Презентація "Конфлікти та здоров'я. Їх профілактика"

Про матеріал

Мультимедійний супровід до заняття для старшокласників. У ході заняття надається можливість усвідомлення старшокласниками власних стратегій поведінки в конфліктних ситуаціях і формування ефективних навичок поведінки в конфлікті.

Завданнями є :
• ознайомити з теорією конфлікту: види, функції, стадії і формули конфлікту;
• виявити власний стиль поведінки в конфликной ситуації;
• сприяти формуванню навичок конструктивного спілкування.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конфлікти та їх профілактика. Підготувала: практичний психолог Ямпільської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 Покотило Т. Ю.

Номер слайду 2

План. I. Теоретична частина1.1. Поняття та джерела виникнення конфликтів. 1.2. Види та функції конфликтів. 1.3. Стадії конфлікту1.4. Формули конфліктів. II. Практична частина2.1. Самодіагностика. 2.2. Алгоритм вирішення конфліктів й правила безконфліктного спілкування. 2.3. Рефлексія. III. Заключна частина

Номер слайду 3

Поняття. Конфлікт (від лат. сonflictus) – зіткнення. Конфлікт - протистояння суб'єктів з приводу певних протиріччя, дійсного чи уявного.

Номер слайду 4

Джерела конфліктівневміння контролювати свій емоційний стан; скритість; непорозуміння; агресивність; відмінність цілей, інтересів і т.д.

Номер слайду 5

Теорія конфлікту

Номер слайду 6

Види конфліктів. Внутрішньоособистісний Міжособистісний. Міжгруповий. Між особистістю і групою. Соціальний конфлікт

Номер слайду 7

Функції конфліктів. Позитивнірозрядка напруженості між конфліктуючими сторонами; отримання нової інформації про опонента. Негативні великі емоційні, матеріальні витрати; погіршення відносин, здоров'я;втрата контактів.

Номер слайду 8

Стадії конфліктів стадія – виникнення або зародження конфлікту (поява суперечності);стадія - усвідомлення даної ситуації як конфліктної хоча б з одного боку;стадія - конфліктна поведінка: а)протистояння-відстоювання своїх інтересів; б)ескалація – сторони відкрито заявляють свої позиції і висувають вимоги, але не завжди прораховують наслідки;стадія - результат конфлікту або завершення (конфлікт розв’язано конструктивно, деструктивно, або замороження конфлікту, втрата інтересу до проблеми).

Номер слайду 9

Перша формула конфліктів. КС + ІНЦИДЕНТ = КОНФЛІКТКонфліктна ситуація (КС) - накопичені протиріччя, що містять справжню причину конфлікту.Інцидент - це збіг обставин, що є приводом для конфлікту.

Номер слайду 10

Вирішити конфлікт це означає: Усунути конфліктну ситуацію Вичерпати інцидент

Номер слайду 11

Друга формула конфліктів. КС+КС1+КС2 = КОНФЛІКТКожна з конфліктних ситуацій своїм проявом грає роль інциденту для іншої.

Номер слайду 12

Вирішити конфлікт за цією формулою – це значить: Усунути кожну з конфліктних ситуацій КС КС1 КС2

Номер слайду 13

Самодіагностика. Тест "Розуміння прислів‘я"Мета: визначення способу поведінки в конфліктній ситуаціїІнструкція: уважно прочитайте запропоновані прислів'я. За 5-ти бальною шкалою визначте своє особисте ставлення до кожного прислів'я та його використання в своїй звичайній повсякденній поведінці:• 5 балів - типово для поведінки;• 4 бали - часто;• 3 бали - іноді;• 2 бали - рідко;• 1 бал - зовсім нетипово;• 0 балів - не зрозумів сенс прислів'я.

Номер слайду 14

Стилі поведінки у конфліктній ситуації

Номер слайду 15

Тип I "Черепаха" Ховання під панцир, відмова від досягнення мети і від участі у взаємовідносинах з іншими учасниками, один з варіантів самодостатності (уникання)

Номер слайду 16

Тип II "Акула" Силова стратегія мети, конфлікт вирішується перемогою тільки для себе (домінування, конкуренція)

Номер слайду 17

Тип III "Ведмежа" Згладжування кутів: такі люди люблять, щоб їх розуміли і цінували, задля чого жертвують успіхом (поступливість, пристосування).

Номер слайду 18

Тип IV "Лисиця" Стратегія хитромудрого компромісу, при гарних взаєминах домагається здійснення своєї мети (компроміс).

Номер слайду 19

Тип V "Сова" Мудра птиця, цінує і цілі, і взаємини, відкрито визначає позиції та шляхи виходу в спільній роботі по досягненню мети, прагне знайти рішення, що задовольняють всіх учасників (співробітництво)

Номер слайду 20

Алгоритм ефективного вирішення конфліктів. Яке рішення всіх задовольнить. Які варіанти вирішення?З’ясувати потреби учасників, а не лише їх цілі. Дізнатися чому учасники конфлікту хочуть саме того чого хочуть ЧОМУ? НАВІЩО ?ЯК ?ЩО?

Номер слайду 21

Правила безконфліктного спілкування Не вживайте конфліктогени: це слова, дії (або бездіяльність), які можуть призвести до конфлікту. Не відповідайте конфліктогеном на конфліктоген. Проявляйте емпатію (емоційну стриманість) до співрозмовника. Робіть якомога більше доброзичливих жестів.

Номер слайду 22

Способи розв’язання конфлікту 1. Не можна відкладати вирішення назрілого конфлікту.2. Якщо конфлікт неминучий, перші виступайте його ініціатором.3. Прагніть щиро і серйозно зрозуміти точку зору іншого.4. Свою помилку, невірний крок визнавайте швидко, випереджайте можливу критику опонента.5. Тримайте за собою ініціативу, диктуючи емоції, в першу чергу - спокій.

Номер слайду 23

Саморефлексія "Мої можливості" На аркуші паперу намалюйте власну долоню. В центрі долоні напишіть найголовнішу причину, яка заважає вам конструктивно вести себе в конфліктних ситуаціях. У контурі кожного з пальців напишіть те, нове, що ви дізналися і що, може вам стати в нагоді для вирішення можливих конфліктів.

Номер слайду 24

Вихід з конфлікту.

Номер слайду 25

Ваша думка. Що нового Ви дізналися про конфлікт?Що Вас було найцікавішим?Що було для Вас найскладнішим?Що найбільше сподобалося?Чи є питання, що залишилися без відповіді?Загальна думка про заняття?

Номер слайду 26

Дякую Вам за увагу !

Номер слайду 27

Література та інтернет ресурси: Алберти Р., Эммонс М. Самоутверждающее поведение. - СПб., 1998. Анн Л. Ф. Психологический тренинг с подростками. - СПб., 2003. Баркли Р., Кэйпл Д. Теория и практика тренинга. - СПб., 2002. Бурнард Ф. Тренинг межличностного взаимодействия. - СПб., 2001. Горбушина О. П. Психологический тренинг. Секреты проведения. - СПб., 2007. Грецов А. Г. Тренинг общения для подростков. - СПб., 2005. Евтихов О. В. Практика психологического тренинга. - СПб., 2004. Изард К. Э. Психология эмоций. - СПб., 1999. Осипова Е., Чуменко Е. Конфликты и методы их преодоления. Социально- психологический тренинг. Москва Чистые пруды, 2007. Справочник по групповой психокоррекции. Под ред. О. И. Истратовой, Т. В. Эксокусто. - Феникс, 2011.http://festival.1september.ru/articles/621561/http://lib5.podelise.ru/docs/105600/index-6041-1.htmlhttp://vashpsixolog.ru/correctional-work-school-psychologist/45-trainings/683-psychological-training-training-of-communication-preventing-and-resolving-conflictshttp://www.km.ru/referats/D1852 CC1 ABEA4 F35 AE3 AAC214 F007 A06#http://rostovanovka.ucoz.ru/index/0-16

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Богданова Лидия
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
3428
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку