Супровід до семінару-практикуму, розраховано для педагогів на 1,5 години. Метою практикуму є сприяння формуванню у педагогічного колективу навичок ефективного спілкування з батьками.
Учасникам надається можливість: актуалізувати наявні знання про спілкування; ознайомитися з типами конфліктних особистостей та прийомами ефективного спілкування з ними; зміцнити міжособистісні відносини у колективі; навчитися та відпрацювати уміння і навички побудови «Я-повідомлень»; отримати задоволення від спілкування, пізнання та самовдосконалення.
Мета: сприяти формуванню у педагогічного колективу навичок ефективного спілкування з батьками. Завдання: - актуалізувати наявні знання про вербальному спілкуванні;- ознайомити з типами конфліктних особистостей та прийомами ефективного спілкування з ними;- сприяти зміцненню міжособистісних відносин в колективі;- навчити та відпрацювати уміння і навички побудови «Я-повідомлень»;- сприяти самопізнання та самовдосконалення
Сьогоднішня наша зустріч присвячена теми безконфліктного спілкування педагогів з батьками учнів. На цьому занятті ми познайомимося з типами конфліктних людей, та дізнаємося як себе поводити з цими типами особистостей. Відпрацюємо навички побудови техніки «Я-повідомлення» у ситуаціях.3. Тема та мета заняття
Одними з основних завдань взаємодії педагога з батьками є:• встановлення партнерських відносин з родиною кожного вихованця• об’єднання зусиль для розвитку та виховання дітей• створення атмосфери взаєморозуміння, спільності інтересів• активізація та збагачення умінь батьків7. Міні–лекція
Перший тип “паровий каток”/”шерманівський танк”. Ці люди грубі, безцеремонні, і якщо предмет конфлікту недуже важливий, то краще відхилитися від нього, поступитися. Якщо ж вибирається інший підхід то починати краще з того, щоб дати покій людині і “зпустити пар”, потім треба спокійно визказати свою точку зору намагаючись неставити під сумнів його правоту. Ярість людини подавляється власним спокоєм; це допоможе йому подолати йому свою агресивність, і обидві сторони зможуть прийти до спільного рішення. Ярысть «парового катка» можно подолати лише власним спокоєм. Типи людей у спілкуванні
Тип “прихований агресор”\”снайпер” . Ця людина намагається чинити неприємності приховано, за допомогою закулісних махінацій. Якщо відхилитись від конфлікту неможливо, потрібно виявити конкретний факт вчинення зла та його приховані причини, потрібно довести цій людині, що ви розкрили її наміри. Коли людина визнає свою провину, можна виявити істинні причини складності людини і враховуючи їх знайти вирішення проблеми. Типи людей у спілкуванні
Тип “розгнівана дитина”\”людина-вибух”. Ці люди не є злими за своєю природою, вони вибухають як дитина у якої поганий настрій. Основний принцип, якого треба притримуватись для усунення конфлікту з цією людиною, заключається в тому, щоб дати людині викричатися, дати виходу його емоціям, запевнити людину, що ви її слухаєте. Коли людина позбавиться своїх емоцій, вона знову буде здаватись спокійною та розсудливою. Типи людей у спілкуванні
Тип “жалібщик”. Ця людина постійно звинувачує у всьому інших. Якщо така людина звертається до когось зі своїми жалобами, то найкраще у всьому піддакувати їй. Якщо «скаржник» говорить вам про когось іншого, можна підтакувати, або заперечити йому. Але краще спочатку просто його вислухати, причому зовсім не обов'язково погоджуватися з тим, що він говорить. Може, єдине, що йому потрібно, - бути вислуханим.. Типи людей у спілкуванні
Тип «мовчун» / «тихоня». Люди цього типу можуть бути скритними з різних причин, причому причини цієї скритності вам невідомі. Ключ до вирішення конфлікту в даній ситуації – подолання цієї замкнутості. Стратегія спілкування: задати кілька питань, але обов'язково в такій формі, щоб не отримати на них відповіді односкладові, продемонструвати своє співчутливе і доброзичливе ставлення до людини, свою підтримку і визнання. Типи людей у спілкуванні
Тип “надмірно покладистий”. Коли такі люди зустрічаються нам, вони здаються приємними в усіх відношеннях: підтримують будь-яку нашу ідею, завжди поступаються у спорах, намагаючись сподобатися всім оточуючим. Але, як правило, їх слова розходяться з ділом: ви покладаєтеся на таку людину, а він у відповідальний момент підводить вас, не виконавши того, що обіцяв. Якщо ви змушені спілкуватися з такою людиною, скажіть йому, що для вас найголовніше – правдивість. Нехай він обіцяє зробити для вас тільки те, що справді в його силах.. Типи людей у спілкуванні
Об’єктивне описування події чи чиєїсь поведінки Мої почуття. Причина виникнення почуття. Висловлювання прохання. Коли ви критикуєте мою роботу, не говорячи, у чому я помиляюся. Я відчуваю нерозуміння. Адже я не знаю, що конкретно потрібно виправити. Скажіть мені, що я роблю не так. Коли ви запізнюєтеся на заняття. Я відчуваю, що мені важко , і засмучуюся. Мені доводиться міняти хід заняття, я втрачаю час. Будь ласка, намагайтеся приходити вчасно. Кожного разу, коли ви не приходите на батьківські збори. Я відчуваю прикрість і досаду. Адже через те, що мені доводиться передавати інформацію вам особисто, я втрачаю багато часу. Якщо ви не в змозі прийти, будь ласка, пришліть когось замість себе. Використання техніки « Я – повідомлення»8. Побудова «Я-повідомлення»
Як умру, то поховайте. Мене на могилі,Серед степу широкого,На Вкраїні милій,Щоб лани широкополі,І Дніпро, і кручіБуло видно, було чути,Як реве ревучий. Як понесе з України. У синєє море. Кров ворожу... отойді яІ лани, і гори —Все покину і полину. До самого бога. Молитися... а до того. Я не знаю бога. Поховайте та вставайте,Кайдани порвітеІ вражою злою кров'ю. Волю окропіте.І мене в сем'ї великій,В сем'ї вольній, новій,Не забудьте пом'янути. Незлим тихим словом. Заповіт