Презентація допоможе провести цікавий, змістовний урок, з використанням проблемних ситуацій, інтерактивних методів. Тема уроку тісно переплетена з біологією, адже дев’ятикласники вивчали на початку року молекулярний склад живих організмів і знайомилися ттоді з вуглеводами. Це дозволяє інтегрувати новий хімічний матеріал з раніше вивченим з біології.
Вуглеводи: глюкоза, сахароза, крохмаль, целюлоза. Будова,властивості,біологічна роль вуглеводів. Мета уроку:ознайомити з поняттям про вуглеводи, молекулярними формулами глюкози, сахарози,крохмалю і целюлози, будовою полімерів крохмалю і целюлози, реакціями їх гідролізу, застосуванням та біологічною роллю;розвивати вміння записувати рівняння хімічних реакцій та структурні формули органічних речовин;виховувати почуття взаємодопомоги та інтерес до вивчення хімії
Хімічні властивості вуглеводів. Група “Крохмаль і целюлоза” 1. Запишіть рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості полісахаридів, а саме: А) гідроліз крохмалю та целюлози;Б) Якісну реакцію крохмалю з йодом;2. Поясніть, чому полісахариди – крохмаль і целюлоза мають однакову молекулярну формулу. Укажіть відмінності у будові молекул цих речовин. Група “Глюкоза”Запишіть рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості глюкози, а саме: А) окиснення глюкози;Б) з Купрум(ІІ) гідроксидом;В) спиртове бродіння. Група “Сахароза”1. Запишіть рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості сахарози, а саме: А) гідроліз;2. Складіть схему добування цукру
Загальна схема добування цукру. Цукровий буряк. Миття та різка. Стружка буряка+ гаряча вода. Фільтрування Жом (годівля худоби)Розчин сахарози з домішками+ Са(ОН)2 Нерозчинні солі Са2+Розчин кальцій сахарату+Са. СО3+ СО2 Фільтру-вання Розчин сахарози Випарювання Цукор-пісок розчиняють,фільтрують,випарюють Рафінований цукор
Порівняйте крохмаль і целюлозу{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ОЗНАКИКРОХМАЛЬЦЕЛЮЛОЗАМолекулярнаформула(С6 Н10 О5)n(С6 Н10 О5)n. Ступінь полімеризаціїn – від кількох сотень до кількох тисячn – 10 – 14 тисяч. Середня моле-кулярна маса. Від кількох сотень до кількох тисяч. Кілька мільйонів. Будова макро-молекул. Лінійна,розгалужена. Лінійна, волокна. Структурналанка. Залишки α-глюкози. Залишки β-глюкози
Використані джерела:Ірина Ткаченко. Оксигеновмісні сполуки. (Система уроків із використанням мультимедійних засобів навчання за інтегральною технологією В. В. Гузєєва)//Хімія. Шкільний світ. – 2010 №8 ст.3-18 Г. А. Лашевська “Хімія 9 клас”. К.: Генеза, 2009р. http://karting92.fr/tickets/-продуктыelegantwoman.ru