Прийом «Незакінчене речення»За метою висловлювання речення бувають…За емоційним забарвленням речення поділяють на…За будовою речення бувають…Одну граматичну основу має…Речення можуть ускладнюватись…Речення, яке складається з двох або кількох простих речень, кожне з яких має свою граматичну основу, називається…
Номер слайду 2
Прості речення в складному об’єднані між собою…Між простими реченнями в складному при вимові робиться…У кінці кожного простого речення, крім останнього, інтонація…Наприкінці складного речення інтонація…На письмі між простими реченнями в складному ставлять…Частини складного речення можуть поєднуватись…
Номер слайду 3
Перевірка домашнього завдання Ми йдемо, і темніє над нами небо. Дзвенить земля, а я слухаю. Слухаю небо, слухаю землю, слухаю дідові слова. У серце моє вливається якась незрима сила, що на віки вічні прив’яже вона мене до цієї землі, до співучої тихої мови. Чим більше дід любив мене, тим більше і щедріше розкривав він свою душевну скарбницю.
Номер слайду 4
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Мета:закріпити знання п’ятикласників про будову складного речення, його інтонацію; навчити учнів відрізняти складне речення від простого; обґрунтовувати розділові знаки за допомогою вивчених правил; розвивати творчі вміння працювати з текстом; складати продовження тексту, використовуючи складні речення; на основі дидактичного матеріалу виховувати шанобливе ставлення до природи та оточуючого світу.
Номер слайду 5
Пунктуаційний практикум. Прочитати текст, розставити розділові знаки.1. Вирушаймо в путь!2. Сонячне безмежжя вабить і кличе до себе.3. Голуба далечінь розгортає перед тобою дивну красу барв різних відтінків. 4. Замерехтить золотиста нива, розстелиться килимами буйнота трав. 5. Вогнисто спалахує небокрай на сході, день зводить над Дніпром свої вітрила. 6. Заграв вітерець на хвилях річки, і рожева смуга пролягла на воді.7. Озеро, ліс і степ – усе радіє сонцю.
Номер слайду 6
Щось не хочеться сидіти, Треба трохи відпочити. Руки вгору, руки вниз, На сусіда подивись. Руки вгору, руки в бокиІ зроби чотири кроки. Вище руки піднімітьІ спокійно опустіть. Плесніть, діти, кілька раз. За роботу - все гаразд.
Номер слайду 7
Творча робота Доповніть текст складним реченням, у якому опишіть, як радіють сонцю тварини.
Номер слайду 8
Прийом «Вірю – не вірю»Перше речення тексту неокличне. Друге речення ускладнене однорідними присудками. Вірю. Не вірю. Не вірю. Вірю
Номер слайду 9
Прийом «Вірю – не вірю»Третє речення складне. Четверте речення просте. Вірю. Не вірю. Не вірю. Не вірю
Номер слайду 10
Прийом «Вірю – не вірю»У сьомому реченні узагальнююче слово стоїть після однорідних членів речення. Складне речення має одну граматичну основу. Вірю. Не вірю. Не вірю. Вірю
Номер слайду 11
Прийом «Вірю – не вірю»Кожне з простих речень, які входять до складу складного, має свою граматичну основу. Прості речення у складному об’єднані між собою за змістом та за інтонацією. Вірю. Не вірю. Вірю. Вірю
Номер слайду 12
Прийом «Вірю – не вірю»У кінці кожного простого речення, крім останнього, інтонація знижується. Наприкінці складного речення інтонація підвищується. Частини складного речення поєднуються лише за допомогою сполучників. Вірю. Не вірю. Не вірю. Не вірю
Номер слайду 13
Прийом «Вірю – не вірю»На письмі між простими реченнями в складному ставлять лише кому. Складним реченням називають речення, яке складається з двох або кількох простих речень, кожне з яких має свою граматичну основу. Вірю. Не вірю. Не вірю. Вірю
Номер слайду 14
На уроці я…Дізнався…Зрозумів…Навчився…Найбільший мій успіх – це…Найбільші труднощі я відчув…Я не вмів, а тепер умію…Я змінив своє ставлення до…На наступному уроці я хочу…
Номер слайду 15
Домашнє завдання. Повторити § 17. Виконати вправу 205, с. 115 (зробити синтаксичний розбір трьох речень на вибір).