Презентація до теми "Многокутник"

Про матеріал
Презентація стане в нагоді вчителям при ознайомленні учнів з поняттям многокутника, видами многокутників (опуклим і неопуклим).Містить задачі на знаходження суми кутів многокутника, завдання на перевірку існування многокутника за відомою сумою кутів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

24.02.23 Класна робота МНОГОКУТНИК ТА ЙОГО ЕЛЕМЕНТИ Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна

Номер слайду 2

ЛАМАНА А1 А2 А3 А4 А5

Номер слайду 3

ЕЛЕМЕНТИ ЛАМАНОЇ ВЕРШИНА А1 А2 А3 А4 А5 ЛАНКА КІНЕЦЬ

Номер слайду 4

ЗАМКНЕНА ЛАМАНА А1 (A6) А2 А4 А5 А3 А1 А2 А4 А5 А3 НЕЗАМКНЕНА ЛАМАНА

Номер слайду 5

ТРИКУТНИК ЧОТИРИКУТНИК П’ЯТИКУТНИК ШЕСТИКУТНИК СЕМИКУТНИК ВОСЬМИКУТНИК

Номер слайду 6

А В D E С F G H A, B, C, D, E, F, G, H – кути AB, BC, CD, DE, EF, FG, GH, HA – сторони многокутника ABCDEFGH

Номер слайду 7

Многокутники Замкнену ламану без перетинів називають многокутником . Найменше чисто сторін – 3. Вершини і ланки ламаної, яка утворює многокутник відповідно називають вершинами і сторонами многокутника . Сторони, що є сусідніми відрізками, називають сусідніми сторонами многокутника. Вершини, які є кінцями однієї сторони, називають сусідніми вершинами многокутника. Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна

Номер слайду 8

Якщо всі кути багатокутника менші за розгорнутий, його називають опуклим многокутником, в іншому випадку - неопуклим . Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна Многокутники бувають опуклі та неопуклі.

Номер слайду 9

Опуклий многокутник має такі властивості: 1) опуклий многокутник розташований в одній півплощині відносно будь–якої прямої, що містить його сторону(Рис.2) 2) опуклий многокутник, відмінний від трикутника, містить будь-яку свою діагональ . Якщо многокутник не є опуклим, то він таких властивостей не має (Рис.1). Рис.1 Рис.2 Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна

Номер слайду 10

Закріплення знань Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна

Номер слайду 11

Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна

Номер слайду 12

ДІАГОНАЛЬ МНОГОКУТНИКА А B D E C АС - діагональ

Номер слайду 13

ПЕРИМЕТР МНОГОКУТНИКА А B D E C P=AB+BC+CD+DE+EA

Номер слайду 14

Результати практичної роботи n=5 n=6 n=7 ∆=3 ∆=4 ∆=5 Діагоналі n-кутника, що проведені з однієї вершини, розбивають його на трикутники n - 2 1 2 3 1 2 3 4 1 2 3 4 5

Номер слайду 15

Теорема. Сума кутів опуклого n-кутника дорівнює 180о ∙(n-2) Дано: АВСDE – правильний многокутник Довести: А+ В+ С+ D+ E=180о ∙(n-2) Доведення Проведемо в даному многокутнику діагоналі з однієї вершини і порахуємо скільки трикутників утворилось. Утворилось n – 2 трикутники. Сума кутів будь-якого трикутника 180о. Отже, щоб знайти суму кутів многокутника, треба 180о помножити на кількість утворених трикутників. Отримаємо 180о ∙(n-2) . Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна

Номер слайду 16

Завдання. Знайдіть суму кутів восьмикутника, десятикутника, дванадцятикутника. Розв’язання 1) n=8, 180о ∙(n-2)=180о ∙(8-2) =180о ∙6= 1080о 2) n=10, 3) n=12, (n – кількість кутів многокутника) Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна

Номер слайду 17

1) Довжина ламаної 4,5 м. Знайдіть довжини її ланок, якщо вони пропорційні числам 2, 3, 4 і 6. 2) Знайдіть суму кутів опуклого: а) п'ятикутника; б) дванадцятикутника; в) стокутника. 3)   Визначте, чи існує опуклий многокутник, сума кутів якого дорівнює: а) 1620°; б) 1350°; в) 1980°. У випадку ствердної відповіді вкажіть кількість його сторін 4) Два кути опуклого п'ятикутника прямі, а решта три рівні. Знайдіть їх градусну міру.

Номер слайду 18

Зовнішній кут многокутника ABCDEF – многокутник Продовжимо сторони DE, EF, FA CDK, MED, BAQ – зовнішні кути многокутника Сума зовнішніх кутів, взятих по одному при кожній вершині довільного опуклого многокутника, дорівнює 360о. Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна

Номер слайду 19

Виконання графічних вправ 1) Накресліть опуклий п'ятикутник. 2) Проведіть усі діагоналі п'ятикутника. Скільки діагоналей виходить з однієї вершини? Які геометричні фігури утворились? Скільки їх? 3) Скільки діагоналей виходить з однієї вершини семикутника? Які геометричні фігури утворились? Скільки їх? 4) Скільки діагоналей можна провести з однієї вершини опуклого девятикутника? Знайдіть загальну кількість його діагоналей. 5) Як ви думаєте, скільки діагоналей може мати n – кутник? Скільки трикутників утвориться при цьому? Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна

ppt
Пов’язані теми
Геометрія, 8 клас, Презентації
Додано
12 березня 2023
Переглядів
2051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку