Презентація до математичного проєкта "Торецьк - місто шістнадцяти териконів"

Про матеріал
Презентація до міжпредметного проєкта " Торецьк - місто шістнадцяти териконів", який є спрямованим на формування в учнів математичних, екологічних і здоров'язбережувальних компетентностей. Проєкт об'єднує 8 предметів: математику, українську літературу, історію, географію, фізику, хімію, біологію і екологію, економіку.
Перегляд файлу

Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №13  ВЦА міста Торецьк Донецької області

STEM – проєкт   “ Торецьк – місто шістнадцяти териконів”

(математика + фізика + хімія + біологія + українська література

+ історія + технології +географія)

imageПідготувала:

Вчитель математики Тетяна

Гринкевич 

2021

image

Проєкт «Торецьк  - місто шістнадцяти териконів» є навчальним проєктом з математики, який сприятиме формуванню в учнів знань про геометричне тіло конус на прикладі знайомих з дитинства елементів пейзажу шахтарського містечка Торецьк – териконів,  які мають конусоподібну форму. Проєкт дає змогу визначити рівень загрози гірничих відвалів для населення і природи регіону, прорахувати зиск з вторинного використання гірничної породи і площ, вивільнених з–під териконів. Дозволяє доторкнутися до історії рідного краю, його звичаїв і культури.

 

Тип проєкту: Інтегрований, дослідницько-пошуковий, середньостроковий.

 Термін проєкту: 4-5 тижнів.

Вид проєкту: інтеграція (математика, фізика, хімія, біологія, історія,  українська література, історія, географія.)

Проблема проєкту:Впровадження компетентнісного підходу  на уроках математики в 11 класі.

Ключове питання проєкту:Чи можливе вторинне використання гірничих відвалів?

 Яка користь з такого використання?

 

Тематичні питання: На яке геометричну фігуру схожий терикон?

Який вплив териконів на життя і екологію України?

Чи можна шкідливий вплив гірничих відвалів перетворити на користь  людям і природі.

Змістові питання: На яку геометричну фігуру схожий терикон?

 Які елементи конуса? Як знайти площу поверхні, площу основи і об’єм конуса?

 

 

Мета проєкту:

 а) Формувати знання про ознаки конуса,

                   знаходження площі поверхні та об’єму;

                  б) Розвивати підприємницькі компетентності                    підлітків;

image                  в) Сприяти підвищенню особистої                   впевненості учнів.  

Завдання проєкту:

-Формування вмінь знаходити шляхи вирішення проблеми.

-Розвиток дослідницьких вмінь на місцевому матеріалі.

-Виховання колективних, комунікативних якостей.

 

 

Завдання проєкту:

- Узагальнити знання про конус;

-Знайти матеріали про гірничі відвали і можливість їх використання на користь людям, про історію гірничної справи в регіоні;

-Зробити 3D-модель терикона;

-Скласти задачі прикладного характера про обєм і площу поверхні конуса;

-Зробити « Щоденник здоровя  школи”, проаналізувати вплив териконів на здоровя;

-Підготувати конференцію « Терикон: плюс та мінус»

Матеріально-технічне і дидактичне забезпечення проєкту: підручники з геометрії, історії, географії, української літератури, фізики, хімії, біології; довідникова література, інтернет – ресурс;  комп’ютер, проектор, екран; пенопласт, фарба, клій для виготовлення 3-D  моделі конуса-терикона. 

Етапи проєкту:

1.Формування теми і мети проєкту.

2. Створення творчих груп, розподіл обов’язків у групах 3.Робота у групах. Збір інформації.  Оформлення результатів

4.Проведення конференції із захистом проєкту.

 

Стислий опис STEM – проєкту

З раннього дитинства учні були свідками розвитку і занепаду гірничної справи у місті. Для їхніх очей є звичним вигляд териконів. Тому є зручним пояснювати тему “Конус” за допомогою териконів, це дає змогу зв’язати математику з оточуючим світом, з життям. Створено 3 творчі групи “Дослідники”, “ Екологи”, “ Промисловці”. Група

Дослідники” вивчали терикон, як модель  конуса, Створили 3D модель терикона для вивчення конуса.  “Екологи” цікавились впливом гірничих відвалів на життя і здоров’я людей, на стан водних ресурсів, повітря, земель, проаналізували стан здоров’я учнів школи . “Підприємці” вивчили можливість вторинного використання гірничих відвалів, використання самих териконів і площ, звільнених від них під об’єкти інфраструктури.

Групи оформили і презентували матеріали проєкта на конференції.

         

                             Очікувані продукти проєкту

-Створення 3D моделі терикона-конуса для вивчення його   особливостей  на уроках біології, хімії, фізики,  геометрії, економіки, української літератури, технологій.

-Розрахунок прибутку  і зиску від переробки

image декількох териконів, які оточують ЗЗСО І-ІІІ ступенів №13 -Створення Щоденника здоровя” учнів школи.

-Створення презентації «Терикони:  плюс та мінус».

-Розвиток критичного мислення, вміння співпрацювати у учнів 11 класу.  

-Проведення учнівської конференції  з питань впливу териконів на життя мешканців міста

  «Терикони: плюс та мінус».

 

Група “ Дослідники”

image

Група вивчила хімічний та фізичний склад гірничих відвалів регіону.

Склала задачі з геометрії та фізики прикладного характеру.

Зважила всі плюси та мінуси існування териконів в місті.

Створила 3D модель конуса-терикона.

Взяла участь у роботі конференції 

“ Терикони: плюс та мінус.”

Робота групи “Підприємці”

              image                                                image

Група вивчила зиск від вторинного використання  гірничих відвалів. Підрахувала можливість використання породи при будівлі доріг, залізничних колій, виготовлення цегли, можливість створення на місці териконів автопарківок, спортивних майданчиків, умови створення на териконах сільськогосподарчих терас з подальшою висадкою корисних рослин.

Робота групи “Екологи”

image

Група вивчила вплив териконів на екологічний стан сілськогосподарчих  земель, води, повітря, рослин та тварин.

Дослідила  степінь загрози життю та здоров’ю людей від шкідливих  викидів гірничих відвалів.

Провели моніторинг медичних обстежень учнів, створили “ Щоденник здоров’я школи”, надали рекомендації із зменшення шкідливого впливу  териконів на здоров’я.

 

Залучення тільки 1% населення до STEM -  професій підвищує  ВВП країни на 50 млрд $.

Потреби у STEM – фахівцях зростають у два рази швидше, ніж в інших професіях.

pdf
До підручника
Геометрія (академічний, профільний рівень) 11 клас (Бевз Г.П., Бевз В.Г., Владімірова Н.Г., Владіміров В.М.)
Додано
17 червня 2021
Переглядів
379
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку