Знаходиш дієслова в реченні; визначаєш граматичні ознаки їх, належність до певної дієвідміни;використовуєш правильно форми дієслів у мовленні; правильно вимовляєш дієслова й пишеш, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами;конструюєш речення з дієсловами в усіх часових й особових формах, зокрема вжитих у переносному значенні; редагуєш тексти, замінюючи повторювані дієслова синонімами. Дієслово як частина мови
Номер слайду 2
«Вітальня з примарами» (письмово)Завдання: Утворіть від слова НОСИТИ префіксальним способом якнайбільше нових дієслів і запишіть. Хто з вас утворив найбільше слів?
Номер слайду 3
«Кімната часу» (письмово)За одну хвилину потрібно записати якомога більше: Дієслів минулого часу;Дієслів майбутнього часу складної форми;Дієслів недоконаного виду;Безособових дієслів;Дієслів І дієвідміни;Дієслів умовного способу.
Номер слайду 4
«Кімната чітких дій» (письмово)Виписати по одному дієслову, які б пояснювали написання НЕ з дієсловами: Не з дієсловами пишемо зажди окремо –Не з дієсловами пишемо зажди разом –Це дієслово можемо писати зне як разом, так і окремо -(Не) відвідав, (не) прийшов, (не) зчувся,(не) волити, (не) дописати, (не) здужати, (не) бачити, (не) притомніти, (не) покоїти, (не) вивчив, (не) кладіть, (не) хтувати.
Номер слайду 5
«Кімната винаходів та відкриттів»У кожну ємність, яка має відповідну назву, додати потрібні інгредієнти, щоб отримати дієслівний еліксир. ВИДЧАС СТАН ДІЄВІДМІНА СПОСІБ
Номер слайду 6
«Заклиначів часу» (у мережі)Розподілити дієслова за часамиhttps://learningapps.org/3397696
Номер слайду 7
«Битва Магістрів»Робота біля дошки. Кодування. Закодувати слова цифра 1-І дієвідміна, 2- ІІ дієвідміна. Визначити дієвідміну почутих дієслів: Кричиш, дзвенить, несе, гориш, летиш, пишемо, білити, малювати, миє, читала, прасувати, палити, спалити, кричить.
Номер слайду 8
«Таємне підземелля»Зробити розбір дієслова, як частини мови. А осінь дощами нас зустрічає.. Зустрічає --
Номер слайду 9
«Дивна бібліотека» (усно)Виправити лексичні помилки, редагуючи речення або словосполучення.1. Я лишаю вас слова - 2. Приймати участь у міроприємствах -3. Ми прийняли всі міри - 4. Лід тронувся –5. Я рахую, що ... -
Номер слайду 10
«Кімната чарівниці Фразеології» ( на робочих листах)Пояснити значення фразеологізмів, до складу яких входять дієслова: Визначити синтаксичну роль фразеологізмів. Прикусити язика - Упадати у вічі – Одібрало мову – Пекти раків – Накивати п'ятами – Поставити крапку над «і» – Пасти задніх –Як води в рот набрати – Тримати язика за зубами –Взяти гору –
Номер слайду 11
«Заклинання» (усно) Ви знаєте, що дієслова є двох видів: доконаного недоконаного. Як розпізнати види дієслова? Завдання: до поданого слова підібрати слово іншого виду, утворивши пари за видом. Промовляти--------------------Описувати---------------------- Оберігати-----------------------Списувати---------------------- Штовхати ----------------------
Номер слайду 12
«Загублених слів»Пригадайте форми дієслова. Ваше завдання буде установити відповідність між формами дієслова і словами-прикладами. Установіть відповідність1. Неозначена форма а Опадає2. Особове дієслово б Засипано3. Дієприкметник в Розфарбувавши4. Дієприслівник г Жовтіючий5. Безособові форми д Кружляти
Номер слайду 13
«Ключ від розумного будинку» (письмово) Ключ відмикає усі двері. Нам залишилася ще одна Завдання: виписати безособові дієслова. Якщо правильно випишете слова, то з других букв отримаєте ключове слово. Одягає, малює, смеркає, працює, оглядає, хочеться, рухається, обманює, світає, допомагає, вітає, замело, гріє.
Номер слайду 14
«Чарівна книга» (письмово) Треба розпутати речення. Списати текст, змінюючи порядок речень так, щоб вийшла зв'язна розповідь. Визначити синтаксичну роль дієслів. Усюди осені прохолодний відчувається подих. Сіре частіше затягають небо низькі все хмари. Повільно повітрі жовтогарячий кружляє в листок. Тонкі сумовито риплять на осички галявині. Нещодавно до зелена припала трава землі. Золота настала осінь.
Домашнє завдання1. Написати твір «Будинок моєї мрії», використовуючи дієслова у різних формах: неозначена, безособова, дієприкметник, дієприслівник, особова.2. Закодуйте двері за допомогою дієвідмінювання.3. Підготуватися до контрольної роботи.