Презентація до уроку на тему "Японська культура. Мацуо Басьо – поет «народжений красою рідної землі». Природа як джерело натхнення, а її зображення – засіб вираження почуттів японців. Хоку Мацуо Басьо"
Японська культура. Мацуо Басьо – поет «народжений красою рідної землі». Природа як джерело натхнення, а її зображення – засіб вираження почуттів японців. Хоку Мацуо Басьо Тема уроку
Номер слайду 2
Ізанагі й Ізанамі Походження Японії
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Гора Фудзіяма
Номер слайду 5
Цунамі
Номер слайду 6
Столиця Японії
Номер слайду 7
Прапор Японії
Номер слайду 8
Традиції та звичаї японців Японці кажуть: “Вдивляйтесь у звичайне – і побачите несподіване, вдивляйтесь у просте – і побачите складне, вдивляйтесь у частинки і побачите ціле.” Свято милування квітучою сакурою – Ханамі (квітень)
Бонсай – вирощування карликових дерев у горщиках, які обмежують їх ріст
Номер слайду 14
Ікебани Ікебани – прикладне мистецтво комбінування квітів та гілок у вазі
Номер слайду 15
Посуд для чайної церемонії
Номер слайду 16
Орігамі Орігамі – традиційне японське мистецтво: з квадратного аркуша паперу шляхом складання виходять різні фігурки та предмети.
Номер слайду 17
Нецке - маленька символічна різьблена постать. Зроблена вона в основному зі слонової кістки або дерева. У давнину японці використовували нецке для прикріплення ключів, гаманця до пояса кімоно, а також нецке служили ще і в якості прикраси одягу.
Номер слайду 18
Т.Г.Шевченко
Номер слайду 19
МАЦУО БАСЬО (1644-1694)
Номер слайду 20
Рольова гра “Інтерв‘ю з поетом”
Номер слайду 21
Ім'я при народженні: Дзінсітіро Гіндзаемон Мацуо Мунефуса Псевдоніми: Басьо («бананова пальма») Дата народження: 1644 Місце народження: Уено, Іга, Японія
Номер слайду 22
Дата смерті: 28 листопада 1694 Місце смерті: Осака, Японія Рід діяльності: проза, поезія Жанр: хоку (хайку)
Номер слайду 23
Фізкультхвилинка “Квіти”
Номер слайду 24
Знайомство з творами Басьо На висохлу гілку сів ночувати крук. Глибока осінь. Переклад Г. Туркова
Номер слайду 25
Ха́йку (яп. 俳句, ほっく, хокку) — жанр японської ліричної поезії, трирядковий неримований вірш на основі першої півстрофи танка, що складається з 17 складів (5-7-5) і відрізняється простотою поетичної мови, свободою викладу. Хоку (від японського «початкова фраза») . Головна тема хоку – життя природи й людини в їх нерозривній єдності. Робота з літературознавчим поняттям
Номер слайду 26
ХАЙКУ (хоку) – трирядковий вірш без рими, який одним образом викликає в уяві закінчену картину. Складається з 17 складів:
Номер слайду 27
Жоден народ не надавав такого значення дивовижній красі природи і не спостерігав за нею так уважно як Японія. Андре Бельєр, французький учений Весна (пролісок , бруньки, берези, повінь) Літо (соловей, жайворонок, спека, злива) Осінь (літаюче павутиння, жнива, пожовкле листя) Зима (сніг, холодний вітер, снігопад, снігурі) сезонні слова
Номер слайду 28
Слова-символи та образи – символи 1. Дерева (слива, верба, бамбук) – вічність, життя. 2. Квіти (фіалки, хризантеми, сакура) – краса. 3. Птахи (крук, зозуля, соловей) – прагнення до високості, воля, прагнення піднятися над негараздами . 4. Мандрівка (сандалі, плащ, дорога) – пошук добра, краси , істини.
Номер слайду 29
Три рядки. Немає рими, має ритм. Постійна кількість складів (5+7+5=17). Увага до деталі. Має визначену тематику: зображується життя природи і людини у нерозривній єдності. Гроно «Характерні ознаки хоку»:
Номер слайду 30
Аналіз хоку
Номер слайду 31
Журавель
Номер слайду 32
1 пара. Завдання - до поданих ілюстрацій знайдіть і зачитайте із підручника відповідні хоку. 2 пара. Робота з картками. (На картках дані слова. Із поданих слів необхідно скласти хоку.) 3 пара. «Поетичне лото». Слід відшукати на картках закінчення – третій рядок. Всі пари виразно читають хоку. Робота в парах
Номер слайду 33
Хоку вчать любити природу, один одного і свою рідну землю; приходити на допомогу тим, хто цього потребує і щиро радіти успіхам товаришів; але хоку не вчать знищувати красу і вбивати. Рефлексія
Номер слайду 34
На сьогоднішньому уроці я дізнався (дізналась)…. я зрозумів (зрозуміла)… я навчився (навчилася)…. Продовж речення
Номер слайду 35
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ 1.Прочитати статтю про Мацуо Басьо та хоку, яка вміщена у підручнику на с. 170-171. 2.Вивчити на вибір 3 хоку Мацуо Басьо напам’ять та підготувати виразне читання його поезій. 3.Створити ілюстрацію до хоку та спробувати створити власне хоку.