Презентація до уроку "Конфлікти"

Про матеріал
Громадянська освіта 10 клас. Розділ 3 "Людина в соціокультурному багатоманітті"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Конфлікти. Громадянська освіта (інтегрований курс) 10 клас. Підготував вчитель історії Одеської ЗОШ№56 Голобородов Костянтин Володимирович

Номер слайду 2

Перевірка домашнього завдання. У чому полягає толерантне ставлення до людей? Яку роль у житті людини та розвитку суспільства відіграють стереотипи? Визначте ознаки, за якими може відбуватися дискримінація.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

«Мозковий штурм»Що ви розумієте під поняття «конфлікт»?Які види є конфліктів?Які можуть бути розподілені ролі в конфлікті?

Номер слайду 5

Конфлікт – це зіткнення окремих людей чи соціальних груп, що виражають різні, часом протилежні цілі, інтереси і погляди

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Причини зародження конфліктів. Розподіл ресурсів. Взаємозалежність. Відмінності в метіВідмінності в уявленнях і цінностях. Відмінності в манері поведінки. Проблеми у комунікації

Номер слайду 8

Визначте причину зародження конфліктів. С. 1. Молодший брат постійно розкидає свої речі по кімнаті, а старшому доводиться прибрати за ним. С. 2. Ви з сусідом/сусідкою по парті отримали один підручник для занять на уроціС. 3. Ви хочете піти ввечері з друзями у кіно, а ваша молодша сестричка просить відвести її на ковзанку. С. 4. Компанія молодих людей надто голосно поводиться у громадському транспорті та заважає іншим. С. 5. Ваші сусіди розкидають сміття біля будинку.

Номер слайду 9

Стадії конфліктунагромадження суперечностей2 Передконфліктна ситуаціяІнцидент Провокативна дія, що виникла у результаті збігу обставин і зумовила розгортання конфлікту3 Ескалація. Наростання Конфлікту, загострення протиріч між його учасниками414 Кульмінація. Найвища точка напруги під час конфлікту5 Завершення Стадія розв’язання і виходу з конфлікту6 Постконфлікта ситуація. Позитивні чи негативні наслідки конфлікту

Номер слайду 10

Як ви поводитесь в конфліктній ситуації{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД123456789101112131415 Часто – 3 б. В деяких випадках – 2 б. Рідко – 1 б.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Виходи з конфлікту. Конструктивний - сторони однаково зацікавлені у розв’язанні проблеми, здатні зробити це спільно: гумор, поступки, компроміс, співробітництво, усвідомлення позиції сторін. Деструктивний - одна сторона швидко й чітко розв’язує проблему, як правило, на свою користь: погроза, насильство, брутальність, приниження, перехід на особистості, розрив відносин. Ігнорування - відхід від розв'язання проблеми.

Номер слайду 13

Правила розв’язання конфлікту Виявити джерело і причину конфлікту. Записати суперечливі питання. Не розширювати предмет конфлікту, а максимально скорочувати кількість претензій. Уважно ставитись до конфліктуючих сторін. Неупереджено оцінювати позиції різних сторін конфлікту. Зрозуміти становище кожної сторони конфлікту. Намагатися досягнути порозуміння на ціннісному рівні та рівні почуттів. Усвідомити почуття кожної зі сторін конфлікту. Контролювати хвилювання.

Номер слайду 14

МОДЕЛІ ПОВЕДІНКИСпівробітництво (або співпраця) – поведінка, зорієнтована на виграш обох сторін. Конкуренція (або суперництво) – поведінка, коли люди прагнуть за будь-яку ціну довести свою правоту. Компроміс – поведінка, орієнтована на взаємні поступки чи перемир’я. Пристосування – поведінка, за якої люди діють не відстоюючи своїх інтересів, тобто це взаємне пристосування партнерів. Уникнення – поведінка, що свідчить про намір ухилитися від вирішення проблеми.

Номер слайду 15

Переговори. Стратегія конкурентної поведінки, або позиційного торгу. Стратегія узгодженої поведінки.

Номер слайду 16

Медіація

Номер слайду 17

Формування поняття. Компроміс. Консенсус

Номер слайду 18

Компроміс - угода, досягнута за допомогою взаємних поступок. Консенсус – збіг думок, досягнення одностайної згоди.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Як розпізнати, що ви під прицілом булера:• Ніхто не поспішає подружитися з вами чи просто спілкуватися. Особливо, якщо вас різко почали уникати навіть ті, хто йшов хоч на якийсь контакт.• Привселюдні запитання провокаційного характеру. Наприклад: «А у вас в родині нормальні теж є?».• Колючі коментарі щодо зовнішності, поведінки, успішності.• Смішки, перешіптування за спиною.• Публічні злі жарти на вашу адресу.• Коли ви шукаєте підтримки в інших учнів, у відповідь - ухильні фрази чи ігнорування.

Номер слайду 21

З’ясуйте причини конфліктів у ситуаціях. Сім’я має один телевізор. Увечері через нього виникають суперечки: дружина хоче дивитись серіал, а чоловік спортивні передачіСуперечка між вірянами та атеїстами щодо факту існування Бога. Учні вирішили, що від час дискотеки музичним супроводом буде реп. Класний керівник категорично проти, оскільки реп їй не подобається. Світові війни. Сім’я виграла в лотерею гроші і сперечається, що купити. Син хоче мопед, батько – машину, мати – нові меблі. До класу прийшов темношкірий новачок. З ним ніхто не хоче сидіти за однією партою, а парт не вистачає.

Номер слайду 22

Домашнє завдання. Сторінки 53-55 підручника. Завдання 10 або 11, сторінки 55

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Барабанчук Віра Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Каліщук Ольга Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
18 листопада 2021
Переглядів
9137
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку