Презентація до розробки уроку "Кома в складному реченні" складається з:
Прийом «Незакінчене речення»За метою висловлювання речення бувають…За емоційним забарвленням речення поділяють на…За будовою речення бувають…Одну граматичну основу має…Речення можуть ускладнюватись…Речення, яке складається з двох або кількох простих речень, кожне з яких має свою граматичну основу, називається…
Прості речення в складному об’єднані між собою…Між простими реченнями в складному при вимові робиться…У кінці кожного простого речення, крім останнього, інтонація…Наприкінці складного речення інтонація…На письмі між простими реченнями в складному ставлять…Частини складного речення можуть поєднуватись…
Перевірка домашнього завдання Ми йдемо, і темніє над нами небо. Дзвенить земля, а я слухаю. Слухаю небо, слухаю землю, слухаю дідові слова. У серце моє вливається якась незрима сила, що на віки вічні прив’яже вона мене до цієї землі, до співучої тихої мови. Чим більше дід любив мене, тим більше і щедріше розкривав він свою душевну скарбницю.
Кома між частинами складного речення, з’єднаними безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Мета:закріпити знання п’ятикласників про будову складного речення, його інтонацію; навчити учнів відрізняти складне речення від простого; обґрунтовувати розділові знаки за допомогою вивчених правил; розвивати творчі вміння працювати з текстом; складати продовження тексту, використовуючи складні речення; на основі дидактичного матеріалу виховувати шанобливе ставлення до природи та оточуючого світу.
Пунктуаційний практикум. Прочитати текст, розставити розділові знаки.1. Вирушаймо в путь!2. Сонячне безмежжя вабить і кличе до себе.3. Голуба далечінь розгортає перед тобою дивну красу барв різних відтінків. 4. Замерехтить золотиста нива, розстелиться килимами буйнота трав. 5. Вогнисто спалахує небокрай на сході, день зводить над Дніпром свої вітрила. 6. Заграв вітерець на хвилях річки, і рожева смуга пролягла на воді.7. Озеро, ліс і степ – усе радіє сонцю.