Презентація до уроку літературного читання "Урок милосердя".
Матеріал до уроку: В. Сухомлинський «Горбатенька дівчинка».
Мета. Ознайомити дітей із твором В. Сухомлинського«Горбатенька дівчинка». Вчити аналізувати та оцінювати поведінку вчинки дійових осіб,робити висновки щодо прочитаного, поглибити знання дітей про загальнолюдські моральні якості Розвивати виразне читання, зв'язне мовлення, вміння висловити свою думку, цінувати думкитоваришів. Виховувати доброту і чуйність, викликати бажання наслідувати добрі справи однолітків, співчуття до чужого горя, бажання допомагати людям з фізичними вадами.
Життєвий та творчий шлях. В. О. Сухомлинського. Народився В. О. Сухомлинський 29 вересня 1918 р. в селі Василівка. Онуфріївського району, Кіровоградської області у незаможній сім'ї. Його батько працював за наймом як тесляр і столяр,мати працювалав колгоспі. В їхній сім'ї, крім Василя, було ще троє дітей - Іван,Сергійта Меланія. Всі вони стали вчителями. Василь Олександрович теж одержав педагогічну освіту,працював вчителем мови та літератури в школі. А в 1948 р за власнимпроханням стає директором Павлиської середньої школи. Цієюшколою він керував до кінця свого життя. Василь Олександрович писав чудові книжки, статті, художні твори для дітей близько 1200 творів. Не раз був нагороджений орденами і медалями за свою плідну працю. Василь Олександрович Сухомлинський писав казки про доброту, бо сам бувдоброю людиною і дуже хотів, щоб ви, діти, виросли добрими, чуйними,працьовитими, щоб любили тата і маму, рідну домівку, нашу велику іпрекрасну Батьківщину з її широкими лугами, густими лісами, безмежнимиланами.
читання тексту з передбаченням і зупинкамиІ зупинка Кого привів у клас директор? Чому всі діти звернули увагу на дівчинку? Що б ви зробили у такому випадку? Як ви думаєте, що відбувалося далі?ІІ зупинка Чого боявся вчитель? Як сприйняли діти дівчинку? Що б ви зробили, побачивши таку дівчинку?Як ви думаєте, що трапилося далі?
Аналіз змісту з елементами вибіркового читання. Який урок йшов у класі? Доведіть словами з тексту. Чому діти "впились" поглядом у незнайомку?Як почувався вчитель? Прочитайте. Поясніть вираз "затамував подих". Про що учитель "благав" мовчки?Чому учитель так хвилювався?Чому учитель "полегшено перевів дух"?З яким проханням звернувся директор до дітей? Прочитайте, як діти відгукнулися на це. А як би ви по-іншому назвали оповідання? Яка головна думка твору?
Аудіювання1. Події, що описані в оповіданні, відбувалися: а) у класі; б) у лісі.2. Клас: а) складав задачу; б) розв’язузав задачу. 3. Скільки учнів навчалося у класі? а) 25; б) 35.4. Хто зайшов до класу? а) Директор школи з маленьким хлопчиком; б) директор школи з маленькою дівчинкою.5. Чому діти «впилися» поглядом у незнайомку? а) Тому що дівчинка була горбатенька; б) тому що дівчинка була руденька.6. Як звали новеньку ученицю? а) Оля; б) Оленка.7. Клас іспит: а) не витримав; б) витримав.