12 липня о 18:00Вебінар: Формування історичних уявлень учнів: практичні поради вчителю

Презентація до уроку "Перпендикулярні і паралельні прямі"

Про матеріал
Матеріал презентації "Перпендикулярні і паралельні прямі " можна використовувати для вивчення нової теми, а також - для уроків повторення і узагальнення з теми "Перпендикулярні і паралельні прямі".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Перпендикулярні і паралельні прямі. Урок математики в 6 класі учитель математики Маріупольської гімназії № 2 Дмитрохіна В.І.

Номер слайду 2

Мета уроку: Встановити, які прямі ( відрізки, промені) на площині є паралельними і перпендикулярними;Визначати паралельні і перпендикулярні прямі ( відрізки) у геометричних фігур;Розглянути властивість паралельних прямих;Побудова паралельних і перпендикулярних прямих;Розвивати графічні, практичні і обчислювальні навички учнів.

Номер слайду 3

Означення. Дві прямі називають паралельними, якщо вони лежать в одній площині і не перетинаютьсяа b a || b

Номер слайду 4

Завдання № 1 На малюнку зображені прямі. Назвати прямі, які паралельні між собою. а m k d c Чи можуть бути паралельними відрізки? Промені? Пряма і відрізок? Промінь і пряма?Так, можуть!Два відрізка називають паралельними, якщо вони лежать на паралельних прямих. Два промені називають паралельними, якщо вони лежать на паралельних прямих

Номер слайду 5

Паралельні відрізки, промені, прямі а А В b T F C D Паралельні фігури: Прямі : а ІІ b. Відрізки: АВ ІІ СДПроміні: DT II AF

Номер слайду 6

Завдання 2 Назвати паралельні сторони прямокутника АВСD B C A D AB II CD, BC II AD Отже, протилежні сторони прямокутника паралельні. Чи є паралельні сторони у трикутника? Квадрата? Паралелограма? Ромба? Трапеції ?

Номер слайду 7

Завдання 3 Через точку A, яка не лежить на прямій d, провести пряму m, паралельну даній прямій d. Побудова: А m d Запам’ятай! Через точку, яка не належить прямій можна провести тільки одну пряму, паралельну даній прямій.

Номер слайду 8

Перпендикулярні пряміДві прямі, які перетинаються під прямим кутом, називають перпендикулярними. а d 90 ֯ a ꓕ d або d ꓕ а. При перетині двох перпендикулярних прямих утворюється 4 прямих кута. Для побудови прямих кутів використовують транспортир, косинець та лінійку.

Номер слайду 9

Перпендикулярні відрізки, промені, пряміВідрізки, які лежать на перпендикулярних прямих називають перпендикулярними. а) АВ ꓕ СD б) PQ ꓕ MN в) АВ ꓕ ВСПромені, які лежать на перпендикулярних прямих, називають перпендикулярними.а) СD ꓕ AB ( два промені) б) AB ꓕ СD ( промінь і відрізок) в) b ꓕ СD ( пряма і промінь) г) а ꓕ АВ ( пряма і відрізок)

Номер слайду 10

Властивість паралельних прямих Якщо дві прямі, які лежать в одній площині, перпендикулярні до третьої прямої, то вони паралельні. Якщо а ꓕ с і b ꓕ с, то а ІІ b. Дві прямі, які не лежать в одній площині і не перетинаються, називають мимобіжними. Мимобіжні прямі: АА₁ і ВС; ВВ₁ і CD, АD і СС₁ ; А₁D₁ і АВ

Номер слайду 11

Розв’язання задач№ 1 Проведіть пряму m і току К, яка їй не належить. За допомогою косинця проведіть через точку К пряму d, перпендикулярну до прямої m К m d

Номер слайду 12

Розв’язання задач № 2 Накресліть трикутник: Гострокутний. Тупокутний. Прямокутний. Проведіть через кожну вершину трикутника пряму, перпендикулярну до протилежної сторони

Номер слайду 13

Розв’язання задач № 3 Накресліть кут АВК, градусна міра якого дорівнює:1) 75 ֯ ; 2) 146 ֯ . Позначте на промені ВК точку С і проведіть через неї прямі m і n, перпендикулярні до прямих АВ і ВК. Розв’язання:1) Побудуємо кут АВК = 75 ֯ , Відмітимо точку С на промені ВК. Проведемо прямі: m ꓕ ВА, С є m, n ꓕ ВК , С Є n Побудова: A1) m С B К n m A n C B K

Номер слайду 14

Розв’язання задач № 4 На рисунку АВ ꓕ СD, МОС + ВОК = 130 ֯ ; СОК = 42 ֯ . Обчисліть. Градусну міру:кута МОК;Кута МОD Розв’язання: За умовою задачі прямі АВ ꓕ СD, тому  АОС =  ВОС = 90 ֯ . Тоді ВОС =  СОК +  ВОК , звідси. ВОК = 90 ֯ -  СОК = 90 ֯ – 42 ֯ = 48 ֯ . Розв’язання: С K М 82 ֯ 42 ֯ 48 ֯ А O В D За умовою задачі МОС +ВОК = 130 ֯ , тоді МОС = 130 ֯ -ВОК = 130 ֯ – 48 ֯ = 82 ֯. Тоді МОК = МОС +  СОК = 82 ֯ + 42 ֯=124 ֯ . Маємо: АОМ = 90 ֯ – 82 ֯ = 8 ֯ . Знайдемо МОD = АОМ + АОD =8 ֯ + 90 ֯ = 98 ֯ . Відповідь: МОК = 124 ֯ , МОD = 98 ֯

Номер слайду 15

Підсумки уроку: Які прямі ( відрізки, промені) називають паралельними, перпендикулярними?Назвати властивість паралельних прямих. Як будувати паралельні та перпендикулярні прямі? Які креслярські інструменти використовують при побудові таких прямих?

Номер слайду 16

Домашнє завдання Підручник «Математика» 6 клас. Прочитати п. 43, 44, відповідати на питання ( усно),Виконати письмово:№ 1231, 1219, №1237, 1241

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваленко Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
15 лютого
Переглядів
1109
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку