5 липня о 18:00Вебінар: «Щоденні-3» та «Щоденні-5»: незамінна частина уроку в Новій українській школі

Презентація до теми "Генетично модифіковані організми. Селекція. За чи проти"

Про матеріал

В презентації наведені матеріали стосовно використання ГМО та селекційних матеріалів. Дослідження проведені з шкільними колективами можуть бути використані для проектної діяльності.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

ЗЕЛЕНА РЕВОЛЮЦІЯПрезентація проекту ідей підготувала вчитель біології Гребенюк О. О

Номер слайду 2

Чи залежите Ви від забобонів?10.09.20182

Номер слайду 3

Мета проекту. Дослідити появу перших «революційно змінених» рослин. Проаналізувати чи завжди використання гм - рослин є негативним?З'ясувати вплив генетично змінених рослин на організм людини10.09.20183

Номер слайду 4

Учні поділені на три групи: ДослідникиІнформатори. Споживачі10.09.20184 Кожна група має власне завдання для успішного вирішення ключового питання проекту.

Номер слайду 5

Одні з перших. Ми звикли вживати моркву помаранчевого кольору, але вона не завжди була такою. До 17-18 століття в Європі вирощували білу, фіолетову, зелену і чорну моркву. Помаранчева морква була виведена в Голландії тільки в 17 столітті, де цей колір вважався кольором королівської сім'ї. І селекціонери витратили майже 200 років, щоб вивести моркву красивого оранжево-червоного кольору. Перші трансгенні рослини (рослини тютюну з вбудованими генами з мікроорганізмів) були отримані в 1983 р. Перші успішні польові випробування трансгенних рослин (стійкі до вірусної інфекції рослини тютюну) були проведені в США вже в 1986 р. 10.09.20185

Номер слайду 6

Що є безпечним?Селекція - наука про створення нових і поліпшення існуючих порід тварин, сортів рослин, штамів мікроорганізмів Генетично модифікований організм (ГМО) - організм, генотип якого був штучно змінений за допомогою методів генної інженерії Генетичні зміни, як правило, проводяться в наукових чи господарських цілях. 10.09.20186 При селекції перенесення генів здійснюється тільки між близькородинними рослинами, генна інженерія ж дозволяє перенести в рослину гени з будь-якого організму. Для чого це робиться? Рослини з "чужими" генами набувають стійкості до гербіцидів, шкідників і патогенів, їх плоди здатні довго зберігатися при кімнатній температурі, мають підвищену поживну цінність або інший смак, і, нарешті, вони здатні синтезувати нові речовини - починаючи від ліків і закінчуючи пластиком.

Номер слайду 7

Селекція чи ГМ – рослини?10.09.20187 ГМР за можливими наслідками не небезпечніше звичайної селекції. Мало того, іноді селекція приводить до набагато більш істотних порушень в геномі рослини, ніж спрямована генетична модифікація. З 30-х років ХХ століття для цілей селекції людина використовує радіацію і хімікалії, викликаючи мутагенез. До теперішнього часу відомо близько 2200 сортів різних культур, отриманих таким способом. Очевидно, що на відміну від ГМР таке грубе втручання зачіпає не один ген і має непередбачувані наслідки.

Номер слайду 8

Позитивний погляд на ГМ - рослини. Отримання рослин - «біофабрик», що виробляють різні речовини - перш за все ті, які можуть використовуватися в медицині. • Овочі та фрукти можуть захищати себе від комах, перешкоджають заростання бур'янами, за рахунок чого урожай більше і якісніше, а вартість нижча. • Деякі овочі та фрукти самостійно борються з бактеріями, вірусами, грибками. • Овочі та фрукти стають морозостійкими, це сприяє розширенню можливих зон для їх вирощування. • Можливо виведення культур з вмістом вітамінів, не дістають населенню тієї чи іншої місцевості, наприклад, виведений рис з вмістом вітаміну А (бета-каратин) і залізом, які життєво необхідні. Створення особливих сортів овочів, повсякденного раціону, які будуть містити в собі вакцини і ліки для мешканців країн третього світу, що дозволить уникнути масових епідемій і витрат на доставку ліків до них. • Є дерева, виведені для того, що б очищати грунт у процесі своєї життєдіяльності від важких металів. 10.09.20188

Номер слайду 9

Найвідоміші товари, що містять ГМО-інгредієнти:(за інформацією Greenpeace)1. Шоколадні батончики Snickers2. Pepsi3. Приправи Maggi4. Чіпси Pringles10.09.20189

Номер слайду 10

«Обережно! Шкідливі продукти! »Добавки з високим ступенем імовірності змісту ГМ-компонентів:• Е-153 - Vegetable Carbon (вугілля рослинний);• Е-160d - Annatto, Bixin, Norbixin (аннато, биксин, норбіксін);• Е-161c - Paprika extract, Capsanthin, Capsorubin (екстракт паприки, капсантін, капсорубін);• Е-308 - Synthetic Gamma-tocopherol (y-токоферол синтетичний);• Е-309 - Synthetic Delta-tocopherol (d-токоферол синтетичний);• Е-471 - Mono- and Diglycerides of Fatty Acids (моно- і дигліцериди жирних кислот);• E-472a - Acetic Acid Esters of Mono- and Diglycerides of Fatty Acids (ефіри моно- і дигліцеридів оцтової жирних кислот);• Е-473 - Sucrose Esters of Fatty Acids (ефіри сахарози і жирних кислот);• Е-475 - Polyglycerol Esters of Fatty Acids (ефіри полігліцеридів і жирних кислот);• Е-476 - Polyglycerol Polyricinoleate (Полігліцерин полігріцерінолеати);• Е-477 - Propane-1, 2-diol Esters of Fatty Acids (пропан-1, 2-діоловие ефіри жирних кислот);• Е-479b - Thermally Oxideized Soya Bean Oll Interacted with Mono- and Diglycerides of Fatty Acids (термічно окислене соєва та бобове масло з моно- і дигліцериди жирних кислот);• Е-570 - Fatty Acids (жирні кислоти);• Е-951 - Aspartame (аспартам, або нутросвіт). 10.09.201810

Номер слайду 11

11 Чи завжди ваша думка залежить від загальної інформації?Опитування проводилось серед населення

Номер слайду 12

Яка основна мета створення ГМР?12 Опитування проводилось серед населення

Номер слайду 13

ВИСНОВОК Людина завжди вживав у їжу рослини і м'ясо тварин, але в неї не виросли ні листя, ні хвіст - в організмі всі білкові молекули і ДНК (гени) розпадаються до структурних одиниць, амінокислот і нуклеотидів, однакових у всьому живому. Реальне ж положення речей таке: за майже двадцятирічну історію створення ГМР в науковій літературі не було опубліковано жодного достовірного повідомлення про будь-який негативний вплив генетично модифікованих продуктів на організм людини. БУДЬТЕ СКЕПТИКАМИ! НЕ БІЙТЕСЬ СТАВИТИ ПИТАННЯ! 10.09.201813

Номер слайду 14

Дякую за увагу!10.09.201814

Номер слайду 15

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛАПонятия и определения: Биология. /Словарик школьника – СПб: Изд. Дом «Литера», 2006. Рейвен П., Эрверт Р., Айкхорн С. Современная ботаника: в 2-х тт. - М., Мир,1990 Чуб В. В. Физиология растений: Пособие для учащихся. – М.: Фазис, 1996.http://www.biotechnolog.ruhttp://biorf.ru/catalog.aspxria-stk.ru — генномодифицированные продукты питания: настоящее или будущее?genebank.ru — банк генов.http://novostiukrainy.ru/ukraina/ - все генно-модифицированные растения в Украине выращивают нелегальноhttp://wsyachina.narod.ru/biology/genetic_modify.html10.09.201815

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Костіна Неля Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
10 вересня 2018
Переглядів
1528
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку