Презентація до статті "ОСНОВНІ ВИДИ КОНТРОЛЮ ЗА РІВНЕМ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХКЛАСІВ НА РІЗНИХ ЕТАПАХ УРОКУ, ЇХ ЕФЕКТИВНІСЬ ТА РОЛЬ У ПІДВИЩЕННІ ЯКОСТІ ЗНАНЬ"
Сучасний урок. Урок на якому новий матеріал викладено зрозуміло й доступно;Веселий, пізнавальний, неважкий урок, на якому вчитель і учень спілкуються вільно;Урок, на якому не доводиться робити щораз те саме, це різноманітний урок;Урок, на якому вислуховують будь-яку твою думку, урок, де людина учиться бути людиною;Урок, на якому почуваєш себе впевнено;Урок без стресів.
Загальні вимоги до оцінювання. Оцінювання - процес встановлення рівня навчальних досягненьучня/учениці в оволодінні змістом предмета, відповідно до вимог чинних програм. Результати оцінювання навчальних досягнень учнів є конфіденційноюінформацією, доступною для дитини та її батьків (або осіб, що їх замінюють). Вимоги до оцінювання розроблено з урахуванням вікових особливостейдітей – окремо для 1,2,3,4 класів (у попередньому документі вимоги булизагальні для учнів 1-4 класів). Уніфіковано вимоги між усіма предметами в початковій школі та між предметами у початковій та основній школі.
Види контролю. Поточний, що включає поточну перевірку та поточне оцінювання. Використовують у повсякденній навчальній роботі. Він полягає в систематичному спостереженні вчителя за навчальною діяльністю учнів на уроці. Мета такого контролю — отримання оперативних даних про рівень знань учнів і якість навчальної роботи на уроці. Підсумковий контроль включає підсумкову перевірку (тематична перевірка та підсумкова контрольна робота), а також підсумкове оцінювання за тему/семестр/рік.
1 клас. ВЕРБАЛЬНО** оцінюються УСІ ПРЕДМЕТИ, в тому числі інваріантної (постійної) складової.** При вербальному оцінюванні використовуються як усні, так і письмові оцінні судження, які характеризують процес навчання і відображають кількісний і якісний його результати: ступінь засвоєння знань і вмінь з навчальних предметів та характеристику особистісного розвитку учнів. Підсумкова перевірка в 1 класі включає ЛИШЕ підсумкові контрольні роботи в кінці навчального року, жодних тематичних перевірок (к. р.)*** Тематична перевірка здійснюється у формі тематичної контрольної роботи після опанування програмової теми/розділу (2-4 класи). У разі, коли тема/розділ розраховано на велику кількість годин, її/його розподіляють на логічно завершені частини –підтеми/підрозділи.
2 клас. ВЕРБАЛЬНО можуть оцінюватися УСІ ПРЕДМЕТИ, але виключно зарішенням педагогічної ради навчального закладу;ЗА 12-БАЛЬНОЮ ШКАЛОЮ здійснюється оцінювання навчальнихдосягнень учнів з предметів, щоналежать до наступних освітніх галузей:• «Мова і література (мовний і літературний компоненти)»;• «Математика»;• «Природознавство». Підсумкова перевірка включає ТІЛЬКИ тематичну перевірку
4 клас. ЗА 12-БАЛЬНОЮШКАЛОЮ здійснюється оцінювання навчальних досягнень учнів з предметів, що належать до наступних освітніх галузей:• «Мова і література (мовний і літературний компоненти)»;• «Математика»;• «Природознавство». Підсумкова перевірка включає тематичну перевірку та підсумковіконтрольні роботи.
Орієнтовні вимоги до оцінювання: “Українська мова”ЗНЯТО оцінювання КАЛІГРАФІЇ та зниження балів за ВИПРАВЛЕННЯ, натомість оцінюватимуть графічні навички письма, культуру оформлення письмових робіт (охайність, розбірливість, розміщення записів), орфографію та пунктуацію. ЗМІНЕНО ВИМОГИ норм оцінювання грамотності:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рівень навчальних. Досягнень учня/учениціБали. БУЛОКількість помилок. СТАЛОКількість помилок. Початковий19 і більше17 і більше28 помилок14 – 16 помилок37 помилок11 – 13 помилок. Середній46 помилок8 – 10 помилок55 помилок5 – 7 помилок64 помилки1 негруба та 4 помилки. Достатній73 помилки2 негр. та 2 гр. або 3 грубі82 помилки2 негр. та 1 гр. ,1 негр. та 2 гр.91 помилка1 негруба та 1 груба. Високий101 негр. або 2-3 випр.2 негрубі помилки111 виправлення1 негруба помилка
Перевірні роботи Літературне читання. Знято оцінювання темпу читання. Кількісні показники читання лишилися, але наголошується, що ці показники – орієнтир для розвитку темпу читання, а не для перевірки та оцінювання. Перенесено до « Літературного читання» аудіювання. Діагностичний характер в 2 класі має поточна перевірка читання мовчки. В 3 та 4 класах – письмово за визначеними показниками.
Перевірні роботи Літературне читання{69 CF1 AB2-1976-4502-BF36-3 FF5 EA218861}Вид перевірки2 клас3 клас4 класІсемІІсемІсемІІсем.ІсемІІсем. Навичка читання вголос (усно).111111 Навичка читання мовчки (письм.)--1111 Аудіювання (письмово)221111 Усний переказ прочитаного твору1-1-1-Робота з літер. твором (письмово)-1-1-1 Підсумкова контр. робота. ДПА-----1 Загальна кількість перевірок444444
Перевірні роботи Літературне читання{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Вид поточної перевірки2 клас3 клас4 класІсемІІсемІсемІІсемІсемІІсем. Читання напам'ять віршованих текстів223233 Читання напам'ять прозових текстів - - - 1 уривок з казки (30-35 слів)1 уривок з казки (35-40 слів)1 уривок з оповідання(35-40 сл.)
Математика Перелік тематичних контрольних робіт{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Вид перевірки1 клас2 клас3 клас4 класІІ семІ семІІ семІ семІІ семІ семІІ сем. Тематична контрольна робота434343 Тематична контрольна робота з перевірки сформованості навичок усних обчислень111 Підсумкова контрольна робота/ ДПА11 Загальна кількість перевірок за семестр1444445
Математика {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Рівень навчальних. Досягнень учня/учениціБали. БУЛОКількість помилок. СТАЛОКількість помилок. Початковий19 і більше12і більше28 помилок10 - 11 помилок37 помилок8 - 9 помилок. Середній46 помилок6 - 7помилок55 помилок5 помилок64 помилки4 помилки. Достатній73 помилки2/3 роботи або 3 помилки82 помилки3/4 роботи або 2 помилки91 помилка1 грубу й 1 негруба Високий101 негр. або 2-3 випр. Виконано окрім творчого характеру11 Все виконане. Виконано, творче теж
Природознавство. За формою організації навчально-пізнавальної діяльностіІндивідуальною Груповою Фронтальною. За способом Усною Письмовою Практичною. Бесіда - самостійні - дослід. Розповідь учня - контрольні - практична робота - тестові - проект - портфоліо - спостереження - робота з картами - заповнення таблиць - побудова схем
Види і кількість перевірних робіт. За оновленою програмою{0505 E3 EF-67 EA-436 B-97 B2-0124 C06 EBD24}Клас. Кількість робіт на навчальний рік. Практичні роботи. Рекомендовані екскурсіїНавчальні проекти. Тематичні контр. роботи1 87 за вибором вчителя. Запропоновано 5, але не менше 2 - 2 73 за вибором вчителя. Запропоновано 8, але не менше 4( у тому числі 1 – дослідницький)63 75 за вибором вчителя. Запропоновано 8, але не менше 4( у тому числі 1 – дослідницький)64 52 за вибором вчителя. Запропоновано 11, але не менше 4 ( у тому числі 1 – дослідницький)6