Презентація до уроку мистецтва 9 клас. "Символізм"

Про матеріал

Презентаційний матеріал до уроку мистецтво у 9-му класі з теми "Символізм". Розробка містить ілюстрації до витворів мистецтва (архітектури, скульптури, живопису, графіки), текстове пояснення та додаткову інформацію для учнів і учтителів.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Символізм

Номер слайду 2

Алегорія (з грец. аііедогіа — іносказання) — образ, у якому зображення має переносне значення, вираження ідеї у предметному образі. Містика (з грец. «потаємний», «прихований») — віра в існування надприродних сил і можливість спілкування з ними людини. Символ (з грец. «знак») — умовне позначення якого-небудь предмета, поняття або явища; художній образ, що умовно відтворює усталену думку, ідею, почуття.

Номер слайду 3

Символізм (від грец. БутЬоІоп — знак, символ) — одна зі стильових течій мо­ дернізму. Символісти проголосили символ основою мистецької творчості. Синестезія (від грец. єулаезїЛез/з — одночасне відчуття) — художній прийом, що полягає в поєднанні різних асоціацій. Виникнення у людини одночасно відчуття не тільки в тому органі чуття, на який діє подразник, а й в іншому органі.

Номер слайду 4

С имволізм зародився у Франції в 70-80х роках X IX ст. як противага реалістичній літературно-художній практиці того часу. Основні принципи символізму вперше виникли у творчості французьких поетів Поля Верлена, Стефана Малларме та ін.

Номер слайду 5

Поль Верлен Стефан Малларме

Номер слайду 6

Символу завжди притаманна невизначеність, тому що духовний зміст важко передати словами. Символісти розрізняють два світи: світ речей і світ ідей. Вони вважають, що за світом речей, який ми бачимо, існує інша — справжня дійсність, яку наш реальній світ лише невиразно відображає.

Номер слайду 7

Тісно пов’язана із символізмом творчість П ’єра Пюві де Шаванна (1824-1898), хоч образна конкретність і відточеність малюнка деякою мірою позбавляли його твори витонченості, властивої цьому стилю.

Номер слайду 8

«Смерть и девушки» (1872)

Номер слайду 9

«Сон» (1867)

Номер слайду 10

«Надежда» (1872)

Номер слайду 11

«Бедный рыбак» (1881)

Номер слайду 12

Характер символіки Гюстава Моро (1826-1898) зовсім інший. Він прагнув зображувати персонажів у стані сильної заглибленості в себе. Картина, на його думку, повинна зачаровувати фантастичністю, її краса має давати насолоду. Тому французький живо­ писець звертався до міфологічних образів, застосовував гру світла, намагався вражати орнаментами й іншими декоративними деталями.

Номер слайду 13

Орфей, 1865

Номер слайду 14

Європа і бик, 1869

Номер слайду 15

Саломея, 1876

Номер слайду 16

«Юпітер і Семела», 1894-95

Номер слайду 17

«Фаетон», 1878

Номер слайду 18

Фантасмагоричні ідеї притаманні графіці й живопису Оділона Редона (1840-1916), творчість якого традиційно поділяється на два періоди: «чорний» і «кольоровий». У графіці «чорного» періоду — моторошних малюнках вугіллям — переважали образи світового зла, кошмари. Найяскравішим їхнім втіленням стало зображення павука з людським обличчям. Роботи «кольорового» періоду полонять вмінням французького митця передавати духовність і чистоту за допомогою яскравих кольорових потоків.

Номер слайду 19

Оділон Редон, Пейрельбад, 1897

Номер слайду 20

Павук, що плаче. 1881,вугілля

Номер слайду 21

Болотяна квітка з альбому присвяченому Гоя. 1885,вугілля

Номер слайду 22

Золота клітка, 1892; масло з позолотою

Номер слайду 23

Букет квітів,1895; масло

Номер слайду 24

Символізм по-різному розквітнув у творчості Михайла Врубеля, Миколи Реріха та інших всесвітньо відомих ху­ дожників.

Номер слайду 25

«Квіти» Творчість Михайла Врубеля «Голова демона» 1890

Номер слайду 26

Заморські гості. 1901 «Гонець». 1897 Творчість Миколи Реріха

Номер слайду 27

У творчості художника і поета Михайла Жука (1883-1964) яскраво виявився синтез символізму і модерну. Рослини, особливо квіти, — улюблені мотиви митця. їх намальовано не в природному середови­ щі, а ізольовано, що наближає композиції до творів декоративного мистецтва

Номер слайду 28

Номер слайду 29

Одним з основоположників музичного символізму вважають німецького композитора Ріхарда Вагнера, останнього з великих романтиків, оперні шедеври якого сповнені символіки. до джерел символізму в музиці належать новаторські пошуки представників пізнього романтизму

Номер слайду 30

До символістів зараховують французького композитора Габріеля Форе (1845-1924), який створив першу версію музики до поеми М. Метерлінка «Пеллеас і Мелісанда».

Номер слайду 31

Символістські пошуки в музичному мистецтві найяскравіше репрезентує творчість Олександра Скрябіна (1872-1915).

Номер слайду 32

Домашнє завдання 1.У яких видах мистецтва виявився символізм? 2 Назвіть батьківщину символізму та основні ознаки цього стилю. 3.Поясніть, як ви розумієте значення термінів «символ» і «алегорія» на прикладі конкретних творів мистецтва за ілюстраціями з підручника.

Номер слайду 33

4.Самостійно дослідіть, як виявився символізм у театральному мистецтві, у музиці Я. Сібеліуса, С. Рахманінова (прослухайте їхні твори). 5.У вільний час перегляньте фільм про М. Чюрльоніса «Зодіак» (реж. Й. Вайткус, 1986). Прослухайте його програмні музичні твори (за вибором), порівняйте їх з картинами на таку саму тематику.

Номер слайду 34

Номер слайду 35

Номер слайду 36

Номер слайду 37

Номер слайду 38

Номер слайду 39

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сушко Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Седлецька Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Балко Лідія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
15 серпня 2018
Переглядів
23582
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку