Многокутники Замкнену ламану без перетинів називають многокутником . Найменше чисто сторін – 3. Вершини і ланки ламаної, яка утворює многокутник відповідно називають вершинами і сторонами многокутника . Сторони, що є сусідніми відрізками, називають сусідніми сторонами многокутника. Вершини, які є кінцями однієї сторони, називають сусідніми вершинами многокутника. Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна
Опуклий многокутник має такі властивості: 1) опуклий многокутник розташований в одній півплощині відносно будь–якої прямої, що містить його сторону(Рис.2) 2) опуклий многокутник, відмінний від трикутника, містить будь-яку свою діагональ . Якщо многокутник не є опуклим, то він таких властивостей не має (Рис.1). Рис.1 Рис.2 Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна
Теорема. Сума кутів опуклого n-кутника дорівнює 180о ∙(n-2) Дано: АВСDE – правильний многокутник Довести: А+ В+ С+ D+ E=180о ∙(n-2) Доведення Проведемо в даному многокутнику діагоналі з однієї вершини і порахуємо скільки трикутників утворилось. Утворилось n – 2 трикутники. Сума кутів будь-якого трикутника 180о. Отже, щоб знайти суму кутів многокутника, треба 180о помножити на кількість утворених трикутників. Отримаємо 180о ∙(n-2) . Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна
1) Довжина ламаної 4,5 м. Знайдіть довжини її ланок, якщо вони пропорційні числам 2, 3, 4 і 6. 2) Знайдіть суму кутів опуклого: а) п'ятикутника; б) дванадцятикутника; в) стокутника. 3) Визначте, чи існує опуклий многокутник, сума кутів якого дорівнює: а) 1620°; б) 1350°; в) 1980°. У випадку ствердної відповіді вкажіть кількість його сторін 4) Два кути опуклого п'ятикутника прямі, а решта три рівні. Знайдіть їх градусну міру.
Зовнішній кут многокутника ABCDEF – многокутник Продовжимо сторони DE, EF, FA CDK, MED, BAQ – зовнішні кути многокутника Сума зовнішніх кутів, взятих по одному при кожній вершині довільного опуклого многокутника, дорівнює 360о. Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна
Виконання графічних вправ 1) Накресліть опуклий п'ятикутник. 2) Проведіть усі діагоналі п'ятикутника. Скільки діагоналей виходить з однієї вершини? Які геометричні фігури утворились? Скільки їх? 3) Скільки діагоналей виходить з однієї вершини семикутника? Які геометричні фігури утворились? Скільки їх? 4) Скільки діагоналей можна провести з однієї вершини опуклого девятикутника? Знайдіть загальну кількість його діагоналей. 5) Як ви думаєте, скільки діагоналей може мати n – кутник? Скільки трикутників утвориться при цьому? Учитель математики ОНВК №4 Кучеренко Юлія Анатоліївна