Презентація до роботи МАН "Дослідження діафантових рівнянь"

Про матеріал
Діофантові рівняння і задачі, що зводяться до діофантових рівнянь, часто пропонуються учасникам математичних змагань, олімпіад, турнірів, конкурсів. Алгебраїчні рівняння, розв’язками яких є цілі числа, використовують у моделюванні реальних ситуацій. Вище сказане визначає актуальність даної роботи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

ДОСЛІДЖЕННЯ ДІОФАНТОВИХ РІВНЯНЬ ПЕРШОГО СТЕПЕНЯ ТА МЕТОДІВ ЇХ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ Роботу виконала: Яременко Богдана Олександрівна, учениця 11 класу Малокобелячківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради Полтавської областіНауковий керівник: Тимощук Ніна Олексіївна, учитель математики Малокобелячківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Новосанжарської районної ради, спеціаліст вищої кваліфікаційної категорії, старший вчитель

Номер слайду 2

Актуальність проблеми Діофантові рівняння, і задачі, що зводяться до діофантових рівнянь, часто пропонуються учасникам математичних змагань, олімпіад, турнірів, конкурсів. Алгебраїчні рівняння, розв’язками яких є цілі числа, використовують у моделюванні реальних ситуацій. Вище сказане визначає актуальність даної роботи.

Номер слайду 3

Науковий апарат. Об’єкт дослідження – діофантові рівняння першого степеня. Предмет дослідження – методи розв’язування діофантових рівнянь першого степеня. Метою даної роботи є дослідження методів розв’язування діофантових рівнянь першого степеня, узагальнення і систематизація відомостей про основні методи розв’язування лінійних рівнянь з двома змінними в цілих числах.

Номер слайду 4

Завдання1) опрацювати літературу про діофантові рівняння першого степеня;2) ознайомитися з теоретичними відомостями, що стосуються даної теми;3) розглянути різні методи розв’язування діофантових рівнянь першого степеня;4) навести приклади розв’язування діофантових рівнянь;5) навести приклади задач та їх розв’язання з використанням рівнянь з двома змінними в цілих числах.

Номер слайду 5

РОЗДІЛ 1 ЗНАЙОМСТВО З ДІОФАНТОВИМИ РІВНЯННЯМИ

Номер слайду 6

Найпростіше діофантове рівнянняax + by = 1, де a, b – цілі взаємно прості числа. Розв’язоки рівняння знаходять за формулами x = x0 + bn, y = y0 – an (n є N). Лінійним діофантовим рівнянням із двома невідомими називається рівняння виду ax + by = c, де a, b, c – цілі числа, НСД(a, b ) = 1. Дане рівняння ще називають діофантовим рівнянням першого степеня з двома змінними.

Номер слайду 7

РОЗДІЛ 2 ДОСЛІДЖЕННЯ ОСНОВНИХ МЕТОДІВ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЛІНІЙНИХ ДІОФАНТОВИХ РІВНЯНЬ

Номер слайду 8

Метод розв’язування в цілих числах Розв’язати рівняння в цілих числах: 7x+13y=27 Розв’язання НСД(7;13)=1. Методом підбору (x0;y0)=(2;1). Загальний розв’язок за формулами x=x0-bn, y=y0+an, де n є N , a=7, b=13. Отже, x=2-13n, y=1+7n, n є Z. Відповідь: x=2-13n, y=1+7n, n є Z.

Номер слайду 9

Метод виділення цілої та дробової частини Розв’язати рівняння в цілих числах: 7x+13y=27 Розв’язання7x = 27 - 13y; x = . х = , y - 1=7n, n є Z. Маємо y=1+7n, x=4 - 2(1+7n)+ = 4 - 2 - 14n + n = =2 - 13n, n є Z. Відповідь: (2-13n; 1+7n), n є Z.

Номер слайду 10

Алгоритм Евкліда За допомогою алгоритму Евкліда доведемо, що числа а і b взаємно прості. Знаходимо один із розв’язків рівняння ax + by = 1, позначимо його (k; l). Знаходимо один із розв’язків рівняння ax + by = с за формулами x0 = kc і y0= lc. Знаходимо всі розв’язки рівняння ax + by = с за формулами x = x0 - bn і y = y0 + an, n є Z.

Номер слайду 11

Спосіб перебору варіантів. Аналіз умови задачі. Перебір варіантів. Оцінка результату. Метод «спуску». Цим методом розв’язували діофантові рівняння ще в Стародавній Індії. Цим способом іноді у наш час розв’язують такі рівняння.

Номер слайду 12

РОЗДІЛ 3 РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ПРИКЛАДНИХ ЗАДАЧ З ВИКОРИСТАННЯМ ДІОФАНТОВИХ РІВНЯНЬ

Номер слайду 13

Висновки1. Розв’язування діофантових рівнянь – одна з найдавніших математичних задач.2. У результаті дослідження були обґрунтовані основні теоретичні відомості про лінійні діофантові рівняння, представлені задачі, які розв’язуються з використанням лінійних діофантових рівнянь.3. Розкриті методи розв’язування та наведені нами складені завдання, що показують застосування цих методів на практиці.

Номер слайду 14

Дякуємо за увагу!

Номер слайду 15

Теорема 1. Якщо ( x1; y1 ) – пара цілих чисел, що задовольняє рівняння ax + by = c, де НСД(a, b)=1, то загальний розв’язок цього рівняння в цілих числах можна подати у вигляді x = x1 + bt, y = y1 + at, t є Z. Теорема 2. Загальний розв’язок у цілих числах рівняння ax + by = c, де a, b, c є Z і (a, b)= 1, можна подати у вигляді:x=(-1)n+1∙c∙qn-1+bty=(-1)n∙cpn-1-ab,де t є Z, pn-1, qn-1 – чисельник і знаменник ланцюгового дробу . 

pptx
Додано
14 жовтня 2023
Переглядів
168
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку