Презентація до уроку літературного читання у 3 класі.

Про матеріал
Презентація має на меті ознайомити учнів із поняттям «чарівна казка» та з усною народною творчістю; навчати розуміти прочитаний текст, виділяти головне; аналізувати, правильно оцінювати вчинки дійових осіб; розширювати уявлення про структуру та зміст чарівних казок; удосконалювати навички поділу тексту на частини; виховувати любов і повагу до усної народної творчості; вміння постояти за себе і товаришів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Вступ до розділу і теми. «Кирило Кожум’яка» (українська народна казка). Ознаки, що характеризують головного героя. Розділ ІІІ. Із джерел народної мудрості.

Номер слайду 2

Емоційне налаштування. Ось дзвінок нам дав сигнал –Працювати час настав. Нумо всі часу не гаймо і роботу починаймо. Працюватимем старанно,Щоб почути у кінці,Що у нашім 3 класіДіти – просто молодці!

Номер слайду 3

Розчитування за складовою таблицею.

Номер слайду 4

Сидів горобець на сосні, —Заснув — і упав уві сні. Якби не упав уві сні. Сидів би він ще на сосні. Читацька розминка. Прочитай швидко і правильно скоромовку.

Номер слайду 5

В сілі то. Сяв ражкий недь. гоІр і ре. Сгій шіпли в ліс. Вони сіли під ялиною. Там була тінь. Який звір в густому гіллі? Та це руда білка!Відновіть деформований текст.

Номер слайду 6

В лісі Стояв жаркий день. Ігор і Сергій пішли в сіл. ни. Во ліси діп лияною. ма. Т луба ніть. ки. Яй візр в сугтому ліглі? а. Т ец удра лібка!Прочитайте деформований текст.

Номер слайду 7

Немає на цілій планеті такої дитини, яка б не любила казки. Та, напевне, крім дітей казки люблять ще й дорослі. Своїм дітям вони читають та розповідають найрізноманітніші оповіді і про тварин, і про чарівників та фей, і про зміїв та безсмертних чаклунів. Повідомлення теми уроку.

Номер слайду 8

А скільки казок знають наші бабусі. Вони — це справжня скарбниця! І ви, звісно, пам’ятаєте їх.

Номер слайду 9

Пригадаймо, які казки ми з вами уже чатали?Що об’єднує всі ці казки? Усі вони — про тварин.

Номер слайду 10

Але є інша група казок, героями яких є люди з надзвичайною силою, які гаряче захищають інтереси народу, вступають у двобій зі злом та брехнею. Такі казки пов’язані обов’язково з чарами і дивовижними перетвореннями. Це — чарівні казки. Сьогодні ми поринемо у світ чарівної казки разом із казкою «Кирило Кожум’яка».

Номер слайду 11

Читаючи твори цього розділу, ви будете: • пізнавати народну мудрість; • збагачувати своє мовлення образними, влучними висловами; • досліджувати, як побудовано твори, що є особливого в кожному з них; • визначати позитивні й негативні якості дійових осіб; • висловлювати своє ставлення до прочитаного.

Номер слайду 12

Гімнастика для очей.

Номер слайду 13

КИРИЛО КОЖУМ’ЯКА Українська народна казка Колись був у Києві князь. І був коло Києва змій. Щороку посилали цьому змієві дань: давали або молодого парубка, або дівчину. Ото прийшла черга вже й до дочки самого князя. Нічого робити, — коли давали городяни, треба і князеві давати. Досліджуємо текст. Кирило Кожум'яка (українська народна казка). Читання тексту вчителем.

Номер слайду 14

Послав князь свою дочку в дань змієві. А дочка була така хороша, що й сказати не можна. То змій її і полюбив. От вона раз до нього підластилася та й питається: — Чи є, — каже, — на світі такий чоловік, щоб тебе подужав? — Є, — каже, — такий у Києві над Дніпром. Як затопить у хаті, то дим

Номер слайду 15

аж під небеса стелиться, а як вийде на Дніпро мочити кожі (бо він кожум’яка), то не одну несе, а дванадцять разом, і як набрякнуть вони водою в Дніпрі, то я візьму та й учеплюсь за них — чи витягне-то він їх? А йому байдуже: як поцупить, то й мене з кожами трохи на берег не витягне. От того чоловіка тільки мені й страшно.

Номер слайду 16

ЩО ПРИДУМАЛА КНЯЗІВНА ДЛЯ ПОРЯТУНКУКнязівна і взяла собі те на думку й думає, як би їй вісточку додому подати й на волю до батька дістатись. А при ній не було ні душі, — тільки один голубок. Вона вигодувала його, ще як у Києві була. Думала-думала, а далі написала до отця:

Номер слайду 17

«Отак і так, — пише, — у вас, батенько, є в Києві чоловік, на ймення Кирило, прозивається Кожум’якою. Благайте ви його через старих людей, чи не схоче він із змієм побитися, чи не визволить мене, бідну, з неволі. Благайте його, панотченьку, і словами, і подарунками, щоб не образився він за яке незвичайне слово!».

Номер слайду 18

Написала так, прив’язала під крильцем голубові та й випустила у вікно. Голубок злинув під небо та й полетів додому, на подвір’я до князя. А діти саме бігали по подвір’ю та й побачили голуба. — Татусю, татусю! — кажуть. — Чи бачиш — голубок від сестриці прилетів? Князь спершу зрадів, а далі подумав та й засумував:

Номер слайду 19

— Це ж уже проклятий змій загубив, видно, мою дитину! А далі поманив до себе голубка, глядь, аж під крильцем карточка. Він за карточку. Читає, аж дочка пише: так і так. Ото зараз покликав до себе всю старшину: — Чи є у вас такий чоловік, що прозивається Кирилом Кожум’якою?

Номер слайду 20

Як же б до нього приступитися, щоб не образився та послухав? Ото сяк-так порадилися та й послали до нього малих дітей. Ті як прийшли, як почали просити, як стали навколішки та як заплакали, то й сам Кожум’яка не витерпів, заплакав та й каже: — Ну, це ж уже для вас зроблю. Пішов до князя.

Номер слайду 21

ЯК КОЖУМ’ЯКА БИВСЯ ЗІ ЗМІЄМ— Давайте ж, — каже, — мені дванадцять бочок смоли і дванадцять возів конопель! Обмотався коноплями, обсмолився смолою, взяв булаву таку, що, може, в ній пудів десять, та й пішов до змія. А змій йому й каже: — А що, Кирило? Прийшов битися чи миритися?

Номер слайду 22

Де вже миритися? Битися з тобою, з іродом проклятим! От і почали вони битися — аж земля гуде. Що розбіжиться змій та вхопить зубами Кирила, то так кусок смоли і вирве. А Кирило його здоровенною булавою як улупить, то так і вжене в землю. А змій, як вогонь, горить, —

Номер слайду 23

так йому жарко, і поки збігає до Дніпра, щоб напитися, та вскочить у воду, щоб охолодитися трохи, то Кожум’яка вже й обмотався коноплями та смолою добре обсмолився. Ото вискакує змій з води і що розженеться проти Кожум’яки, то він його булавою луп та луп, аж луна йде! Бились-бились, аж іскри скачуть.

Номер слайду 24

Розігрів Кирило змія ще краще, як коваль леміш у горні: аж пирхає, аж захлинається проклятий, а під ним земля тільки стогне. А по горах народ стоїть, як неживий, зціпивши руки, жде, що то буде! Коли ж зміюка бубух! Аж земля затряслась. Народ, стоячи на горах, сплеснув руками.

Номер слайду 25

От так Кирило! От так Кожум’яка! От Кирило, вбивши змія, визволив князівну й відвів князеві. Князь уже не знав, як йому й дякувати. І вже з того часу й почало зватися те місце, де він жив, Кожум’яками.

Номер слайду 26

Фізкультхвилинка.

Номер слайду 27

Старшина - тут: старші князівські воєначальники. Пуд – міра ваги, близько 16 кг. Леміш – частина плуга.. Герой - особа, яка виявляє відвагу, хоробрість у бою і труді. Словникова робота.

Номер слайду 28

Урочище — ділянка землі, яка чимось відрізняється від навколишньої місцевості. Городяни — люди, які жили у місті. Поцупити — вкрасти. Словникова робота.

Номер слайду 29

Злинув у небо — полетів, піднявся. Благати — просити. Словникова робота.

Номер слайду 30

городяникнязевізмієвіпідлестиласязатопитьучеплюсьбайдуже. Прочитайте слова, правильно ставте наголос.йменняпанотченькузахлинаєтьсярозженетьсяконоплямилеміш

Номер слайду 31

- У які часи відбувалися події, описані в казці? - Хто головний герой казки? - Чому Кирило погодився битися зі змієм? - Як він готувався до бою? Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання.

Номер слайду 32

Прочитайте фрази, де йдеться про:- опис Кирила в князівни; - що подумав князь, коли побачив голуба?- що вимагає Кирило у князя перед боєм зі змієм; - опис Кирила Кожум’яка (зі слів змія). Бесіда за змістом тексту з елементами вибіркового читання.

Номер слайду 33

Гра «Сніжинка». Читає учень, на парту якого впала сніжинка.

Номер слайду 34

Рухлива вправа.

Номер слайду 35

1. Де жив князь?а) Київ;б) Канів;в) Полтава.2. Кого князь послав змієві у дань?а) Сина;б) дочку;в) дружину. Тестування.

Номер слайду 36

3. Над якою річкою жив богатир?а) Дніпром;б) Десною;в) Дністром.4. Кого послала князівна зі звісткою до батька?а) Ластівку;б) голуба;в) горлицю.

Номер слайду 37

5. Хто благав Кирила про допомогу?а) Старі люди;б) молоді дівчата;в) малі діти.6. Чим для змія закінчилася битва?а) Перемогою;б) поразкою;в) перемир’ям.

Номер слайду 38

1. Скільки дочок віддав Київський князь змієві? 2. Скільки попросив бочок смоли Кирило Кожум’яка? 3. Скільки попросив возів конопель? 4. Скільки пудів важила булава? 5. Скільки голубів вигодувала князівна? Гра «З циферблатом я дружу — зразу відповідь кажу».

Номер слайду 39

Підготуйтеся стисло переказати казку за складеним планом. Кирило Кожум'яка. План1. Князь віддає свою дочку змієві.2. Князівна шле вісточку додому.3. Князь отримує лист з голубом.4. Прохання Кирилу про визволення князівни.5. Двобій Кожум'яки зі змієм.6. Перемога Кирила Кожум'яки. Попрацюйте разом.

Номер слайду 40

Рефлексія. Вправа «Відкритий мікрофон». Сьогодні я прочитав (ла) про…Було цікаво дізнатися…Було складно…Я зрозумів(ла), що…Тепер я зможу…Я навчився(лася)…У мене вийшло…Я зміг (змогла)…

Номер слайду 41

Пояснення домашнього завдання. Підручник с.41-45. Прочитай казку. Підготуйся стисло переказати казку за складеним планом.

pptx
Додав(-ла)
Логвин Оксана
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку