Тема: Давні українські осінні обряди. Люди здавна вірили в сили природи. Вважали, що обрядовими піснями можуть вплинути на природні явища,щоб виростити та зберегти врожай. Обрядова пісня пов’язана з працею людини,родинним побутом та народним календарем
Номер слайду 2
Жниварські чи обжинкові пісніЄ складовими обрядів пов’язаних із хліборобськими жнивами. Вони фактично завершують календарний цикл. Жнива знаменують кінець хліборобського року. Головним мотивом пісень була вдячність та величання господаря і господині. В піснях бажали їм добробуту, здоров’я,гарного врожаю та щастя в сім’ї.
Номер слайду 3
Жниварські пісні бувають трьох видів. Зажинкові-в них бажали добрих жнив ,здоров’я женцям і багатства господареві
Номер слайду 4
Жнивні– в них часто звучали мотиви важкої праці,Їх виконували коли йшли працювати під час праці. І осміювали лінивих.
Номер слайду 5
Обжинкові пісні– найбагатщі за змістом,формою,образами , тематикою. В них висловлювали радість від закінчення важкої праці. На закінчення женцізалишали на ниві невеликий кущ ,який називали “спасовою бородою”Прикрашали його вислов-лювали побажання доброго врожаю в наступному році. Залишали “спасову бороду” до початку оранки.
Номер слайду 6
Жниварські календарно-обрядові пісні пов’язані зі жнивами. Поділяються на три групи: ЗажинковіЖнивніОбжинкові
Номер слайду 7
Слухання: М. Лисенко кантата “Радуйся ниво неполитая” на сл. Т. Шевченка 5ч. «Оживуть степи озера» Канта́та (італ. cantata, від лат. canto — співаю) — твір урочистого або лірико-епічного характеру, що складається з декількох закінчених номерів, виконується співаками-солістами, хором у супроводі оркестру і призначений для концертного виконання. Виконання “Ой на горі та женці жнуть”