Презентація до теми "Займенник"

Про матеріал
У презентації представлено матеріал до уроків української мови для 4 класу з теми «Займенник» із застосуванням інтерактивних технологій навчання. Запропонований матеріал поєднує різні методи інтерактивної роботи на уроці, забезпечує наступність змісту завдань. Це створює атмосферу зацікавленості кожного учня в роботі класу, посилює інтерес до вивчення рідної мови, дає змогу школярам виявляти ініціативу, творчість
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Система уроків з теми “Займенник” у 4 класі із застосуванням інтерактивних технологій Вчитель початкових класів Шандрівського НВК Гранатир І. М.

Номер слайду 2

Урок 1 Займенник як частина мови. Особові займенники

Номер слайду 3

Продзвенів для всіх дзвінок - час почати наш урок

Номер слайду 4

Інтерактивна вправа « Мозкова атака»-Які ви знаєте частини мови?- Що називається іменником?-Що називається прикметником?- Що називається числівником?- Наведіть приклади вивчених частин мов.

Номер слайду 5

Словниковий диктант. Зелений, асфальт, Йосип,молотьба,елеватор, нігті, грибник. Завдання:-пояснити орфограми;- назвати частини мови;- розібрати за будовою слово грибник;-з перших букв кожного слова і суфікса останнього утворити слово-займенник

Номер слайду 6

Каліграфічна хвилинка. ЗЗ зз за оз зв займенник

Номер слайду 7

Порівняти тексти Холодно взимку зайчикові. Вибіг зайчик на узлісся. Мороз тріщить. Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до місяця просить:- Місяцю любий,погрій Зайчика променями, бо довго ще сонечка чекати. Холодно взимку зайчикові. Вибіг він на узлісся. Мороз тріщить. Сів сіренький під кущем, простяг лапки до Місяця, просить: - Місяцю любий, погрій мене променями,бо довго ще сонечка чекати.

Номер слайду 8

Прочитайте вірш. Ми посіяли горох із матусенькою вдвох. Минуло кілька днів- він зійшов, зазеленів. Буду їсти залюбки я з горохом пиріжки. Завдання:знайти граматичну основу в кожному реченні;проаналізувати підмети –ми, він, я.

Номер слайду 9

Робота з підручником. Вправа 29а) Бесіда за змістом прочитаного:-Скільки займенників в нашій мові?(кілька десятків)- Яке місце вони посідають за частотою використання?(третє місце серед інших частин мов)- Виписування займенників

Номер слайду 10

Особові займенники{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Особа. Однина. Множина1 - ша. ЯМи2 - га. Ти. Ви3 - тя. Він, вона, воно. Вони

Номер слайду 11

Фізкультхвилинка

Номер слайду 12

Вибірковий диктант Мені,тобі,твій, мій, він, вона, воно, вони, ти, ми, я, з тобою, до тебе, до себе, всі.

Номер слайду 13

Гра “Впіймай займенник”

Номер слайду 14

Інтерактивна вправа “Незакінчене речення”Сьогодні на уроці ми ознайомилися… Сьогодні на уроці ми з’ясували…Сьогодні на уроці ми навчилися…Сьогодні на уроці ми розвивали…

Номер слайду 15

Домашнє завдання. Вправа 44,ст.27

Номер слайду 16

Урок 2 Спостереження за вживанням особових займенників в текстах

Номер слайду 17

Всі почули ви дзвінок,Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався,На перерві постарався,Тож і ми часу не гаймо,Наш урок розпочинаймо!

Номер слайду 18

Інтерактивна вправа”Гронування”Особові займенники1особа2 особа3 особа. ЯМИТИВИВІНВОНАВОНОВОНИ

Номер слайду 19

Каліграфічна хвилинка. В в ви ми ти вимити. Завдання:-з дієсловом вимити скласти розповідне речення, використовуючи займенники 1-ої особи однини;-підкреслити головні і другорядні члени речення;-перебудувати дане речення у питальне, змінивши займенник 1-ої особи однини на другу особу множини.

Номер слайду 20

Робота з підручником. Вправа 41виписати виділені займенники і з’ясувати, замість яких іменників вони вжиті;

Номер слайду 21

Фізкультхвилинка

Номер слайду 22

Робота в парах. Заповнити кросворд12345678

Номер слайду 23

Робота в групах1 група Використовуючи займенники, скласти твір – мініатюру про гігієну.2 група Про один з предметів гігієни скласти сенкан, використовуючи при складанні речення займенник.

Номер слайду 24

Інтерактивна вправа “Мозковий штурм”Назвіть особові займенники, що складаються з однієї літери. Назвіть займенники, які починаються з однакової літери. Які два займенники заважають їздити по дорозі? Що треба робити двом займенникам, аби вийшов вінок? Які займенники допомагають підлозі стати чистою?

Номер слайду 25

Домашнє завдання. Вправа 44, ст.27 

Номер слайду 26

Урок 3 Займенники 1-ої особи однини і множини. Написання займенників з прийменниками

Номер слайду 27

Девіз уроку:“Не кажи – не вмію, а кажи – навчусь!”

Номер слайду 28

Вправа “Очікування”

Номер слайду 29

Інтерактивна вправа “Мікрофон"Що вам відомо про займенник?

Номер слайду 30

Хвилинка каліграфії та орфографії Списати каліграфічно вірш,вставивши пропущені орфограми. Я залюбки іду до школи, тут жде мене моя сім…я.І не лінуюся ніколи, ми всі вчимося- ти і я.І мудрими ми хочем бути, одержати нові зна…я. Науки прагнемо збагнути, щоб не блукати навма…я.

Номер слайду 31

Таблиця відмінюваннязайменників 1-ої особи{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Н. хто?Р. кого?Д. кому?З. кого?О. ким? М. на кому?яменеменіменемноюна меніминаснамнаснамина нас

Номер слайду 32

Фізкультхвилинка

Номер слайду 33

Робота з підручником Вправа 46

Номер слайду 34

Робота в групах1 група Продовжити веселу розповідь краплини про її подальші мандри, використовуючи займенники 1-ої особи множини.2 група Продовжити сумну розповідь краплини про її подальші мандри, використовуючи займенники 1-ої особи однини.

Номер слайду 35

Поставити займенники у потрібній форміЗ (вона), під (ми), за (ти), перед (він), від (ви), перед (я), у (вони).

Номер слайду 36

Інтерактивна вправа “Незакінчене речення”Учень 2 варіанту продовжує речення учня 1 варіанту : « Я – це займенник 1 особи однини, відповідає на питання …, … відмінок». Аналогічно учень 1 варіанту продовжує речення сусіда по парті:«Мене - це займенник 1-ої особи однини, відповідає на питання …, … відмінок і т. д.

Номер слайду 37

Вправа “Очікування” -Я очікувала від уроку… -Мої очікування (справдились, не справдились, назвати причину).Єва. Надія. Андрій. Світлана. Тіма. Віка. Катя

Номер слайду 38

Домашнє завдання. Вправа 51,ст.30,правила ст.28-29 

Номер слайду 39

Урок 4 Займенники 2-ої особи однини і множини

Номер слайду 40

Знову день почався, діти. Всі зібрались на урок. Тож пора нам поспішатиІ старанно працювати .

Номер слайду 41

Інтерактивна вправа “Мозковий штурм”Яка частина мови називається займенником?Провідміняйте займенник 1-ої особи однини за відмінками. Провідміняйте займенник 1-ої особи множини за відмінками. Як пишуться займенники з прийменниками? Навести приклади.

Номер слайду 42

Словниковий диктант. Зі мною, переді мною, для тебе, відчинити, без вас, безхмарний, з нами, з друзями, збудувати, у тебе.

Номер слайду 43

Таблиця відмінювання займенників 2-ої особи{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Н. хто?Р. кого?Д. кому?З. кого?О. ким?М. на кому?титебетобітебетобоюна тобівивасвамвасвамина вас

Номер слайду 44

Хвилинка - цікавинка. За часів Київської Русі пошанного звертання на «Ви»ще не було. Підлеглий до свого володаря звертався на «ти», як і володар до підлеглого. Згодом займенник Ти став нормативним у звертанні до Бога. А займенник Ви в Україні набув поширення у звертанні дітей до батьків, молодших віком до старших та до незнайомих людей. Таке звертання засвідчує етичні норми нашого народу, що вироблялися протягом віків.

Номер слайду 45

Фізкультхвилинка

Номер слайду 46

Хвилинка каліграфії та орфографіїМ м мм ма ом ми О матінко!Любити так, як любиш …, ніхто не вміє на землі. Тому ми всі – дітей гурток - сплітаємо … вінок.

Номер слайду 47

Робота з підручником. Творча робота в парах ( за вправою 53). Розвиток зв’язного мовлення ( за вправою 54)

Номер слайду 48

Робота в групах1група. Складання сенкану до слова матуся, використовуючи у реченні займенник 2-ої особи однини.2група. Скласти твір – мініатюру про матусю, використовуючи займенники 2-ої особи множини.

Номер слайду 49

Рефлексія{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Знаю добре. Дізнався нового. Маю запитання

Номер слайду 50

Домашнє завдання. Написати невеличкий твір на тему « Що було б, якби всі українці були як одна сім’я» 

Номер слайду 51

Урок 5 Займенники 3-ї особи однини і множини

Номер слайду 52

Добрий день! В добрий час!Рада бачити всіх вас. Ви почули всі дзвінок?Він покликав на урок. Кожен з вас приготувався,На перерві постарався. Зараз сядуть всі дівчатка,А за ними і хлоп’ятка.

Номер слайду 53

Інтерактивна вправа “Незакінчене речення”Учень 2 варіанту продовжує речення учня 1 варіанту : « Ти – це займенник 2 особи однини, відповідає на питання …, … відмінок». Аналогічно учень 1 варіанту продовжує речення сусіда по парті:«Тебе - це займенник 2-ої особи однини, відповідає на питання …, … відмінок і т. д.

Номер слайду 54

Каліграфічна хвилинка. Уу Кк Шш Украна Кобзар Шевченко

Номер слайду 55

Гра “Парашутисти”В…есназ…емлягр…бич..жігр…чанийст…пил…стоккр…читьж..вез…рно

Номер слайду 56

Таблиця відмінювання займенників 3-ої особи{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Н.хто?що?Р.кого? чого?Д.кому? чому?З.кого? що?О.ким? чим?М.на кому? ча чому?вінйого,до ньогойомуйогонимна ньомуна німвонаїїу неїїйїїнеюна нійвонойогоу ньогойомуйогонимна ньомуна німвониїху нихїмїхнимина них

Номер слайду 57

Фізкультхвилинка

Номер слайду 58

Робота з підручником. Вправа 60

Номер слайду 59

Робота в парах. Несподівано він побачив під яблунею матінку. Вона була така гарна,молода,одягнена в усе біле. Мати підійшла до нього, взяла за руку й повела хлопчика до церкви. То була та сама церква до якої Тарас ходив щонеділі. Там так любив приглядатися до святих ікон. Але тепер церква була чомусь іншою. Вона вся блищала, а ікони виглядали світлішими та виразнішими.

Номер слайду 60

Робота в групах1група. Уявіть собі, що до нас на урок прийшов Т. Г. Шевченко. Про щоб ви хотіли його запитати? Підготуйте запитання, використовуючи займенники.2 група. Описати портрет Т. Шевченка, використовуючи займенники 3-ої особи.

Номер слайду 61

Інтерактивна вправа “Мікрофон”Розкажіть про свої враження від сьогоднішнього уроку

Номер слайду 62

Домашнє завдання. Скласти віршики про Т. Шевченка, використовуючи займенники. 

Номер слайду 63

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Стецюк Оксана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Докучаєва Оксана Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
27 січня 2020
Переглядів
20179
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку