Презентація до уроку "Діалог. Тире при діалозі.

Про матеріал
Мета: повторити, узагальнити, систематизувати знання учнів з теми «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при діалозі», розвивати пунктуаційні вміння ставити й обґрунтовувати розділові знаки при діалозі; розвивати творчі вміння зв’язного мовлення, що містить діалог; виховувати почуття людяності й толерантності у спілкуванні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Діалог. Тире при діалозі. Мета: повторити, узагальнити, систематизувати знання учнів з теми «Пряма мова. Діалог. Розділові знаки при діалозі», розвивати пунктуаційні вміння ставити й обґрунтовувати розділові знаки при діалозі; розвивати творчі вміння зв’язного мовлення, що містить діалог; виховувати почуття людяності й толерантності у спілкуванні.

Номер слайду 2

Перевіримо домашнє завдання (завд №8 з к.р.)Зачитати діалог за ситуацією. Ситуація. Зателефонуйте до драмтеатру, поцікавтеся, о котрій годині починається вистава; яким транспортом можна дістатися; з’ясуйте ціну вхідного квитка. Ключові слова: Доброго ранку! Добрий день! Будь ласка. Дозвольте. Дякую! До побачення.

Номер слайду 3

Запам’ятай!

Номер слайду 4

Вправа “Мікрофон”Чим відрізняється монолог від діалогу?Що називають діалог?Які різновиди діалогу вам відомі?Які особливості вживання розділових знаків при діалозі?

Номер слайду 5

Вправа 1 (письмово)Прочитайте текст і запишіть його у вигляді речення з прямою мовою, у якому слова автора стоять після прямої мови. Погано, коли в людини все сіре: і душа, і думки, і погляд. (Михайло Стельмах).

Номер слайду 6

Вправа 2 (усно)Укажіть речення з прямою мовою, у якому неправильно розставлено розділові знаки. А “Івасику, йди до хати!” - гукає мати. Б Ганнуся запитала: “А ти вмієш плавати?”В “Вола пізнаєм по рогах, а людину по словах, - сказав Кріт”. Г “Так бачу ти усім тут добре допоміг”, - Кіт Вовкові сказав.

Номер слайду 7

Вправа 3 (письмово)Складіть і запишіть речення з прямою мовою, уживши в прямій мові словосполучення дорогий Юрій Іванович в кличному відмінку.

Номер слайду 8

Вправа 514 (усно)Прочитайте висловлення вголос за особами. Укажіть репліки та слова автора. Поясніть уживання розділових знаків. Зійшлися якось люди й засперечалися, що в житті найдорожче. — Найдорожче здоров’я, — сказав хворий. — Хіба не молодість за все найдорожча? — здивувався старий. — Ніхто й ніде не проживе без хліба! — вигукнув бідняк. — А яке життя без волі?— здивувався козак. — Найцінніше в світі — правда, — виголосив мудрець. Проходила мимо дитина, почула слова дорослих і каже: — Найдорожча в світі мама! (Народна творчість). Прочитайте діалог ще раз, звертаючи увагу на правильність інтонації.

Номер слайду 9

Коментоване письмо. Прочитайте текст. Поясніть вживання розділових знаків. Випишіть репліки діалогу. побудуйте схеми. Дуб під вікном. Молодий лісник побудував у лісі велику кам’яну хату й посадив дуба під вікном. Минали роки. виростали у лісника діти. Розростався дубок. Старів лісник.І ось через багато літ лісник став дідусем. Дуб розрісся, закрив вікно. Стало темно в кімнаті. А в ній жила лісникова красуня внучка. Зрубай дуба, дідусю, бо темно в хаті, - просить вона. Завтра вранці почнемо, - відповів дідусь. Настав ранок. Покликав дідусь трьох синів і дев’ять внуків. Покликав внучку красуню і сказав: Будемо хату переносити в інше місце.І пішов з лопатою копати рівчак під фундамент. За ним пішли три сини, дев’ять онуків і красуня внучка..

Номер слайду 10

Вправа 4 Прочитайте текст. Запишіть текст, розставивши розділові знаки. Укажіть репліки та слова автора. Назвіть дієслова говоріння. Обґрунтуйте вживання розділових знаків. Добрий день закричала дівчинка Будь здорова маленька дівчинко поважно відповіли їй Куди ви прямуєте Ми поспішаємо на свято народження річки

Номер слайду 11

Творча робота. Скласти діалог за поданою схемою. Са : - Рд. (?!)- Рд, - са.- Р д, - са. С а. Р д,Рд. - са. Рд, -са. Рд, - са.

Номер слайду 12

Домашня робота. Скласти казку про Краплинку, використовуючи діалог. Запишіть.

pptx
Додано
17 травня 2022
Переглядів
7057
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку