Мультимедійний супровід до заняття для старшокласників. У ході заняття надається можливість усвідомлення старшокласниками власних стратегій поведінки в конфліктних ситуаціях і формування ефективних навичок поведінки в конфлікті.
Завданнями є :
• ознайомити з теорією конфлікту: види, функції, стадії і формули конфлікту;
• виявити власний стиль поведінки в конфликной ситуації;
• сприяти формуванню навичок конструктивного спілкування.
План. I. Теоретична частина1.1. Поняття та джерела виникнення конфликтів. 1.2. Види та функції конфликтів. 1.3. Стадії конфлікту1.4. Формули конфліктів. II. Практична частина2.1. Самодіагностика. 2.2. Алгоритм вирішення конфліктів й правила безконфліктного спілкування. 2.3. Рефлексія. III. Заключна частина
Стадії конфліктів стадія – виникнення або зародження конфлікту (поява суперечності);стадія - усвідомлення даної ситуації як конфліктної хоча б з одного боку;стадія - конфліктна поведінка: а)протистояння-відстоювання своїх інтересів; б)ескалація – сторони відкрито заявляють свої позиції і висувають вимоги, але не завжди прораховують наслідки;стадія - результат конфлікту або завершення (конфлікт розв’язано конструктивно, деструктивно, або замороження конфлікту, втрата інтересу до проблеми).
Самодіагностика. Тест "Розуміння прислів‘я"Мета: визначення способу поведінки в конфліктній ситуаціїІнструкція: уважно прочитайте запропоновані прислів'я. За 5-ти бальною шкалою визначте своє особисте ставлення до кожного прислів'я та його використання в своїй звичайній повсякденній поведінці:• 5 балів - типово для поведінки;• 4 бали - часто;• 3 бали - іноді;• 2 бали - рідко;• 1 бал - зовсім нетипово;• 0 балів - не зрозумів сенс прислів'я.
Правила безконфліктного спілкування Не вживайте конфліктогени: це слова, дії (або бездіяльність), які можуть призвести до конфлікту. Не відповідайте конфліктогеном на конфліктоген. Проявляйте емпатію (емоційну стриманість) до співрозмовника. Робіть якомога більше доброзичливих жестів.
Способи розв’язання конфлікту 1. Не можна відкладати вирішення назрілого конфлікту.2. Якщо конфлікт неминучий, перші виступайте його ініціатором.3. Прагніть щиро і серйозно зрозуміти точку зору іншого.4. Свою помилку, невірний крок визнавайте швидко, випереджайте можливу критику опонента.5. Тримайте за собою ініціативу, диктуючи емоції, в першу чергу - спокій.
Саморефлексія "Мої можливості" На аркуші паперу намалюйте власну долоню. В центрі долоні напишіть найголовнішу причину, яка заважає вам конструктивно вести себе в конфліктних ситуаціях. У контурі кожного з пальців напишіть те, нове, що ви дізналися і що, може вам стати в нагоді для вирішення можливих конфліктів.
Література та інтернет ресурси: Алберти Р., Эммонс М. Самоутверждающее поведение. - СПб., 1998. Анн Л. Ф. Психологический тренинг с подростками. - СПб., 2003. Баркли Р., Кэйпл Д. Теория и практика тренинга. - СПб., 2002. Бурнард Ф. Тренинг межличностного взаимодействия. - СПб., 2001. Горбушина О. П. Психологический тренинг. Секреты проведения. - СПб., 2007. Грецов А. Г. Тренинг общения для подростков. - СПб., 2005. Евтихов О. В. Практика психологического тренинга. - СПб., 2004. Изард К. Э. Психология эмоций. - СПб., 1999. Осипова Е., Чуменко Е. Конфликты и методы их преодоления. Социально- психологический тренинг. Москва Чистые пруды, 2007. Справочник по групповой психокоррекции. Под ред. О. И. Истратовой, Т. В. Эксокусто. - Феникс, 2011.http://festival.1september.ru/articles/621561/http://lib5.podelise.ru/docs/105600/index-6041-1.htmlhttp://vashpsixolog.ru/correctional-work-school-psychologist/45-trainings/683-psychological-training-training-of-communication-preventing-and-resolving-conflictshttp://www.km.ru/referats/D1852 CC1 ABEA4 F35 AE3 AAC214 F007 A06#http://rostovanovka.ucoz.ru/index/0-16