Презентація допоможе проаналізувати зміст повісті "Сіроманець". Основний метод, використаний в презентації, - "Закінчи речення". Якщо якесь запитання викликає в дітей труднощі, є варіант відповіді або зазначені сторінки підручника, де цей матеріал можна знайти (за підручником О.М. Авраменка "Українська література" 5 клас).
Бесіда за змістом твору. Як автор розповідає про життя вовка, яким воно було?с. 243-244 Який сон постійно снився вовку?с. 244 –Чому такий сон снився Сіроманцю?бо всю його зграю перебив Василь Чепіжний. Хто такий Василь Чепіжний?житель села, який убив усіх вовків і полював за Сіроманцем. Як Чепіжний зустрівся із Сіроманцем? с. 244-245
Чому у село прилетів вертоліт?щоб допомогти впіймати Сіроманця. Хто такий Сашко? Що його турбує?читання у ролях розмови Сашка з мамою (с. 247-248). Якою дорогою Сашко ходив до школи?лісом. Як хлопчик зустрівся із Сіроманцем?він не пішов до школи, а шукав вовка і зустрів його у лісі (с.248-249). Куди і чому їде Чепіжний?у Київ, купляє вовкодавиху. Де Сашко ховає Сіроманця?у глинищах
Про що мріяв хлопчик?щоб вовк жив у них дома. Про що Чепіжний просить Сашкового тата?дозволу копати ями у чагарях. Що сталося на початку зими?Сіроманця зловили. Як Сашко допоміг вовкові?пробрався у кузню і розрізав завя’зки. Що відбувалося на другий день у селі?приїхали кореспонденти, вовк утік. Як поводив себе Сашко після втечі вовка?хвилювався за Сіроманця; (читання у ролях с.258-259).
Чому Галя Грушецька вирішила іти додому із Сашком лісом?тому що Сашко був сміливим і добрим. Куди потрапив Сіроманець після втечі?на полігон. Як жилося Сіроманцеві там? Зачитайте. Що ви відчували, коли читали цей уривок?Хто знайшов вовка і хто йому допоміг?льотчики і хлопчик Андрій. Про що попросив Андрійко тата?щоб вовк жив у гаражіА чи буває таке, щоб дикі тварини жили поряд із людьми?
Як жилося вовку після одужання?він подружився із Андрієм і чекав на нього зі школи. Яка пригода сталася з Андрієм і вовком?вони заблукали. Як себе поводив Сашко після втечі Сіроманця?дуже сумував, навіть вчитись перестав Звідки дізнались про вовка?із районної газети. Чи знайшов Чепіжний вовка у льотчиків?ні, вовк утік до Сашка
Аналіз твору «Сіроманець»1. Жанр. Повість2. Герої: старий осліплий самотній вовк Сіроманець, мисливець Василь Чепіжний, хлопчик Сашко, його подружка Галя Грушецька, льотчик капітан Петро Лях та його син Андрійко3. Композиція. Твір умовно можна поділити на 4 частини: 1) Вовк Сіроманець і мисливець Чепіжний. 2) Дружба Сіроманця з Сашком. 3) Сроманець і Андрійко Лях. 4) Намагання Сашка вилікувати Сіроманця. 5) Смерть вовка
5. Тема: історія про незвичайну дружбу дітей з вовком як приклад гармонії людини й природи; про добре ставлення до тих, хто потребує допомоги, до братів наших менших.6. Ідея: уславлення дружби, співчуття до тварин; засудження жорстокого поводження з тваринами та людського злопам’ятства.7. Конфлікт: цивілізація ↔ природа8. Гуманізм повісті розкривається в дружбі та співчутті хлопчика до вовка.9. Чого навчає твір. Потрібно гуманно ставитися до беззахисних тварин, жити в гармонії з природою, бережливо, з повагою ставитися до матінки-природи, частинкою якої є й людина.
План{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}1. Найстаріший вовк – Сіроманець.2. Пригода у лісі. Чепіжний в озері3. Великий вертоліт.4. По дорозі до школи: зустріч Сашка із Сіроманцем.5. Нове житло вовка.6. Сашко дізнається про сліпоту вовка.7. Чепіжний риє яму.8. Сіроманець у кузні. Сашко звільнив вовка9. Втеча Сіроманця.10. Розмова із вчителькою.11. Сашко та Галя у лісі.12. Сроманець на полігоні.13. Знесилений вовк.14. Льотчик капітан Петро Лях знайшов Сіроманця.15. Вовк рятує Андрійка.16. Неспокій вовка.17. Розмова Сашка з Чепіжним.18. Сіроманець повернувся!19. Дорога до лікарні. 20. Сашко у лікарні Філатова21. Довге чекання та втеча Сіроманця.22. Сіроманець повернувся помирати в село