На жаль, останнім часом літературною мовою розмовляє все менше людей, більш того, поширилося вживання ненормативної лексики, особливо серед молоді. До цього призвели такі причини: зменшення прошарку інтелігенції, що є потенційним носієм і користувачем літературної мови; телебачення і радіо сприяють поширенню вживання ненормативної лексики, використовуючи емоційно експресивну лексику;негативний вплив на стан мовної культури молоді здійснює прогресуюче зниження якості друкованої продукції;низький ступінь освіченості населення, виховання в неблагонадійній родині.
Різноманітні види бесід дають можливість студентам висловити свою думку й почути інші; метод асоціації дає можливість розвинути світогляд студентів; Дсить ефективним є метод «словничка» - студенти самі пояснюють і записують значення певного слова, а потім знаходять тлумачення цього ж слова в словничках й порівнюють зі своїм;Різноманітні ігри та рольові інсценізації не лише розвивають пам'ять, а й дають можливість розкрити себе в іншому світлі;«Картинна галерея» (чудовий приклад міжпредметної та внутрішньопредметної інтеграції);«Фольклорні хвилинки» – усна народна творчість – це джерело прекрасної української культурної мови;«Правильно/неправильно» – прекрасний приклад покращення мовної культури студентів.
Також увага приділяється позааудиторним заходам. Вони істотно доповнюють заняття з української мови. Зокрема, проводяться такі виховні заходи:відзначення Дня української писемності (9 листопада); обговорення творів сучасних українських письменників;всеколеджанські диктанти (участь в який приймають і студенти, і викладачі коледжу);засідання гуртка української літератури ; індивідуальні й групові бесіди на культурологічні теми;зустрічі з письменниками рідного краю, літературо знавцями, журналістами тощо;науково-пошукові робити студентів і викладачів з української мови та літератури.