Презентація до уроку мистецтва 9 клас. "Імпресіонізм"

Про матеріал
Презентаційний матеріал до уроку мистецтво у 9-му класі з теми "Імпресіонізм". Розробка містить ілюстрації до витворів мистецтва (архітектури, скульптури, живопису, графіки), текстове пояснення та додаткову інформацію для учнів і учтителів
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Імпресіонізм

Номер слайду 2

Дивізіонізм — метод живопису, заснований на розкладанні складного колірного тону на чисті кольори, які наносили на полотно окремими мазками. Імпресіонізм (фр. impression — враження) — стиль останньої третини XIX — поч. XX ст., представники якого прагнули природно й невимушено відобразити навколишній світ у його мінливості, передаючи свої враження. Пленер (фр. plein air — вільне повітря) — передача в картині змін кольору, зумовленого дією сонячного світла під час роботи художника на відкритому повітрі.

Номер слайду 3

Постімпресіонізм (фр. postimpressionisme, лат. post— після, тобто після імпресіонізму) — збірна назва кількох напрямів французького мистецтва кінця XIX ст., що виникли слідом за імпресіонізмом, зокрема неоімпресіонізм. Пуантилізм (фр. pointillisme — крапка) — живописна техніка — нанесення фарб на полотно у вигляді маленьких точок або квадратів, які під час сприйняття картини з певної відстані оптично зливаються.

Номер слайду 4

В останній третині X IX ст. у Франції виник імпресіонізм. Він завершив реалістичну традицію і відкрив інноваційну епоху модернізму. Новий стиль ознаменував народження нового живопису, «зітканого з кольору, світла й повітря».

Номер слайду 5

Цікава історія походження назви стилю. Літопис імпресіонізму починається з першої художньої виставки, що відбулася на бульварі Капуцинок у Парижі в майстерні фотографа Надара (1874).

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Невдовзі після цієї події в одному гумористичному виданні вийшла стаття з назвою «Виставка імпресіоністів», згодом ще одна — «Виставка бунтівників».

Номер слайду 8

Критика й публіка різко демонстрували негативні оцінки й іронічно від­ гукувалися про представлені роботи, особливо про картину К. Моне «Імпресія. Схід сонця». Художникам дорікали в «незавершеності» і «неохайності» живопису, відсутності смаку. З того часу їх стали називати «імпресіоністами».

Номер слайду 9

Клод Моне

Номер слайду 10

Щ о ж так вразило сучасників, які осуджували імпресіоністів? Спочатку нове бачення сформу­ валося в пейзажі. Знаковим твором вважають вищезгадану картину Клода Моне (1840-1926)

Номер слайду 11

Клод Моне. Імпресія. Схід Сонця

Номер слайду 12

Клод Моне. Картини із серії «Руанський собор»

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Водяні лілеї

Номер слайду 15

Весна, 1872

Номер слайду 16

Жінка з парасолькою

Номер слайду 17

Скелі в Етреті, 1885

Номер слайду 18

Тополі на сонці, 1887

Номер слайду 19

Художники писали свої картини переважно на пленері. Також вони використовували чисті кольори, часто контрастні (наприклад, червоний і зелений або оранжевий і блакитний), та багато відтінків. Змінилася й техніка. Чисті фарби накладали дрібними мазками роздільно, не змішуючи на палітрі. Контури неначе розчинялися в повітряному просторі.

Номер слайду 20

Імпресіоністи фіксували ніби випадково вихоплені моменти життя городян: сценки на вулицях, у театрі, під час відпочинку в парку. Отже, поряд із пейзажем став улюбленим побутовий жанр, нерідко змішаний із портретом. Сміливі композиційні рішення, несподівані ракурси надавали картинам фрагментарності, адже світ відображався таким, яким він є — мінливим.

Номер слайду 21

Імпресіоністи вперше відтворили на полотні панораму життя міста. Серію картин Каміля Піссарро (1830-1903) присвячено бульвару Монмартр у Парижі, який полонив майстра нескінченним рухом. Художник зобра­ жував його в ранковому серпанку, у вечірніх сутінках і навіть у світлі зірок.

Номер слайду 22

Каміль Піссарро. Бульвар Монмартр навесні

Номер слайду 23

Альфред Сіслей (1839-1899) надавав перевагу ліричним замальовкам паризьких околиць із затишними будиночками, мостами через річку.

Номер слайду 24

Альфред Сіслей. Міст у Вільнев-ла-Гаренн

Номер слайду 25

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Тема балету приваблювала Едгара Дега (1834-1917), який зображував танцівниць у граційних позах під час репетицій чи виступів на сцені. Також він нерідко малював скачки, стрімкий рух коней із жокеями.

Номер слайду 28

Едгар Дега. Танцівниці у блакитному

Номер слайду 29

Зірка балету

Номер слайду 30

Художники-імпресіоністи нерідко обирали ідентичні сюжети, адже для них здебільшого важливо було не ЩО, а ЯК це зображувати.

Номер слайду 31

Наприклад, популярною була тема літнього відпочинку на човнах. Художники передавали переливи і рух води, відблиски сонячного проміння в палітрі безкінечних кольорових відтінків.

Номер слайду 32

Огюст Ренуар

Номер слайду 33

«Жаб'ятник» (1868)

Номер слайду 34

«Сніданок у солом'яних брилях»

Номер слайду 35

«Діти на узбережжі в Гернсі»

Номер слайду 36

Мері Кессетт. Літо (фрагмент)

Номер слайду 37

Берта Морізо. Літній день

Номер слайду 38

Деякі принципи імпресіонізму — передача миттєвого руху, плинність форми — позначилися й на скульптурі. Засновником напряму вважається французький скульптор Огюст Роден (1840-1917).

Номер слайду 39

Знаменитий «Мислитель», як і популярна мармурова скульптура «Поцілунок», — це композиції до семиметрової «Брами пекла» (більше 180 фігур). «Мислитель» надихнув Ференца Ліста на створення однойменного музичного твору.

Номер слайду 40

Огюст Роден. Мислитель

Номер слайду 41

Огюст Роден. Поцілунок

Номер слайду 42

Українські митці не пройшли повз імпресіонізм, використовували його живописні техніки та прийоми для оновлення художньої мови. Імпресіоністичні риси помітні у творчості Миколи Бурачека (1871-1942) та ін., хоча більшість представників українського малярства не дотримувалися цього стилю послідовно.

Номер слайду 43

Микола Бурачек

Номер слайду 44

Микола Бурачек. Березень

Номер слайду 45

Реве та стогне Дніпр широкий

Номер слайду 46

Імпресіонізм зробив своєрідну художню революцію в живописі. У його надрах зародилися постімпресіонізм і неоімпресіонізм.

Номер слайду 47

Постімпресіонізм охоплює період з останньої виставки імпресіоністів 1886 р. до 1910-х років. До французьких майстрів-постімпресіоністів належать: Поль Сезанн, Поль Гоген, Вінсент Ван Гог, Анрі де Тулуз-Лотрек.

Номер слайду 48

Поль Сезанн (1839-1906) не вважав живопис мистецтвом, він називав його одним із засобів пізнання, що дає шанс відчути й зрозуміти основи світобудови. Натюрморти художника зазвичай складаються з простого посуду і плодів. Доповнення драпіровками надає рухливості композиціям, завжди збалансованим і динамічним.

Номер слайду 49

Поль Сезанн. Стіл, серветка, фрукти

Номер слайду 50

Візитною карткою Вінсента Ван Гога (1853-1890) вважають натюрморт «Соняш ники». Одним із творчих досягнень живописця стало опа­ нування секретами колірного контрасту. Численні варіанти соняшни­ ків, які він малював 11 разів, змінюючи їхню кількість, розташування та кольори тла, свідчать про пошуки митцем досконалості.

Номер слайду 51

Вінсент Ван Гог

Номер слайду 52

Соняшники

Номер слайду 53

«Спальна кімната в Арлі»

Номер слайду 54

«Міст де л'Англуа» (1888)

Номер слайду 55

«Іриси»(1889)

Номер слайду 56

«Церква в Овері»

Номер слайду 57

Зоряна ніч

Номер слайду 58

«Зоряна ніч»

Номер слайду 59

На картині з домінуванням у палітрі насичених відтінків жовтої фарби цей колір набуває особливого сяйва, а квіти наче живі. Улюблений художником жовтий колір був втіленням радості й сонячної енергії.

Номер слайду 60

Живопису невтомного мандрівника Поля Гогена (1848-1903) притаманні символічність образів, підкреслена декоративність, використання спрощених форм і яскравих кольорів, що ніби «звучать». Відчуваючи з дитинства, яке минуло в Перу, потяг до екзотичних місць, Гоген багато подорожував. Потім взагалі поїхав на Таїті, подалі від цивілізації, щоб «злитися з природою» і малювати «первісне» життя

Номер слайду 61

Поль Гоген

Номер слайду 62

«Вожирар. Овочеві лани»

Номер слайду 63

«Сіножать в Бретані», 1888

Номер слайду 64

«Натюрморт з яблуками, грушею та фігурним кухликом», 1889

Номер слайду 65

Основна тема творчості Анрі де Тулуз-Лотрека (1864-1901) — розваги й побут паризької богеми. Ц і сценки він відтворював майстерно, іронічно, гротескно. Митець одним із перших почав малювати афіші співачок і танцівниць кабаре. Вони вражають динамізмом і виразністю.

Номер слайду 66

Анрі де Тулуз-Лотрек

Номер слайду 67

At the Moulin Rouge: Two Women Waltzing (1892)

Номер слайду 68

Портрет Габріель (1891)

Номер слайду 69

Таким чином, конструктивістське бачення світу Сезанна, символізм і декоративність Гогена, пронизлива виразність кольору Ван Гога, гра­ фічна стихія майстра плаката Тулуз-Лотрека — стали сполучною ланкою між мистецтвом X IX і X X ст., поштовхом для розвитку низки інших художніх стилів і течій.

Номер слайду 70

У музичному мистецтві основоположником імпресіонізму став французький композитор Клод Дебюссі (1862-1918). У молоді роки він зблизився з гуртом літераторів і художників, який очолював поет-символіст С. Малларме. їхн і ідеї знайшли відгук у музиці К. Дебюссі.

Номер слайду 71

Клод Дебюссі

Номер слайду 72

У Дебюссі деякі назви творів перегукуються з тематикою художників: «Естампи» для фортепіано, симфонічні ескізи «Море», ноктюрн «Хмари» для оркестру. У циклі фортепіанних прелюдій композитор звертався до жанрів музичного портрета («Менестрелі», «Дівчина з волоссям кольору льону»), пейзажу («Вітрила», «Тумани», «Сліди на снігу»).

Номер слайду 73

До імпресіонізму належить також перший період творчості Моріса Равеля (1875-1937), учня Г. Форе. Композитор продовжив і розвинув пошуки свого молодшого сучасника К. Дебюссі в царині імпресіоністичного звукопису. Він створював романси на вірші поетів-символістів;

Номер слайду 74

Моріс Равель

Номер слайду 75

Загалом у стилістиці М. Равеля домінують енергійні, нерідко екзотичні ритми, барвиста гармонія, милування «прекрасною миттю».

Номер слайду 76

Для прослуховування К.Дебюссі. Прелюдія «Післяполудневий відпочинок фавна». М. Равель. «Гра води» для фортепіано.

Номер слайду 77

Таким чином, імпресіонізм став рубіжним явищем в історії мистецтва. Він завершував традиції реалізму і дав старт напрямам і течіям модернізму з постійним оновленням художньої мови й техніки.

Номер слайду 78

Домашнє завдання 1. Назвіть основні стильові риси імпресіонізму і постімпресіонізму. Чим вони відрізняються від стилів-попередників? 2. Схарактеризуйте творчість митця, який найбільше вас зацікавив. Поясніть, чим саме він привернув увагу, і розкажіть про зміст і техніку його творів. 3. Доберіть ілюстрації до музики композиторів-імпресіоністів. Створіть тематичні мистецькі колекції «Портрети», «Гімн природі» тощо.

Номер слайду 79

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.9
Оригінальність викладу
4.9
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 14
Оцінки та відгуки
  1. Den Elena
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Овчаренко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Кирницкая Ольга
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Прус Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Шерстюк Виктория Анатоліївна
    Автором матеріалу пророблена кропітка робота. Дуже якісна презентація! Щиро дякую за розробку!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. ГЛУЗДАКОВА Світлана Павлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Онищенко Ольга Василівна
    Щиро дякую за вашу працю! Робота сподобалася. Саме те,що потрібно.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Гаврилюк Любов Віталіївна
    Дякую за чудовий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Кучмук Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  11. Брижань Олена Василiвна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  12. Скакун Наталя Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  13. Дорошок Олена Анатоліївна
    Презентація чудова , але не завантажується
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  14. Бенедіктова Віталія Миколаївна
    Змістовна розробка. Але претензії до сайту, не можна скачати, вибиває помилку сєті
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 11 відгуків
ppt
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
49303
Оцінка розробки
5.0 (14 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку