Гра «Ланцюжок»Вчитель показує учням ланцюжок (на малюнку або справжній), звертає увагу дітей на те, як одне кільце поєднане з іншим. Пропонує зробити ланцюжок із слів так, щоб вони поєднувались однаковими складами. Наприклад: Віра – ракета – тато – товар – варення …Якщо хтось із учнів дуже довго розмірковує, помиляється чи повторює вже назване слово, він вибуває з гри. Так кількість гравців поступово зменшується, і перемагає той, хто залишиться до кінця гри.
Гра «Ланцюжок»Варіанти «ланцюжків»Сова – вага – галка – канапа – парта – тато …Ваза – заголовок – вокзал – залізо – золото – товариш …Мавпа – панчоха – халва – валянки – килим – лимон …Фарба – бабуся – сяйво – вода – дама – мама …Сорока – каша – шабля – лялька – калина – наука …Зима – малина – нафта – тарілка – канава – вата …Нора – ракета – тайга – гарбуз – бузина – начинка …
Гра «Слова-перевертні» («Слова навпаки»)Вчитель пропонує дітям прочитати інші слова-перевертні спочатку зліва направо, пояснити, яким є значення кожного з них. Бук, сир, раб, серп, Рим, луг, касир, куб, кіт. А потім – прочитати ці слова справа наліво і порівняти, чи змінилося їхнє значення.
Гра «З кожного слова – по одному звуку, щоб вийшло нове слово»Вчитель називає слова. Учні мають скласти з них слово таким чином: взяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого – другий, з третього – третій і т.д. Виграє той, хто першим складе слово і правильно його прочитає. Зір, ліс, бір, марка, рамка мало, дим, коло, коровай
Гра «З кожного слова – по одному звуку, щоб вийшло нове слово»Вчитель називає слова. Учні мають скласти з них слово таким чином: взяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого – другий, з третього – третій і т.д. Виграє той, хто першим складе слово і правильно його прочитає.пара, перо, він, мама, канал заєць, лис, ломи, собака
Гра «З кожного слова – по одному звуку, щоб вийшло нове слово»Вчитель називає слова. Учні мають скласти з них слово таким чином: взяти з першого слова перший звук і позначити його буквою, а з другого – другий, з третього – третій і т.д. Виграє той, хто першим складе слово і правильно його прочитає.звір, лось, шишка, лини, корито рука, нема, рада, сади, насос, фабрика, записка
Гра «Австралійський дощ» Вчитель. Друзі, чи знаєте ви, що таке австралійський дощ? Якщо ви будете уважними, ви почуєте його. Я показуватиму рухи, а ви повторюватимете їх за мною. В Австралії піднявся вітер (тре долонею об долоню). Починає накрапувати дощ (клацає пальцями). Дощ посилюється (плескає по грудях). Починається справжня злива (плескає по ногах). А от і гроза, справжня буря (тупотить ногами). Але що це? Буря почала вщухати (плескає по ногах). Злива перетворюється на дощ (плескає долонями по грудях). Поодинокі краплі падають на землю (клацає пальцями). Вщухає вітер (тре долонею об долоню). З’являється сонечко (піднімає руки догори).