Яскрава та насичена презентація ознайомить здобувачів освіти з історією розвитку джазу, розкриє секрети його музичної мови,занурить у музичний світ найвідоміших джазменів та захопить справжніми хітами джазової музики.
РОЗВИТОК ДЖАЗУ В ЦИФРАХ: У період Першої світової війни:джазових музикантів – кілька сотень,слухачів – 50 тисяч. До 1920 року джаз став відомим скрізь у США.
Номер слайду 4
У 30-х роках джаз виконували та слухали у більшості великих міст Європи. На 1940 рік джаз знали у всьому світі. А на 1960 рік джаз визнаний як самостійний музичний жанр, як особливий вид мистецтва.
Номер слайду 5
Сучасна популярна музика. ДЖАЗМузика кіно і телебачення. Естрадна музика. Симфонічна та камерна музика
Номер слайду 6
«Якщо ви запитуєте, що таке джаз, вам цього ніколи не зрозуміти». Луї Армстронг. ДЖАЗМузичний напрямІсторичний, естетичний, соціальний феномен. Стиль життя. Неповторні та самобутні середовище та люди. Особлива форма вираження думок. Настрій. Сповідь
Номер слайду 7
НОВИЙ ОРЛЕАН – КОЛИСКА ДЖАЗУ. Свідчення старих музикантів. Грамзаписи. Характер самого міста
Номер слайду 8
Джаз склався на рубежі XIX-XX століття в результаті синтезу елементів двох музичних культур – європейської та африканської.
Номер слайду 9
1618 рік Кульмінаційна точка епохи работоргівлі за своїм історичним значенням – одна з найбрудніших і найсумніших сторінок історії людства.
Номер слайду 10
«Проте на кожного раба, який прибував живим на ці береги, припадало 5-6 мертвих, що гинули у війнах в Африці під час руху невільницьких караванів до узбережжя, в загонах, де їм доводилося чекати прибуття суден работоргівців, у частих повстаннях на самих суднах.»«За 400 років торгівлі африканськими рабами у Західну півкулю було привезено живими приблизно 15 млн. африканців.
Номер слайду 11
Офіційно законами багатьох американських штатів африканського раба було прирівняно до робочої худоби.
Номер слайду 12
1865 рік На 1800 рік у США проживало понад 1 млн. негрів, які становили майже 19% населення країни. У них був свій уклад життя, створювались нові традиції, формувалася нова культура.
Номер слайду 13
Обряди африканця – форма вираження єдності з общиною, племенем. ВЕСІЛЬНІЩОДЕННА МОЛИТВАПОХОРОННІМИСЛИВСЬКІСІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКІ
Номер слайду 14
Для африканця музика сповненасоціальним змістом і має ритуальний характер.
Номер слайду 15
1865 рік – завершення громадянської війни в Америці. Не мали музичної освіти. Грали на слух, навчались у досвідчених музикантів. Грали без нот.Імпровізували. Джазовий музикант – завжди автор того, що він грає.
Номер слайду 16
ДЖАЗОВІ НАПРЯМИСпірічуелс. Блюз. Регтайм. Свінг
Номер слайду 17
СПІРІЧУЕЛС ( з англ.- «духовний», «церковний»)– духовний хоровий гімн в афро-американській спільноті, написаний переважно на біблійні сюжети (Старому Завіті). Спірічуелс завжди виконує колектив співаків, супроводжуючи свій спів ритмічними ударами в долоні, притупуванням, рухами тіла. Луї Армстронг. «Let me people go».
Номер слайду 18
БЛЮЗ (з англ. «меланхолія», «зневіра») – це сольно-пісенний жанр лірико-драматичного характеру. Зміст блюзів:особисті переживання, емоції та почуття;соціальна тема (життя бідних людей Америки, расова дискримінація). Характерна риса блюзів – «сміх крізь сльози».«Я сміюся лише для того, щоб не заплакати». Луї Армстронг. «What a Wonderful World».
Номер слайду 19
СВІНГМузика, створена для великого естрадного оркестру. Джазовий ритмічний малюнок, метроритмічна пульсація. Основа – партитура + імпровізації солістів. Один із найважливіших засобів виразності в джазі.1930-1940 роки
Номер слайду 20
РЕГТАЙМЖанр американської музики Танцювальний характер. Виник спочатку як спосіб гри на фортепіано, імітував звучання банджо. Отримав розвиток як інструментальний жанр.
ЧИКАГО – ШКОЛА ДЖАЗУ. Остаточно формується виконавський стиль класичного джазу:на перший план висувається сольна імпровізація;утверджується класична форма джазової композиції.1915-19171. Виклад теми усім ансамблем.2. Імпровізації солістів.3. Реприза (заключне проведення теми усім ансамблем).
Номер слайду 23
«Original Dixieland Jazz Band»Нік де Ла. Рокка26 лютого 1917 року. Віртуозна гра, досконала техніка виконання. Нові принципи аранжування, ускладнені джазові гармонії. Тираж першої платівки – 1 млн. екземплярів.
Номер слайду 24
Інструментальний та кількісний склад постійно змінюється. Від 3-5 до 10-15 чоловік.
Номер слайду 25
ДЖАЗОВІ МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИКОНТРАБАССКРИПКАБАНДЖОГІТАРА
Номер слайду 26
ТРУБАВАЛТОРНАТРОМБОНСАКСОФОН
Номер слайду 27
КЛАРНЕТРОЯЛЬУДАРНІ
Номер слайду 28
ЛЕГЕНДИ ДЖАЗУ.«Маестро джазу», «Король джазу», «Найвеличніший джазовий виконавець усіх часів». Завдяки Л. Армстронгу джаз отримав свій розвиток і став популярним у світі. Відмінний вокаліст і керівник джаз-бенду. Пройшов шлях від вуличного хулігана до короля джазу. Дюк – прізвисько, яке отримав від друзів у 8 років. Означає «герцог». Випадково потрапив на сцену. Саме Д. Еллінгтону належить ідея використовувати людський голос як інструмент. ЛУЇ АРМСТРОНГ(1901 – 1971)ДЮК ЕЛЛІНГТОН(1899 – 1974)
Номер слайду 29
РЕЙ ЧАРЛЬЗ(1930-2004)Автор понад 70 студійних альбомів.17 премій «Греммі». Потрапив у зал слави рок-н-ролу, джазу, кантрі та блюзу. Френк Сінатра назвав Рея «єдиним справжнім генієм у шоу-бізнесі». ФРЕНК СІНАТРА(1915-1998)Співак, кіноактор, кінорежисер, продюсер, шоумен, диригент, політичний діяч. Лауреат премії «Оскар». В Америці вважається найпопулярнішим виконавцем XX століття. За життя продано понад 150 млн. платівок із його піснями. Переконаний противник будь-якого прояву расизму.