Презентація «Дієприкметник як особлива форма дієслова»

Про матеріал
Дієприкметник як особлива форма дієслова. Урок української мови в системі ноосферної освіти. Мета: узагальнити та систематизувати знання, уміння, навички, отримані під час вивчення теми «Дієприкметник як особлива форма дієслова»; перевірити вміння виділяти дієприкметники у тексті, визначати їх граматичні ознаки, синтаксичну роль, будувати власні висловлювання; розвивати логічне мислення, творчі вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;  удосконалювати навички обґрунтовувати свою точку зору
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Дієприкметник як особлива форма дієслова Урок української мови в системі ноосферної освіти

Номер слайду 2

Гармонізація простору

Номер слайду 3

Синхронізуємо роботу півкуль головного мозку

Номер слайду 4

Орфографічна розминка. Схвильований Дід Мороззамріяна Снігуронька спустошена крамниця «Ялинкові прикраси» заповнена кав’ярня «Сніжинка»палаючий феєрверкзапрошені колядники Бездоганно! чаруюча красуня-ялинка Гарно!Новий рік Старайся!пів ялинки Прикро!Різдвожодної1-23-45…

Номер слайду 5

Дієприкметник як особлива форма дієслова

Номер слайду 6

Мета уроку узагальнити та систематизувати знання, уміння, навички, отримані під час вивчення теми «Дієприкметник як особлива форма дієслова»; перевірити вміння виділяти дієприкметники у тексті, визначати їх граматичні ознаки, синтаксичну роль, будувати власні висловлювання; розвивати логічне мислення, творчі вміння аналізувати, порівнювати, узагальнювати;  удосконалювати навички обґрунтовувати свою точку зору.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

Вид. Стан. Час. Рід. Число. Відмінок. Який за дією. Дієприкметник

Номер слайду 9

Теоретична хвилинка

Номер слайду 10

Розподільна робота. Розподілити у дві колонки активні-пасивні дієприкметники 1. Холонуть верб потріскані вуста, а сніг німий торкає руки гілки. 2. І гілки розквітлі, мов янголи, з мли проступають. 3. На лісовій галявині стояла вкрита снігом хата. 4. Зашепотіли збуджені сніжинки, оповідаючи про сни свої. 5. Добріє світ, народжений в любові.

Номер слайду 11

Самоперевірка Активні Пасивні розквітлі потріскані біліючою вкрита збуджені народжений

Номер слайду 12

Валеохвилинка. Тричі на день кінчиком вказівного пальця робіть 9 колових рухів за годинниковою стрілкою:у центрі лоба на межі волосся;посередині перенісся;біля внутрішніх країв брів;біля крил носа. Парні точки масажуйте обома руками

Номер слайду 13

Робота в парах. Один має виписати, розкриваючи дужки, словосполучення, у яких не з дієприкметниками пишемо окремо, а інший - у яких пишемо разом(Не)прикрашена іграшками ялинка ; (не)завершена робота; цукерки ще (не)зірвані; (не)сказані на прощання слова; (не)сказані слова; (не)здійснені мрії; ніким (не)читані вірші; (не)закінчений портрет; (не)закінчена фраза; сукня (не)шита, а в’язана; (не)написана вчора листівка; (не)підготовлені заздалегідь подарунки.

Номер слайду 14

Поміркуйте, скільки розділових знаків потрібно поставити у поданому реченні. Обґрунтуйте свою думку А поза тином вибитим3 вітрами жили шляхи і села і міста.

Номер слайду 15

Розбір дієприкметника як особливої форми дієслова1. Назва форми дієслова2. Початкова форма (Н.в. одн. ч.р.)3. Активний чи пасивний4. Час (теперішній або минулий)5. Вид (док., недок.)6. Рід7. Число8. Відмінок9. Синтаксична роль

Номер слайду 16

Дати відповідь, уживаючи дієприкметникові звороти, утворені із поданих  у дужках речень До якого міста ми під’їжджаємо? (місто, яке засипав білий і пухнастий сніг)Які верхів’я сосен виднітимуться здалеку? (верхів я, які вкрив сріблястий іній)Яку річку ми побачимо ліворуч? ( річку, яку скував міцний мороз)У якій школі гостинно зустрінуть Діда Мороза й Снігуроньку? (у школі № 3, яку прикрасили учні до свята)

Номер слайду 17

Перекладіть усно текст українською мовою В лесу, залитом лунным светом, стояла удивительная тишина. Внезапно глухой треск, донесшийся откуда-то издалека, нарушил ночное безмолвие. И снова наступила тишина, которая казалась даже более торжественной из-за едва слышного шипения догорающих поленьев костра братьев Месяцев. Сейчас Декабрь обходил лес, отмечая лучшие ели и сосны, чтобы украсить их к Новому году. Словничок. Удивительный – дивовижний; внезапно - раптово; безмолвие - безмовність; торжественный - урочистий; костер – багаття; полено – поліно; отмечая- відзначаючи.

Номер слайду 18

Складіть у групі декілька речень до картинки. Серед усіх речень оберіть найкраще, презентуйте його своїм однокласникам

Номер слайду 19

Рефлексія. Я з’ясував…Я засвоїв…Я навчився…Важким було…Мені захотілося…Отримані знання мені потрібні для…

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Номер слайду 22

Номер слайду 23

Домашнє завдання Написати листа Діду Морозу, використавши дієприкметники. Підготуватися до тематичної роботи

Номер слайду 24

Дякую за плідну співпрацю!

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Щасти вам у Новому році!

pptx
Додано
30 травня 2023
Переглядів
627
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку