презентація до уроку:Любовна лірика у творчості І.Франка. Поетична збірка І.Франка «Зів’яле листя»

Про матеріал

презентаційні слайди до уроку:Любовна лірика у творчості І.Франка. Поетична збірка І.Франка «Зів'яле листя»

Методи та прийоми уроку:

метод-бесіда, прийоми-розповідь, самостійна роботі учнів за завданням вчителя, виразне читання, робота в групах, аналіз ліричного твору, пошуково-дослідницька діяльність, презентація, складання асоціативного куща, сенкану

Обладнання уроку: збірка І.Франка «Зів'яле листя», фотографії коханих жінок, презентація до уроку; запис пісні «Чого являєшся мені у сні?», «Ой ти дівчино, з горіха зерня», 3 жмутки жовтого зів'ялого листя, з кольорового паперу вирізане листя(для складання асоціативного куща)

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Місце любовної лірики в творчості І. Франка. Поетична збірка «Зів’яле листя»

Номер слайду 2

Завдання уроку:1. Ознайомитись зі збіркою поезій І. Франка «Зів’яле листя».2. З’ясувати композицію збірки та її мотиви.3. Вдосконалити уміння аналізувати поезїї,визначати їх проблематику.4. Повторити літературознавчі терміни:ліричний герой, елегія, лірична драма.

Номер слайду 3

Епіграф уроку: Так, ти одна моя правдивая любов, Та, що не суджено в житті їй вдовольниться, Ти, найтайніший той порив, що будить кров, Підносить грудь, та ба – ніколи не сповниться.І. Франко

Номер слайду 4

Це такі легкі, ніжні вірші, з такою широкою гамою чувства і розуміння душі людської, що, читаючи їх, не знаєш, кому оддати перевагу: чи поетові боротьби, чи поетові-лірикові, співцеві кохання і настроїв… Взагалі Франко – лірик високої проби і його ліричні твори просяться часто в музику М. Коцюбинський

Номер слайду 5

“Зів’яле листя” - третя лірична збірка І. Франка, що вийшла за життя поета двома виданнями: 1896 року – з передмовою, що нібито ці вірші знайшов у готелі, де закінчив життя через нероздільне кохання їх автор. 1911 року – І. Франко пише нову передмову і визнає своє авторство.

Номер слайду 6

Ліричний герой – особа, думки, почуття, якої виражаються в ліриці, це друге «Я» поета. Ліричний герой живе своїм життям у новій художній дійсності

Номер слайду 7

Композиція. Перший “жмуток”1886-1893 Другий “жмуток” 1895 Третій “жмуток” 1896

Номер слайду 8

Ольга Рошкевич Тричі мені являлася любов. Одна несміла, як лілея біла, З зітхання й мрій уткана, із обснов Сріблястих, мов метелик, підлетіла. Купав її в рожевих блисках май, На пурпуровій хмарі вранці сіла І бачила довкола рай і рай! Вона була невинна, як дитина, Пахуча, як розцвілий свіжо гай

Номер слайду 9

Юзефа Дзвонковська. Явилась друга- гордая княгиня, Бліда, мов місяць, тиха та сумна, Таємна й недоступна, мов святиня. Мене рукою зимною вона Відсунула і шепнула таємно: "Мені не жить, тож най умру одна!" І мовчки щезла там, де вічно темно.

Номер слайду 10

Целіна Журавська. Явилась третя — женщина чи звір? Глядиш на неї — і очам приємно, Впивається її красою зір. То разом страх бере, душа холоне І сила розпливається в простір. За саме серце вхопила мене, Мов сфінкс, у душу кігтями вп'ялилась І смокче кров, і геть спокій жене. Минали дні, я думав: наситилась,Ослабне, щезне… Та дарма! Дарма!

Номер слайду 11

Перший “жмуток”Безмежнеє поле в сніжному завою, Ох, дай мені обширу й волі! Я сам серед тебе, лиш кінь підо мною І в серці нестерпнії болі. Неси ж мене, коню, по чистому полю, Як вихор, що тутка гуляє,А чень, утечу я від лютого болю, Що серце моє розриває.

Номер слайду 12

Другий “жмуток”Червона калино, чого в лузі гнешся?Чого в лузі гнешся? Чи світла не любиш, до сонця не пнешся?До сонця не пнешся? Чи жаль тобі цвіту на радощі світу?На радощі світу? Чи бурі боїшся, чи грому з блакиту?Чи грому з блакиту? Не жаль мені цвіту, не страшно і грому,Не страшно і грому. І світло люблю я, купаюся в ньому,Купаюся в ньому. Та вгору не пнуся, бо сили не маю,Бо сили не маю. Червоні ягідки додолу схиляю,Додолу схиляю. Я вгору не пнуся, я дубам не пара, Я дубам не пара;Та ти мене, дубе, отінив, як хмара, Отінив, як хмара.

Номер слайду 13

Ой ти, дівчино, з горіха зерня, Чом твоє серденько – колюче терня? Чом твої устонька – тиха молитва, А твоє слово остре, як бритва? Чом твої очі сяють тим чаром, Що то запалює серце пожаром? Ох, тії очі темніші ночі, Хто в них задивиться, й сонця не хоче! І чом твій усміх – для мене скрута, Серце бентежить, як буря люта?  Ой ти, дівчино, ясная зоре! Ти мої радощі, ти моє горе! Тебе видаючи, любити мушу, Тебе кохаючи, загублю душу. 

Номер слайду 14

Чого являєшся мені у сні?Чого звертаєш ти до мене. Чудові очі ті ясні,Сумні,Немов криниці дно студене?Чому уста твої німі?Який докір, яке страждання,Яке несповнене бажання. На них, мов зарево червоне,Займається і знову тоне. У тьмі? Чого являєшся меніУ сні?В житті ти мною згордувала,Моє ти серце надірвала,Із нього визвала одніОті ридання голосні – Пісні. В житті мене ти й знать не знаєш,Ідеш по вулиці – минаєш,Вклонюся – навіть не зирнешІ головою не кивнеш,Хоч знаєш, знаєш, добре знаєш,Як я люблю тебе без тями,Як мучусь довгими ночамиІ як літа вже за літами. Свій біль, свій жаль, свої пісніУ серці здавлюю на дні. О, ні!Являйся, зіронько, меніХоч в сні!В житті мені весь вік тужити – Не жити. Так най те серце, що в турботі,Неначе перла у болоті,Марніє, в’яне, засиха, – Хоч в сні на вид твій оживає,Хоч в жалощах живіше грає,По-людськи вільно віддиха,І того дива золотого. Зазнає, щастя молодого,Бажаного, страшного того. Гріха!

Номер слайду 15

Сенкан Кохання… Прекрасне, неповторне… Пригорнути, простити, ридати… Відпустити і вільно літати… Мить…

Номер слайду 16

Завдання уроку:1. Ознайомитись зі збіркою поезій І. Франка «Зів’яле листя».2. З’ясувати композицію збірки та її мотиви.3. Вдосконалити уміння аналізувати поезїї,визначати їх проблематику.4. Повторити літературознавчі терміни:ліричний герой, елегія, лірична драма.

Номер слайду 17

Домашнє завдання.1. Вивчити напам’ять поезію «Чого являєшся мені у сні?»2. Зробити ідейно-художній аналіз поезії «Червона калино, чого в лузі гнешся?»3. Підготувати до уроку виразного читання 1-2 поезії на вибір, вміти їх аналізувати.

pptx
Додано
16 січня 2018
Переглядів
6164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку