Презентація до екологічного проекту "Шампунь – наш друг чи ворог?" (Оцінка впливу різних марок шампунів на здоров’я людини та навколишнє середовище)

Про матеріал

У наш час догляд за волоссям займає важливе місце. Цьому є багато причин. Насамперед це пагубний вплив забрудненої атмосфери, незбалансоване харчування, недолік вітамінів, використання фарб, лаків, гелів, хімічних завивок, що призводить до тьмяності волосся, його посічення та випадіння, втрати об'єму, густоти, блиску. Тому виробники шампунів розробляють нові технології та рецептури, щоб зменшити вплив негативних факторів на волосся.

Удосконалення складу та підвищення якості шампуню призводить до постійного збільшення асортименту шампуню, тому є необхідним дослідження якості шампуню від різних виробників.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Шампунь - наш друг чи ворог?Екологічний проект. Оцінка впливу різних марок шампунів на здоров’я людини та навколишнє середовище

Номер слайду 2

Виконала: учениця 9 групи ПТУ №2 м. Дніпропетровська. Колісник Карина Віталіївна. Керівник проекту: викладач екологіїСінкевич Валентина Вільгельмівна

Номер слайду 3

Красиве, густе і блискуче волосся – це гордість і мрія будь-якої жінки

Номер слайду 4

Асортимент шампунів сьогодні:- лікувальні- професійні- для різних типів волосся- з кондиціонером чи іншими додатковими компонентами, як імпортних так і вітчизняних виробників

Номер слайду 5

Мета проекту: дослідити склад п’яти найпопулярніших марок шампунів і дати власні рекомендації щодо користування ними. Об’єкт дослідження: 5 шампунів від різних виробників

Номер слайду 6

ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ:1. Дослідити склад засобів по догляду за волоссям з тлумаченням складових2. Провести соціологічне опитування3. Вивчити фізико-хімічні властивості шампунів4. Визначити вплив різних зразків шампуней на здоров’я людини та навколишнє середовище. ЕКСПЕРЕМЕНТАЛЬНІ РОБОТИ:1. Визначити густину, водневий показник(p. H), масову частку хлоридів, масову частку сухих речовин, піноутворювальну здатність, стійкість піни, миючу дію, екологічний вплив2. Визначити серед зразків шампунь, який найбільше відповідає вимогам ТУ3. Зробити висновки. Основні завдання проекту:

Номер слайду 7

В сучасному суспільстві, де багато жінок, користуються косметичними засобами, особливо постає проблема якості косметичної продукціїШампуні повинні матигарну очищувальну здатність, давати пишну стійку піну у воді будь-якої жорсткості, добре розподілятися по волоссю і при цьому легко змиватися. Обов’язково, бути м’якими по відношенню до шкіри голови і слизової оболонки очей. Головний принцип будь-якої косметики: «Не нашкодити!»

Номер слайду 8

Інгредієнти, які входять до складу шампунів,не можна назвати як цілющими, так і нейтральними. Особливо небезпечні компоненти - ті, які можуть призвести до онкологічних захворювань, порушення цілісності або функцій шкірних покривів і слизової, гормональних збоїв: кокамід меа, Триклозан, Лаурет сульфати, парабени, синтетичні барвники та ароматизатори

Номер слайду 9

Соціологічне опитування серед викладачів та учениць ПТУ №2:«Рейтинг популярності основних марок шампунів»Встановлено п’ять основних марок: «Head and shoulders» «Gliss kur» «Shamtu» «Сто рецептів краси» «Timotei»

Номер слайду 10

Дослідження шампунів на вміст шкідливих речовин. Висновки:в кожному зразку є, як найменше, 5 інгредієнтів під знаком «небезпечно» ібільше 10 шкідливих для здоров’я

Номер слайду 11

Саме тому, ми вирішили зробити шампунь за власним рецептом і дослідити його по всім показникам. Склад шампуню «Карина»:дитячий шампунь «Ушастий нянь», оливкове масло, 2 краплі ефірного масла, 2 столові ложки відвару луски цибулі

Номер слайду 12

У рамках цього проекту були виконані такі досліди Визначення водневого показника. Зважили 10 г проби шампуню і приготували 10% розчин. Електроди промили водою, а потім досліджуваним розчином і занурили їх у стакан з пробою. Після того, як показники р. Н-метра були стабільними протягом 1 хв, зафіксували р. Н шампуню. За результат вимірювання взяли середнє арифметичне двох паралельних визначень.style.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.onstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 13

Визначення вмісту хлоридів. Зважили приблизно 5 г проби шампуню і розчинили її у 50 мл дистильованої води. Потім додали 2,5 мл розчину хромовокислого каліюі титрувавли розчином арґентум нітрат до появи бурого кольору. Уміст хлориду в шампуні, виражений у відсотках за масою хлориду натрію, обчислили за формулою: % , деm - маса проби шампуню, г;V - об’єм розчину нітрата срібла концентрації 0,1 моль/г, який пішов на титрування проби ;фактична концентрація розчину арґентум нітрат – 0,1моль/;0,0585 - коефіціент перерахування на натрій хлорид

Номер слайду 14

Визначення густини. Мірний циліндр місткістю 25 мл зважили на електронних терезах. В мензурку налили 25 мл зразка шампуню. Зважили мензурку з пробою. Розрахунок здійснювали по формулі: , деq - густина, г/см3m – маса мензурки з пробою,гm о – маса пустої мензурки,г. V - об’єм зразка, мл.

Номер слайду 15

Визначення масової частки сухих речовин. У скляну бюксу вміщують скляну паличку та приблизно 10 г очищеного піску і висушують у сушильній шафі до температури 103±2ºС. Охолодити в ексикаторі і зважити на аналітичних терезах. Приблизно 5 г досліджуваного зразка шампуню додають до підготовленої бюкси, ретельно перемішують і зважують з похибкою не більше 0,01г. Відкриті бюкси з наважками поміщають в сушильну шафу нагріту до температури 103±2ºС. Висушування шампуню триває 1 годину. Після цього бюкси дістають із сушильної шафи, охолоджують у ексикаторі, зважують і знову ставлять у сушильну шафу. Так повторюють доти, поки маса не перестане змінюватися. Масову частку сухих речовин в процентах обчислюють за формулою:m2 – маса бюкси з наважкою шампуня після висушування, г;m1 – маса бюкси з наважкою шампуня до висушування, г;mо– масса бюкси, г.

Номер слайду 16

Визначення піноутворювальної здатності модифікованим методом Росс-Майсла0,5г шампуню розчинили в 100 мл дистильованої води нагрітої до 50ºС. При цьому розчин необхідно обережно помішувати, щоб уникнути передчасного утворення піни. 50 мл розчину відлили у мірний циліндр, спускаючи його по внутрішній стінці, щоб уникнути утворення піни на поверхні. Заповнюємо прилад випробувальним розчином і проводимо випробування: даємо можливість розчину безперервно стікати до позначки 150 мм. Відмічаємо тривалість витікання. Потім визначаємо об’єм піни через 30 с, 3 хв, 5 хв.

Номер слайду 17

Результати вимірювань та обчисленьоформили в таблицю{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ зразку. Назва зразкар. НВміст хлоридів,%Суха речовина,%Піне число,мм. Стійкісь піни. Густина,г/см3 Миючадія1"Head and shoulders7,64,1820,361560,750,640добре2"Gliss kur"7,43,6023,761480,800,622відмінно3"Shamtu"6,43,7926,001700,810,704відмінно4"Сто рецептів краси"8,04,5317,601500,880,656задовільно5"Timotei"7,85,4718,791980,860,908задовільно6«Каріна» (свій рецепт)7,22,720,161520,760.603відмінно

Номер слайду 18

ОЦІНКА МИЮЧОЇ ЗДАТНОСТІ ШАМПУНІВ7 шерстяних ниток білого кольору і 6 із 7 забруднили (перший зразок залишили чистим для контролю). Кожний із зразків занурили в розчин зразків з шампунем (0,2 мл шампуня на 25 мл води) на 10 хв. Збовтали на протязі 30 секунд. Віджали. Прополоснули. Висушили. Найвища оцінка - шампуні «Cliss Kur», «Shamtu», «Карина»Оцінка добре - шампунь «Head and shoulders»Найнижча оцінка - шампуні: «Сто рецептів краси» та «Timotei»Карина

Номер слайду 19

Після миття волосся, вода з шампунем потрапляє до каналізації, а звідти може потрапити до ґрунту та водойм. Компоненти шампуню згубно впливають на навколишнє середовище.

Номер слайду 20

Дослідження на вплив компонентів, які входять до складу шампунів, на навколишнє середовище. Найгірший результат - шампунь «Head and shoulders». У ємності, яка поливалося розчином цієї шампуні, не тільки загинули майже всі паростки редиски, а й грунт став сірого кольору. Найкращим результат - шампунь «Карина» (у ємності, що поливалося розчином цієї шампуні з’явилося декілька жовтих листочків!) Карина

Номер слайду 21

ВИСНОВКИ:всі 5 зразків шампунів у своєму складі містять інгредієнти шкідливі для здоров’я людини та навколишнього середовища. Фізико-хімічні показники зразків шампунів відповідають ТУ. Власний зразок – шампунь «Карина» - також відповідає всім показникам ТУ, має відмінну миючу здатність , не містить шкідливих речовин, не завдає шкоди природі

Номер слайду 22

Ідеї задля уникнення пошкодженого волосся 1. Визначте свій тип волосся і тільки після цього обирайте собі шампунь.2. Звертайте увагу на термін придатності.3. Ретельно вивчайте склад шампуню.4. А найкраще, зробіть шампунь своїми руками. Наприклад, скористуйтесь рецептом шампуня «Карина» з цього проекту або іншим «бабусиним» рецептом на основі натуральних компонентів. Після миття волосся, ретельно сполосніть його відваром трав - ромашки, кропиви тощо

Номер слайду 23

В природі ми лиш часточки малі Земля не нам належить – ми ЗемліВільям Шекспір

Номер слайду 24

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Шувар Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Александрова Ірина Олексіївна
    Дякую за приклад методики проєктування навчального матеріалу. Яскраво показано поєднання цікавої теми презентації з аналітичним підходом. Через це - поглиблено опанування інформації про вплив факторів навколишнього середовища на здоров`я людини у побуті,.з чим стикається кожен з нас.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
До підручника
Екологія (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Царик Л.П., Царик П.Л., Вітенко І.М.)
Додано
6 липня 2018
Переглядів
2728
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку