадською спілкою.
Закон України «Про громадські об’єднання»,прийнятий 22 березня 2012 року, редакція від 19.07.2017 Стаття 21. Права громадських об'єднань1. Для здійснення своєї мети (цілей) громадське об'єднання має право:вільно поширювати інформацію про свою діяльність, пропагувати свою мету (цілі); 2) звертатися у порядку, визначеному законом, до органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, їх посадових іслужбових осіб з пропозиціями (зауваженнями), заявами (клопотаннями), скаргами;3) одержувати у порядку, визначеному законом, публічну інформацію, що знаходиться у володінні суб'єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації;4) брати участь у порядку, визначеному законодавством, у розробленні проектів нормативно-правових актів, що видаються органами державної влади, органами влади. Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування і стосуються сферидіяльності громадського об'єднання та важливих питань державного і суспільного життя/…/. Правовий статус громадських організацій