Розв’язання задач рівнянням. У магазин завезли 156 кг кавунів і динь, причому динь було в 5 разів менше, ніж кавунів. Скільки було кілограмів динь і скільки кавунів? Розв’язання: Нехай динь було х кг, тоді кавунів було 5х кг. Всього в магазин завезли 156 кг кавунів і динь. Маємо рівняння: х + 5х = 156 Отже, динь було 26 кг, а кавунів - 6х = 156 130 кг. х = 156 : 6 х = 26 Відповідь: 26 кг, 130 кг.
Розв’язування задач рівнянням В автопарку були автобуси і вантажні машини, причому вантажних машин було в 4 рази більше, ніж автобусів. Скільки автобусів в автопарку, якщо їх було на 114 менше, ніж вантажівок? Розв’язання: Нехай в автопарку було х автобусів, тоді вантажних машин було 4х. Відомо, що автобусів було на 114 менше, ніж вантажівок. Маємо рівняння: 4х – х = 114 х = 38 Отже, в автопарку було 38 автобусів, 3х = 114 а вантажних машин – 152. х = 114 : 3 Відповідь: 38 автобусів, 152 вантажівки
Розв’язування задач рівнянням Відстань між двома містами поїзд подолав за 7 год, а легкова машина – за 3 год. Знайдіть швидкість поїзда і швидкість легкової машини, якщо швидкість поїзда менша від швидкості легкової машини на 36 км/год. Розв’язання: Нехай швидкість поїзда дорівнює х км/год, тоді швидкість легкової машини – ( х + 36 ) км/год. За 7 год поїзд поїде 7 х км, а за 3 год машина проїде 3 ( х + 36) км, що стільки, скільки поїзд. Маємо рівняння: 7х = 3 ( х + 36) х = 108 : 4 Отже, швидкість поїзда - 7х = 3х + 108 х = 27 27 км/год, а швидкість 7х – 3х = 108 автомобіля – 63 км/год 4х = 108 Відповідь: 27 км/год, 63 км/год.
Для самостійного розв’язання: У Сашка було в 5 разів більше солдатиків, ніж у Андрійка. Після того, як Сашко подарував друзям 36 солдатиків, а Андрійко купив 32 солдатика, то в обох хлопчиків солдатиків стало порівну. Скільки солдатиків було в кожного хлопчика спочатку? Одна сторона трикутника в 5 разів менша від другої і на 28 см менша від третьої. Знайдіть сторони трикутника, якщо його периметр дорівнює 84 см .
Підсумки уроку: Як розв’язати задачу рівнянням?Треба уважно прочитати умову;Встановити зв’язок між даними задачі;Виразити невідому величину через х, а також – інші, які з нею пов’язані;Скласти математичну модель задачі- ( рівняння);Розв’язати рівняння і знайти його корінь, зробити висновок;Записати відповідь.