Презентація до конспекту уроку з алгебри та початків аналізу для 11 класу на тему: «Показникові рівняння. Спосіб заміни змінної»

Про матеріал
Презентація до конспекту уроку з алгебри та початків аналізу для 11 класу на тему: «Показникові рівняння. Спосіб заміни змінної». - навчальна: сформувати вміння й навички розв’язувати показникові рівняння способом заміни змінної; - розвивальна: розвивати логічне мислення; - виховна: виховувати культуру мовлення та естетику оформлення. Тип уроку: комбінований урок. Форма проведення: урок-казка (учні вивчають основні алгоритми разом з героєм мультсеріалу "Сімпсони").
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Бар Мо

Номер слайду 2

Моя дочка неймовірна. Хоч і випив більше трьох кухлів лимонаду від «Кнура», та все ще продовжує своє базікання про рівняння.

Номер слайду 3

Останнім способом розв’язування вона пропонує розглянути спосіб заміни змінної. Для цього спочатку необхідно розв’язати рівняння9𝑥+1+3∙3𝑥−90=0. 

Номер слайду 4

Звідси ми з’ясовуємо, що якщо показникове рівняння можна звести до вигляду:𝑝∙𝑎2𝑥+𝑏∙𝑎𝑥+𝑐=0, то можна скористатися наступним алгоритмом: (1). Ввести нову змінну: 𝑡=𝑎𝑥, тоді 𝑡2=𝑎2𝑥, 𝑡>0.(2). Розв’язати, отримане на першому кроці, квадратне рівняння відносно нової змінної.(3). Повернутися до старої змінної, підставивши отримані розв’язки на другому кроці в зроблену заміну на першому кроці.(4). Розв’язати елементарні показникові рівняння: 𝑎𝑥=𝑡, отримані на третьому кроці. 

Номер слайду 5

А які завдання цікаві!1. Розв’яжіть рівняння1) 42𝑥−5∙41𝑥+4=02) 4𝑥−10∙2𝑥−1=243) 52𝑥−1+5𝑥+1=2504) 9𝑥2−1−36∙3𝑥2−3=−35) 8𝑥+1−82𝑥−1=306) 27𝑥+3𝑥+4=7027) 42𝑥+1+22𝑥+6=4∙8𝑥+18) 22(𝑥−1)−2𝑥−8=09) 4+23𝑥−1=53𝑥−110) 2cos2𝑥=3∙2cos2𝑥−4 

Номер слайду 6

Далі Ліса пропонує розв’язати рівняння51+𝑥2−51−𝑥2=24. 

Номер слайду 7

На його прикладі ми з’ясовуємо, що якщо показникові рівняння можна звести до вигляду:𝑝∙𝑎𝑥+𝑏𝑎𝑥+𝑐=0, то можна скористатися наступним алгоритмом: (1). Ввести нову змінну: 𝑡=𝑎𝑥, 𝑡>0. (2). Домножити, отримане на першому кроці, рівняння відносно нової змінної на 𝑡.(3). Розв’язати отримане квадратне рівняння.(4). Повернутися до старої змінної, підставивши отримані розв’язки на третьому кроці в зроблену заміну на першому кроці.(5). Розв’язати елементарні показникові рівняння 𝑎𝑥=𝑡, отримані на четвертому кроці. 

Номер слайду 8

Потім залишається лише знову застосувати свої знання на практиці.2. Розв’яжіть рівняння1) 22+𝑥−22−𝑥=15 2) 2𝑥+8∙2−𝑥=16,53) 9−2𝑥=23−𝑥4) 31+𝑥−2∙31−𝑥=75) 5𝑥−1+5∙0,2𝑥−2=266) 9∙52𝑥−4+4∙58−2𝑥=3257) 2𝑥−2∙0,52𝑥−0,5𝑥−1=0 

Номер слайду 9

Лені, чом це ти так зневажливо на мене дивишся? Маєш щось проти математики?

Номер слайду 10

Ой. Ой. Бачу, що мені тут не раді.

Номер слайду 11

Краще піду додому. Бувайте. Наступного разу з рівняннями далі дверей не пущу. Не згуби дорогою свого зошита. До зустрічі. До побачення, Піфагоре.

pptx
Додано
29 листопада 2019
Переглядів
864
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку