Урок "На хвилях чарівної музики"

Про матеріал
Метою заходу є виховання в учнів естетичного та музичного смаків і розвиток виконавської діяльності і слухацької культури. Зміст виховного заходу полягає в розкритті значення музики в житті людини і її позитивний вплив на організм. Під час заходу виконуються вокальні й інструментальні твори юними музикантами - учнями школи.
Перегляд файлу

Виховний захід для учнів 5-7-х  класів

«На хвилях чарівної музики»

 

«Музика – єдина всесвітня мова, її не потрібно перекладати, цією мовою душа говорить з душею».

Бертольд Авербах

 

Мета заходу:

  • розкривати значення музики в житті людини і   її позитивний вплив на організм;
  • розвивати виконавську діяльність і слухацьку культуру учнів, почуття гармонії та відчуття прекрасного;
  • виховувати естетичні та музичні смаки учнів.

 

Муз. матеріал: «Фантастичний танець», муз. Р. Шумана

                            «Змінити все», муз. С. Тарасової

                            «Вальс», муз. Б. Дваріонаса

                            «Хор мисливців», муз. К. Вебера

                            «Щедрик», муз. М. Леонтовича

                            «Українська мова», муз. О. Сеник

                            «Незабаром 15»

 

 

План заходу.

Учень 1.  О, Музико, вируючий каскад!

   Вірші твої небеснії звучать.

   Ні крапельки в тобі нема обману,

   Ти – голос арфи, скрипки і органу.

   Твій спів – і в танці, й в хороводі,

   А серце і душа - в природі.

   О, Музика, ти там і тут.

   Салют тобі, о Музико, салют!

 

Учитель. Доброго дня всім, хто завітав сьогодні на зустріч з найпрекраснішим і найдивовижним мистецтвом-музикою. Важко уявити людину, яка б не любила музику, адже вона є частиною нашого життя і супроводжує нас від народження і до останнього подиху. Вона відкриває нам двері в інший світ, в якому можна обійтися без слів – тут панують звуки. Музика  – це мистецтво, яке передається лише сімома нотами, але має незбагнену владу над людиною. Вона знімає душевний струс, лікує тіло і душу, допомагає пережити горе, примушує радіти й плакати. Сьогодні під час зустрічі ми послухаємо з вами вокальні й інструментальні твори у виконанні юних музикантів – учнів нашої школи, почуємо цікаві розповіді про музичні інструменти. Тож, привітаємо наших учасників концерту і поринемо у неповторний світ музичного мистецтва.

Звучить «Арія» з опери «Дон Жуан» В.А. Моцарта у виконанні на флейті

Учень 2. Флейта –це дерев’яний духовий музичний інструмент, який вважається одним із найдавніших на землі.Перші флейти, зовсім не схожі на сучасні,були  поширені по всьому світі і мали безліч різних назв. Флейта,в сучасному ії варіанті, існувала більше 5000 років в Єгипті. До сих пір на Близькому Сході вона залишається основним інструментом. На сьогоднішній день існують кілька видів флейти,а саме :поперечна, флейта-пікколо, альтова флейта, басова флейта та інші. Наймініатюрніша флейта в світі-флейта-пікколо.Ії розмір-50 мм в довжину. Була придумана пастухами і вирізається з очерету. Найдорожча флейта згідно журналу Форбс – це флейта фірми ”Powell”, виготовлена з чистої платини напередодні Другої світової війни в 1939 році.                

Звучить «Фантастичний танець» Р. Шумана у виконанні на фортепіано

Учень 3. Назва фортепіано утворено від 2-х італійських слів «форте» і «піано». Попередником фортепіано був клавесін, який мав постійний рівень гучності, нетривалий і швидко згасаючий звук. Молоточковий механізм сучасного фортепіано був винайдений італійським майстром Бартоломео Крістофорі приблизно в 1709 році. Більш 70% деталей фортепіано складаються з дерева, інші частини – з чавуну, міді та інших матеріалів. До фортепіано відносяться роялі і піаніно. Незалежні дослідження показують ,що навчання гри на фортепіано благотворно впливає на дітей- вони мають кращу успішність з інших предметів, більш дисципліновані, мають терпіння і кращу координацію. Фортепіано вважають головним серед  інших музичних інструментів .Причин цього багато ,але головна полягає в діапазоні інструменту. Фортепіано охоплює весь спектр звучання інструментів оркестру, від найнижчої ноти басового фаготу до верхньої ноти флейти-пікколо.

Звучить пісня  «Змінити все» С.Тарасової

 

Звучить «Allegretto marcatо» Антоніо Бруні у виконанні на гітарі

Учень 4. Гітара – це один із найпопулярніших музичних інструментів, грати на якому можуть похвалитися лише 6,5 % населення планети. Аж до 16-го століття на цьому інструменті грали за допомогою смичка. Медіатори почали використовувати пізніше. Їх роблять з різних матеріалів, які забезпечують чистоту звуків .Спочатку гітари мали 4 струни. Тепер звичайний інструмент має 6 струн. Гітарний звук створюється завдяки коливанню струн і чим коротше струна і тугіше натягнута-тим вище видається звук. Це явище називається «законом Мерса» (назване на честь математика, котрий обгрунтував свою математичну модель в 1626 році). В різні часи струни виготовляли з шовку, кінського волосу або рослинних волокон(ліан і коріння).

Звучить «Вальс» Б. Дваріонаса у виконанні на фортепіано

Звучить «Хор мисливців» К.  Вебера у виконанні на саксофоні

Учень 5.  Саксофон- духовий музичний інструмент. Був винайдений в               1840-х роках бельгійським майстром по виготовленню музичних інструментів Адольфом Саксом. Винахідник саксофона своє творіння назвав мундштучним офіклеїдом. Нову назву «саксофон» запропонував відомий композитор Гектор Берліоз, що мав дружні стосунки з творцем інструмента. Саксофон більше 80 років був непопулярним музичним інструментом. Широку популярність цьому інструменту приніс джаз ,і саксофон майже відразу став його візитною карткою. Звучання саксофону використовується у всіх музичних стилях і напрямках. Цей інструмент можна  побачити в консерваторіях, клубах і концертних майданчиках.

Учитель. Відомо, що музика має великий вплив на людину. Одним з перших, хто це помітив, був Піфагор. Користувався музикою для лікування радікуліту Ескулап, Гіппократ лікував нею безсоння. Сучасні дослідження про вплив музики на людину є вражаючими. Доведено, що кожен музичний інструмент діє на організм по-своєму:

 

  • фортепіано лікує щитовидну залозу;
  • струнні інструменти упорядковують роботу серцево- судинних органів;
  • духові інструменти-очищають легені, бронхи, покращують роботу дихальної системи;
  • саксофон-покращує настрій;
  • у співаючої людині відбувається виконанні м’який масаж горла, легенів, діафрагми.

Звучить пісня « За лісами, горами» М. Нєкрасова

Звучить «Щедрик» М. Леонтовича у виконанні на фортепіано

Звучить пісня «Рідна мова» О. Сеник

Звучить «Осенняя грусть» М. Лєграна у виконанні на саксофоні

 

Учитель. Наша зустріч із музикою завершується. Ми з вами поринули у багатогранний і неповторний світ дивовижного мистецтва. Бажаю вам нових зустрічей з музикою, адже вона приносить естетичну насолоду і збагачує наш духовний світ. Хочеться закінчити нашу зустріч словами відомого гітариста: «Музика сходить з неба. І з нею забувають про свій біль, і не можуть зробити боляче іншим».  

docx
Додав(-ла)
Лепеха Ірина
Додано
6 листопада 2022
Переглядів
837
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку