Виховна година "Психологічний клімат у колективі"

Про матеріал

Виховна година "Психологічний клімат у колективі".

ПСИХОЛОГІЧНИЙ КЛІМАТ - переважаючий у колективі відносно стійкий психологічний настрій його членів, що проявляється у всіх формах діяльності

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Семінар - практикум«ПСИХОЛОГІЧНИЙ КЛІМАТ У КОЛЕКТИВІ»

Номер слайду 2

Яка велика сила – колективне відчуття ласки і доброти, колективної доброзичливості. В. А. Сухомлинский

Номер слайду 3

План: Поняття і характеристика психологічного клімату колективу. Фактори, що впливають на взаємовідносини в колективі Методи дослідження Гра – метафора “Мандала”

Номер слайду 4

КЛІМАТ - «комфортно, затишно, приємно» – сприятлива атмосфера серед оточуючих (колег, однолітків, рідних) ПСИХОЛОГІЧНИЙ - враховуючий індивідуальні особливостіПСИХОЛОГІЧНИЙ КЛІМАТ - переважаючий у колективі відносно стійкий психологічний настрій його членів, що проявляється у всіх формах діяльності

Номер слайду 5

Характерна риса сучасної школи – сприятливий клімат, який визначає відношення вчителів і дітей до всього, що відбувається, як до особистіснозначимого, важливого і цікавого.

Номер слайду 6

Психологічний клімат впливає на виховання, гармонійний розвиток особистості, визначає риси характеру окремих учнів і відносини в колективі

Номер слайду 7

ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ створення психологічного клімату: КОНСОЛІДУЮЧА (згуртування колективу); СТИМУЛЮЮЧА (емоційний потенціал колективу); СТАБІЛІЗУЮЧА (забезпечує стійкість внутрішньоколективних відносин); РЕГУЛЮЮЧА ( утвердження норм взаємин у поведінці членів колективу).

Номер слайду 8

ФАКТОРИ, що впливають на взаємовідносини в колективі

Номер слайду 9

МАКРОСЕРЕДОВИЩЕМІКРОСЕРЕДОВИЩЕОСОБИСТІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ЧЛЕНІВ КОЛЕКТИВУКЕРІВНИЦТВО КОЛЕКТИВОМ соціально – економічні відносини в державі; діяльність керівних органів; цінності суспільства оточення особистості; вид відносин у колективі; ціннісні орієнтації; норми, правила, санкції; традиції власна думка; настрій; поведінка; індивідуальний внесок; мотиви взаємовідносин: ділові, емоційні; характер і темперамент; стать; воля стиль взаємовідносин; єдність основних прагнень; техніка слухання; здатність до переконання; спрямованість на розуміння

Номер слайду 10

Способи взаємодії на людей: Переконання – це процес логічного обґрунтування якогось судження або висновку. Наслідування – відтворення індивідом певних зовнішніх рис поведінки, манер, дій, учинків. Навіювання – психологічний вплив однієї людини на іншу або групу людей, розрахований на некритичне сприйняття слів. Психологічна сумісність визначається як такий ефект поєднання людей, котрий дає максимальний результат діяльності за мінімальних психологічних витрат осіб, які взаємодіють.

Номер слайду 11

ФОРМИ РОБОТИ психолога, спрямовані на створення комфортного психологічного середовища в навчальному закладі

Номер слайду 12

Психологічні ігри для педагогів і учнів різного віку. Психологічний КВНКомунікативні ігри. Випуск тематичних стінгазет, інформлистів

Номер слайду 13

Тематичні класні години. Колективні творчі справи. Психологічні акції соціологічне опитування; мої життєві цінності; я і школа; веселка настрою пізнай себе; світ емоцій; хто я? який я?; чи вміємо ми спілкуватися психологічний портрет класу, школи; книга радості (успіхи та досягнення учнів); сходи досягнень

Номер слайду 14

Психологічні п’ятихвилинки. Фотовиставки. Тематичні дослідження сімейні захоплення; найважливіше в житті; модель ідеального учня ми всі такі різні; світ моїх захоплень; моє шкільне життя; планета нашого класу виступи з цікавою психологічною інформацією; проведення ігр - розминок

Номер слайду 15

Методи діагностики«Соціометрія» Дж. Морено;Тест «Визначення психологічного клімату в колективі»Методика «Ідеальний клас»Методика визначення рівня ціннісно – орієнтаційної єдності класу;Опитувальник для вчителів і дітей; Методика «Визначення рівня згуртованості»Діагностика схильності особистості до конфліктної поведінки К. Томаса. Психогеометричний тест С. Деллінгера. Тест для визначення самооцінки особистостіТест визначення стиля взаємовідносин. Тест визначення темпераменту особистості Анкета “Учитель-учень”

Номер слайду 16

МЕТА: психологічне єднання колективу і відкриття незвичної краси іншої душіГРА - МЕТАФОРА “МАНДАЛА”( для учнівського або педагогічного колективу)

Номер слайду 17

КОЛЬОРОВА ІНТЕРПРЕТАЦІЯЧЕРВОНИЙ – це енергія і сила. ПОМАРАНЧЕВИЙ – це теплий і активний колір. ЖОВТИЙ – це колір самого сонця, чистий, ясний; він несе в собі ясність, теплоту і енергію. ЗЕЛЕНИЙ – колір самої природи, рівноваги і гармонії, стабільності і цілісності. БЛАКИТНИЙ – це колір інтуїції, емоційного і духовного розвитку. СИНІЙ – допомагає набути внутрішнього спокою, стимулює творчість, віру і вірність. ФІОЛЕТОВИЙ – глибокий і красивий, пов’язаний з духовністю, інтуїцією, творчістю, інтелектуальними здібностями людини. РОЖЕВИЙ – романтичний і ніжний. Він втілення доброти і м’якості. КОРИЧНЕВИЙ – символізує надійність, захист і міцність. ЧОРНИЙ – це колір таємничого і невідомого. СРІБНИЙ – втілення жіночності. ЗОЛОТИЙ – символізує силу, владу, чистоту і славу.

Номер слайду 18

ВИСНОВКИ ТА РЕКОМЕНДАЦІЇ1. Сприятливий психологічний клімат і гармонійний розвиток особистості - поняття, які тісно пов’язані між собою.2. Чим краще сформований психологічний клімат у колективі, тим яскравішими є його окремі особистості.3. Формування сприятливого психологічного клімату в колективі - справа непроста, проте доступна для тих педагогів, які бажають прикласти до цього зусилля.

Номер слайду 19

Література1. Алехина О. Е. Стимулювання розвитку працівників організації. / Управління персоналом. – 2002. - № 1. 2. Беков Х. А., Аксьонова Е. А., Базаров Т. Ю. "Методы оценки управленческого персонала государственных и коммерческих структур" М.: Владос,2003. – 324с.3. Бронштейн М. "Управление командами для "чайников" М.: ВД "Вильямс", 2004. – 197с.4. Воднік В. Структура соціально-психологічного клімату колективу, шляхи його регуляції та формування // № 5.5. Горкіна М. "Пять шагов от менеджера до PR-директора" М.: Альпіна Бизнес Букс, 2007. – 144с.6. Грановская Р. М. “Элементы практической психологии”. – СПб.: Свет, 2000. – 216с.7. Жаріков Е. С. "Психология управления" М.: Международный центр финансово-экономического развития, 2002. – 242с.8. Єрьомін Б. Л., Базаров Т. Ю. "Управление персоналом. Учебник под редакцией" СПб.: Изд-во Питер, 2003. – 109с.9. Мельніков В. П., Маренков Н. Л., Схиртладзе А. Г. "Управление организацией. Учебное пособие" М.: Кнорус, 2004. – 273с.

Номер слайду 20

pptx
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
9 квітня 2018
Переглядів
2497
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку