Матеріал до уроку математики для 6 класу "Розв'язання задач за допомогою рівнянь" можна використовувати як для проведення уроків у класі так і для дистанційних уроків.
Розв’язування задач за допомогою рівнянь. Урок математики в 6 класіУчитель Дмитрохіна В.І.
Номер слайду 2
Мета уроку: Повторити дії додавання і віднімання раціональних чисел, приведення подібних доданків; Формувати вміння розв’язувати лінійні рівняння з однією змінною;Застосовувати рівняння для розв’язання текстових задач;Розвивати обчислювальні навички, вміння аналітично мислити
Номер слайду 3
Експрес-контроль знань з теми “Дії з раціональними числами”Знайдіть значення суми: 1) - 4 – 7 Відповідь: - 11- 2,3 + ( - 0,86) Відповідь: - 3,160 – ( - 11,9) Відповідь: 11,9
Номер слайду 4
Експрес-контроль знань з теми “Дії з раціональними числами”Виконайте додавання: 1) – 14 + 8 Відповідь: - 6 2) 16,8 + (– 9,5) Відповідь: 7,3 3) – 1 + 0,837 Відповідь: - 0,163
Номер слайду 5
Експрес-контроль знань з теми “Дії з раціональними числами”Зведіть подібні доданки: 1) – 4х + 11х + 35х – 38х Відповідь: 4х 2) 1,4а – а + с – 2,6с Відповідь: 0,4а – 1,6с 3) 1,6 у – 1,2 – 3,1у + 0,8 Відповідь: - 1,5у – 0,4
Номер слайду 6
Експрес-контроль знань з теми “Дії з раціональними числами” Розв’язати рівняння:0,7х = - 1,4 Відповідь: - 2 2) 7 – 2х = 3х – 18 Відповідь: 5 3) 5,4 – 1,5х = 0,3х – 3,6 Відповідь: 5
Номер слайду 7
Розв’язання задач рівнянням. У магазин завезли 156 кг кавунів і динь, причому динь було в 5 разів менше, ніж кавунів. Скільки було кілограмів динь і скільки кавунів? Розв’язання: Нехай динь було х кг, тоді кавунів було 5х кг. Всього в магазин завезли 156 кг кавунів і динь. Маємо рівняння: х + 5х = 156 Отже, динь було 26 кг, а кавунів - 6х = 156 130 кг. х = 156 : 6 х = 26 Відповідь: 26 кг, 130 кг.
Номер слайду 8
Розв’язування задач рівнянням В автопарку були автобуси і вантажні машини, причому вантажних машин було в 4 рази більше, ніж автобусів. Скільки автобусів в автопарку, якщо їх було на 114 менше, ніж вантажівок? Розв’язання: Нехай в автопарку було х автобусів, тоді вантажних машин було 4х. Відомо, що автобусів було на 114 менше, ніж вантажівок. Маємо рівняння: 4х – х = 114 х = 38 Отже, в автопарку було 38 автобусів, 3х = 114 а вантажних машин – 152. х = 114 : 3 Відповідь: 38 автобусів, 152 вантажівки
Номер слайду 9
Розв’язування задач рівнянням Відстань між двома містами поїзд подолав за 7 год, а легкова машина – за 3 год. Знайдіть швидкість поїзда і швидкість легкової машини, якщо швидкість поїзда менша від швидкості легкової машини на 36 км/год. Розв’язання: Нехай швидкість поїзда дорівнює х км/год, тоді швидкість легкової машини – ( х + 36 ) км/год. За 7 год поїзд поїде 7 х км, а за 3 год машина проїде 3 ( х + 36) км, що стільки, скільки поїзд. Маємо рівняння: 7х = 3 ( х + 36) х = 108 : 4 Отже, швидкість поїзда - 7х = 3х + 108 х = 27 27 км/год, а швидкість 7х – 3х = 108 автомобіля – 63 км/год 4х = 108 Відповідь: 27 км/год, 63 км/год.
Номер слайду 10
Для самостійного розв’язання: У Сашка було в 5 разів більше солдатиків, ніж у Андрійка. Після того, як Сашко подарував друзям 36 солдатиків, а Андрійко купив 32 солдатика, то в обох хлопчиків солдатиків стало порівну. Скільки солдатиків було в кожного хлопчика спочатку? Одна сторона трикутника в 5 разів менша від другої і на 28 см менша від третьої. Знайдіть сторони трикутника, якщо його периметр дорівнює 84 см .
Номер слайду 11
Підсумки уроку: Як розв’язати задачу рівнянням?Треба уважно прочитати умову;Встановити зв’язок між даними задачі;Виразити невідому величину через х, а також – інші, які з нею пов’язані;Скласти математичну модель задачі- ( рівняння);Розв’язати рівняння і знайти його корінь, зробити висновок;Записати відповідь.