Знаходиш дієслова в реченні; визначаєш граматичні ознаки їх, належність до певної дієвідміни;використовуєш правильно форми дієслів у мовленні; правильно вимовляєш дієслова й пишеш, обґрунтовуючи правопис відповідними правилами;конструюєш речення з дієсловами в усіх часових й особових формах, зокрема вжитих у переносному значенні; редагуєш тексти, замінюючи повторювані дієслова синонімами. Дієслово як частина мови
«Кімната чітких дій» (письмово)Виписати по одному дієслову, які б пояснювали написання НЕ з дієсловами: Не з дієсловами пишемо зажди окремо –Не з дієсловами пишемо зажди разом –Це дієслово можемо писати зне як разом, так і окремо -(Не) відвідав, (не) прийшов, (не) зчувся,(не) волити, (не) дописати, (не) здужати, (не) бачити, (не) притомніти, (не) покоїти, (не) вивчив, (не) кладіть, (не) хтувати.
«Кімната чарівниці Фразеології» ( на робочих листах)Пояснити значення фразеологізмів, до складу яких входять дієслова: Визначити синтаксичну роль фразеологізмів. Прикусити язика - Упадати у вічі – Одібрало мову – Пекти раків – Накивати п'ятами – Поставити крапку над «і» – Пасти задніх –Як води в рот набрати – Тримати язика за зубами –Взяти гору –
«Заклинання» (усно) Ви знаєте, що дієслова є двох видів: доконаного недоконаного. Як розпізнати види дієслова? Завдання: до поданого слова підібрати слово іншого виду, утворивши пари за видом. Промовляти--------------------Описувати---------------------- Оберігати-----------------------Списувати---------------------- Штовхати ----------------------
«Загублених слів»Пригадайте форми дієслова. Ваше завдання буде установити відповідність між формами дієслова і словами-прикладами. Установіть відповідність1. Неозначена форма а Опадає2. Особове дієслово б Засипано3. Дієприкметник в Розфарбувавши4. Дієприслівник г Жовтіючий5. Безособові форми д Кружляти
«Ключ від розумного будинку» (письмово) Ключ відмикає усі двері. Нам залишилася ще одна Завдання: виписати безособові дієслова. Якщо правильно випишете слова, то з других букв отримаєте ключове слово. Одягає, малює, смеркає, працює, оглядає, хочеться, рухається, обманює, світає, допомагає, вітає, замело, гріє.
«Чарівна книга» (письмово) Треба розпутати речення. Списати текст, змінюючи порядок речень так, щоб вийшла зв'язна розповідь. Визначити синтаксичну роль дієслів. Усюди осені прохолодний відчувається подих. Сіре частіше затягають небо низькі все хмари. Повільно повітрі жовтогарячий кружляє в листок. Тонкі сумовито риплять на осички галявині. Нещодавно до зелена припала трава землі. Золота настала осінь.