Робочий лист*
здобувача освіти 7 класу
з теми « Дієслово як частина мови»
(Ім’я та прізвище)
*- на робочому листі можна робити помітки, поправки, доповнення.
1 кімната «Вітальня з примарами»
Скринька з підказками: Похідні дієслова найчастіше утворюються від основ дієслів, іменників, прикметників, числівників, рідше - від займенників, прислівників, вигуків.
Дієслова творимо трьома способами:
Завдання:Утворіть від слова НОСИТИ префіксальним способом якнайбільше нових дієслів і запишіть. Хто з вас утворив найбільше слів?
2 кімната «Кімната часу»
3 кімната «Кімната чітких дій»
Записати та пояснити написання НЕ з дієсловами
(Не) відвідав, (не) прийшов, (не) зчувся,(не) волити, (не) дописати, (не) здужати, (не) бачити, (не) притомніти, (не) покоїти, (не) вивчив, (не) кладіть, (не) хтувати.
4 кімната «Кімната винаходів та відкриттів»
У кожну ємність, яка має відповідну назву, додати потрібні інгредієнти, щоб отримати дієслівний еліксир.
ЧАС ВИД
ДІЄВІДМІНА СПОСІБ
5 кімната «Заклиначів часу»
Розподілити дієслова за часами
https://learningapps.org/3397696
6 кімната «Битва Магістрів»
Закодувати слова цифра 1-І дієвідміна, 2- ІІ дієвідміна
Визначити дієвідміну почутих дієслів:
Кричиш, дзвенить, несе, гориш, летиш, пишемо, білити, малювати, миє, читала, прасувати, палити, спалити, кричить.
7 кімната «Таємне підземелля»
Зробити розбір дієслова, як частини мови.
Інструкція на ст. 107 підручника
А осінь дощами нас зустрічає..
Зустрічає --
8 кімната «Дивна бібліотека»
Виправити лексичні помилки, редагуючи речення або словосполучення.
1. Я лишаю вас слова -
2. Приймати участь у міроприємствах -
3. Ми прийняли всі міри -
4. Лід тронувся –
5. Я рахую, що ... -
9 кімната «Кімната чарівниці Фразеології»
- Пояснити значення фразеологізмів, до складу яких входять дієслова:
Прикусити язика -
Упадати у вічі –
Одібрало мову –
Пекти раків –
Накивати п'ятами –
Поставити крапку над «і» –
Пасти задніх –
Як води в рот набрати –
Тримати язика за зубами –
Взяти гору –
10 кімната «Заклинання»
Ви знаєте, що дієслова є двох видів: доконаного і недоконаного. Як розпізнати види дієслова?
Завдання: до поданого слова підібрати слово іншого виду, утворивши пари за видом.
Промовляти----------------------
Описувати--------------------------
Оберігати-------------------------
Списувати------------------------
Штовхати ----------------------
11 кімната «Загублених слів»
Пригадайте форми дієслова. Ваше завдання буде установити відповідність між формами дієслова і словами-прикладами
Установіть відповідність
1.Неозначена форма а Опадає
2.Особове дієслово б Засипано
3.Дієприкметник в Розфарбувавши
4.Дієприслівник г Жовтіючий
5.Безособові форми д Кружляти
12 кімната «Ключ від розумного будинку»
Ключ відмикає усі двері. Нам залишилася ще одна
Завдання: виписати безособові дієслова. Якщо правильно випишете слова, то з других букв отримаєте ключове слово.
Одягає, малює, смеркає, працює, оглядає, хочеться, рухається, обманює, світає, допомагає, вітає, замело, гріє.
13 кімната «Чарівна книга»
Треба розпутати речення. Списати текст, змінюючи порядок речень так, щоб вийшла зв'язна розповідь.
Усюди осені прохолодний відчувається подих.
Сіре частіше затягають небо низькі все хмари.
Повільно повітрі жовтогарячий кружляє в листок.
Тонкісумовиториплять на осичкигалявині.
Нещодавно до зелена припала трава землі.
Золота настала осінь.