Презентація до уроку: "Електроліти та неелектроліти. Електролітична дисоціація"

Про матеріал
У презентації подано поняття електролітів та неелектролітів, електролітичної дисоціації. Тему проілюстровано світлинами, схемами, таблицями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Чому після активного тренування нам радять пити спортивні напої?

Номер слайду 2

Чому лікарі іноді призначають розчини електролітів?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Майкл Фарадей - англійський учений, зробив внесок у дослідження електромагнетизму та електрохімії У 1834 році Фарадей опублікував свої знамениті Закони електролізу. Він довів, що речовини, які проводять електричний струм у розчинах, під дією електричного струму розпадаються на йони. Закони електролізу встановлюють взаємозв'язок між кількістю електрики, яка проходить через електропровідний розчин, і масою речовини, яка виділяється під час дії електричного струму

Номер слайду 6

Відповідно до здатності хімічних речовин проводити електричний струм через їх водний розчин їх можна розділити на дві категорії - електроліти та неелектроліти. Для експерименту потрібні батарейка, лампочка, два електроди, склянка. У склянку поміщаємо невелику кількість речовини , її розчину чи розплаву і занурюємо електроди. Якщо лампочка загориться, то досліджуваний зразок проводить струм, якщо ж ні – не проводить. Опустимо електроди у дистильовану воду. Побачимо, що лампочка не загориться

Номер слайду 7

Відповідно до здатності хімічних речовин проводити електричний струм через їх водний розчин їх можна розділити на дві категорії - електроліти та неелектроліти. Для експерименту потрібні батарейка, лампочка, два електроди, склянка. У склянку поміщаємо невелику кількість речовини , її розчину чи розплаву і занурюємо електроди. Якщо лампочка загориться, то досліджуваний зразок проводить струм, якщо ж ні – не проводить. Опустимо електроди у кухонну сіль Na. Cl. Побачимо, що лампочка не загориться

Номер слайду 8

Відповідно до здатності хімічних речовин проводити електричний струм через їх водний розчин їх можна розділити на дві категорії - електроліти та неелектроліти. Для експерименту потрібні батарейка, лампочка, два електроди, склянка. У склянку поміщаємо невелику кількість речовини , її розчину чи розплаву і занурюємо електроди. Якщо лампочка загориться, то досліджуваний зразок проводить струм, якщо ж ні – не проводить. Опустимо електроди у розчин Na. Cl. Побачимо, що лампочка загориться

Номер слайду 9

Відповідно до здатності хімічних речовин проводити електричний струм через їх водний розчин їх можна розділити на дві категорії - електроліти та неелектроліти. Для експерименту потрібні батарейка, лампочка, два електроди, склянка. У склянку поміщаємо невелику кількість речовини , її розчину чи розплаву і занурюємо електроди. Якщо лампочка загориться, то досліджуваний зразок проводить струм, якщо ж ні – не проводить. Опустимо електроди у розплав лугу Na. OH. Побачимо, що лампочка загориться

Номер слайду 10

Відповідно до здатності хімічних речовин проводити електричний струм через їх водний розчин їх можна розділити на дві категорії - електроліти та неелектроліти. Для експерименту потрібні батарейка, лампочка, два електроди, склянка. У склянку поміщаємо невелику кількість речовини , її розчину чи розплаву і занурюємо електроди. Якщо лампочка загориться, то досліджуваний зразок проводить струм, якщо ж ні – не проводить. Опустимо електроди у розчин Na. OH. Побачимо, що лампочка загориться

Номер слайду 11

Відповідно до здатності хімічних речовин проводити електричний струм через їх водний розчин їх можна розділити на дві категорії - електроліти та неелектроліти. Для експерименту потрібні батарейка, лампочка, два електроди, склянка. У склянку поміщаємо невелику кількість речовини , її розчину чи розплаву і занурюємо електроди. Якщо лампочка загориться, то досліджуваний зразок проводить струм, якщо ж ні – не проводить. Опустимо електроди у розчин HCl. Побачимо, що лампочка загориться

Номер слайду 12

Відповідно до здатності хімічних речовин проводити електричний струм через їх водний розчин їх можна розділити на дві категорії - електроліти та неелектроліти. Для експерименту потрібні батарейка, лампочка, два електроди, склянка. У склянку поміщаємо невелику кількість речовини , її розчину чи розплаву і занурюємо електроди. Якщо лампочка загориться, то досліджуваний зразок проводить струм, якщо ж ні – не проводить. Опустимо електроди у розчин цукру. Побачимо, що лампочка не загориться

Номер слайду 13

Відповідно до здатності хімічних речовин проводити електричний струм через їх водний розчин їх можна розділити на дві категорії - електроліти та неелектроліти. Для експерименту потрібні батарейка, лампочка, два електроди, склянка. У склянку поміщаємо невелику кількість речовини , її розчину чи розплаву і занурюємо електроди. Якщо лампочка загориться, то досліджуваний зразок проводить струм, якщо ж ні – не проводить. Опустимо електроди у розчин спирту. Побачимо, що лампочка не загориться

Номер слайду 14

{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Відповідно до здатності хімічних речовин проводити електричний струм через їх водний розчин їх можна розділити на дві категорії - електроліти та неелектролітибудовасполукастанпроводить чи не проводить струмкухонна сіль Na. Cl натрій гідроксид Na. OHхлоридна кислота. HClцукор. С12 Н22 О11спирт. С2 Н5 ОНдистильована вода. Н2 Отвердийрозчинрозчинрозчинрозчинрозчинрозчинрозплав-+---+++йоннайоннайоннайоннамолекулярнамолекулярнамолекулярнамолекулярнаелектролітнеелектроліт. Які висновки можна зробити? сполуки у твердому стані не проводять електричного струму;сполуки йонної будови у рідкому стані є електропровідними, а органічні сполуки молекулярної – неелектропровідними;розплави йонних сполук проводять електричний струм

Номер слайду 15

Електроліти - це хімічні сполуки, водні розчини або розплави яких проводять електричний струм- електролітами є йонні або сильно полярні ковалентні сполуки, тобто солі, луги та кислоти, а також йонні оксиди;- електроліти є провідниками другого роду - носіями заряду є йониІснують також тверді електроліти, в яких є жорстка підґратка йонів одного сорту, які надають матеріалу твердотільних властивостей, та водночас малі рухливі йони іншого типу, які можуть пробиратися через проміжки в ґратці, виступаючи носіями заряду. Схема кристалічної структури первинного t-Na3 PS4

Номер слайду 16

Неелектроліти - це хімічні сполуки, водні розчини або розплави яких не можуть проводити електричний струм- більшість неелектролітів є слабкополярними ковалентними або неполярними сполуками;- більшість органічних молекул, такі як цукри і спирти, є неелектролітами (органічні кислоти, солі і амфотерні сполуки можуть діяти як електроліти) Цукри, жири та спирти є неелектролітами

Номер слайду 17

Чому так відбувається? Справжні електроліти містять йони вже у вигляді кристалічної твердої речовини У цьому випадку відбувається гідратація вже існуючих йонів розчинником. Потенційні електроліти містять не йони, а нейтральні молекули хімічної сполуки, і тому спочатку з них утворюються йонів під дією розчинника, а тоді відбувається гідратація йонів

Номер слайду 18

Чому так відбувається? Коли відбувається розплавлення електролітів, посилюються коливальні рухи частинок, що призводить до ослаблення зв’язку між ними. Зрештою, кристалічна ґратка також руйнується. При розчиненні солей, лугів, кислот у воді, а також при розплавленні солей та лугів речовини розпадаються на йони. Слово «йон» в перекладі з грецької означає «той, що йде» Існування йонів вперше теоретично передбачив Майкл Фарадей близько 1830 року

Номер слайду 19

На круглій скляній пластині дві квадратні олов’яні фольги та круглий фільтрувальний папір, просочений певним хімічним розчином. Ліва і права олов'яні фольги підключені до позитивного і негативного електродів батареї. Зліва направо: для паперу, змоченого розчином йодиду калію та крохмалю, під позитивним електродом з’явилася синя пляма внаслідок утворення йоду; для паперу, змоченого в розчині хлориду натрію і лакмусу, під позитивним електродом з’явилася червона пляма внаслідок виділення кислоти;для паперу, змоченого розчином із сульфатом натрію та куркумою, під негативним електродом з’явилася червона пляма внаслідок утворення лугу; для паперу, змоченого червоним розчином соляної кислоти та лакмусу, під позитивним електродом з’явилася біла пляма внаслідок утворення хлору, який вибілив червоний колір.

Номер слайду 20

Фарадей помилково вважав, що електроліти розпадаються на йони під дією електричного поля. Арреніус довів, що йони утворюються у водних розчинах і при відсутності електричного струму, але він не брав до уваги взаємодію електроліту з водою, вважав, що в розчинах знаходяться вільні йониІ. А. Каблуков і В. А. Кістяківський довели, що при розчиненні електроліту відбувається хімічна взаємодія речовини з водою, яка призводить до утворення гідратів. Вони вважали, що у розчинах знаходяться не вільні, а гідратовані йони, «одягнені в шубку» з молекул води

Номер слайду 21

Сванте Арреніус запропонував теорію електролітичної дисоціації (1887)Нобелівська премія з хімії у 1903 роціЕлектролітичною дисоціацією називають процес розпаду електроліту на йони під дією полярних молекул розчинника. Основні положення теорії:1. Під час розчинення у воді електроліти дисоціюють на позитивно заряджені йони (катіони) і негативно заряджені йони (аніони).2. Причиною дисоціації електроліту у водному розчині є його гідратація, тобто взаємодія електроліту з молекулами води і розрив хімічного зв'язку у ньому.3. Електролітична дисоціація є зворотнім процесом для слабких електролітів. Поряд з процесом дисоціації протікає і зворотний процес - асоціація (з'єднання йонів).

Номер слайду 22

Йони - це позитивно або негативно заряджені частинки, в які перетворюються атоми або групи атомів в результаті віддачі або приєднання електронів. Позитивно заряджені йони - катіони. Негативно заряджені йони - аніони. У розчинах електролітів сума зарядів катіонів дорівнює сумі зарядів аніонів, тому ці розчини електронейтральнівода

Номер слайду 23

Йони за фізичними, хімічними, фізіологічними властивостями відрізняються від властивостей нейтральних молекул і атомів, з яких вони утворилися. У розчині кухонної солі Na. Cl йони натрію і хлору не мають кольору, запаху, не є отруйними. Металічний натрій Na, що складається з атомів натрію, бурхливо реагує з водою, утворюючи газоподібний водень і натрій гідроксид. Проста речовина Cl2, молекули якої складаються з атомів хлору - газ жовто-зеленого кольору, отруйний

Номер слайду 24

Яке значення мають знання про електроліти для нашого життя?Вживання напоїв, що містять електроліти, допомагає відновити їх рівень і запобігає зневодненню. Потрібно вживати більше калію, який він відповідає за здоровий метаболізм, збалансований кров'яний тиск і зміцнює серце та нерви. Банани, варена картопля багаті на цей мінерал. Збільшіть прийом кальцію. Він відповідає за міцні кістки та зуби. Молоко, сир, капуста, броколі - це відмінні джерела кальцію. Також вживайте більше магнію. Магній допомагає підтримувати здоров'я клітин і відповідає за доставку кальцію і калію у м'язах. Відмінними джерелами магнію є горіхи, авокадо і зелень.

Номер слайду 25

Коротко про головне. Електроліти - це хімічні сполуки, водні розчини або розплави яких проводять електричний струм. Електролітами є йонні або сильно полярні ковалентні сполуки, тобто солі, луги та кислоти, а також йонні оксиди. Неелектроліти - це хімічні сполуки, водні розчини або розплави яких не можуть проводити електричний струм. Більшість неелектролітів є слабкополярними ковалентними або неполярними сполуками. Електролітичною дисоціацією називають процес розпаду електроліту на йони під дією полярних молекул розчинника. Йони - це позитивно або негативно заряджені частинки, в які перетворюються атоми або групи атомів в результаті віддачі або приєднання електронів. Позитивно заряджені йони називаються катіонами, негативно заряджені - аніонами. Електроліти важливі для підтримки водно-сольового балансу, нормальної роботи нервової та м'язової систем, і регуляції кислотно-лужного балансу

Номер слайду 26

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Оноприенко Ирина Петрівна
    Як завжди, дуже цікава і якісна робота. Велика подяка автору за її плідну працю. Завжди із задоволенням знайомлюсь з її новими наробками з хімії та біології.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Пашаєва Тетяна Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Презентації
Додано
5 серпня
Переглядів
1249
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку