Презентація до уроку на тему " Електролітична дисоціація"

Про матеріал

Презентація до уроку на тему " Електролітична дисоціація" допомагає учням зрозуміти сутність електролітичної дисоціації,розпізнавати

електроліти та неелектроліти, знайомить з ТЕД(теорія електролітичної дисоціації), навчає записувати рівняння

електролітичної дисоціації кислот, основ, солей у водних розчинах; дає поняття ступінь дисоціації та сильні й слабкі електроліти

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Як ви думаєте: які з цих речовин будуть проводити електричний струм?

Номер слайду 2

Чи всі речовини проводять струм?

Номер слайду 3

Проблемне питання: Для чого потрібні речовини,які проводять електричний струм?

Номер слайду 4

Тема: Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти. Урок хімії в 9 класі КЗ Верхівцевського НВК Учитель хімії Кукса Н. М.

Номер слайду 5

Мета: Дати відповідь на запитання: Чому одні речовини проводять струм, а інші - ні? Як їх класифікують? Що відбувається з речовинами, коли їх розчиняють? Де застосовуються електроліти.

Номер слайду 6

Цілі: Електролітична дисоціація. Електроліти та неелектроліти. ТЕД(теорія електролітичної дисоціації) Електролітична дисоціація кислот, основ, солей у водних розчинах. Ступінь дисоціації. Сильні й слабкі електроліти.

Номер слайду 7

Майкл Фарадей запропонував поділити речовини на дві групи за здатністю проводити струм.

Номер слайду 8

Натисніть Натисніть Клас сполук Клас сполук Тип зв’язку Тип зв’язку

Номер слайду 9

Чому електроліти проводять струм? При розчиненні речовини чи при сплавленні з’являються зарядженні частинки, які можуть вільно рухатися. Ці частинки називаються йонами. Електролітична дисоціація – процес розщеплення електролітів на йони під час розчинення або розплавлення. (с. 65 підручника)

Номер слайду 10

Теорію електролітичної дисоціації сформулював швед Сванте Арреніус (1887 р.), за що у 1901 р. отримав Нобелівську премію з хімії.

Номер слайду 11

Механізм дисоціації сполук з йонним зв’язком

Номер слайду 12

Прослідовність процесів: Орієнтація диполей води біля йонів кристалу. Гідратація - взаємодія молекул води з йонами Дисоціація (розпад) кристала на гідратовані йони. Рівняння: NaCl ↔ Na+ + Cl- Механізм дисоціації сполук з йонним зв’язком

Номер слайду 13

Механізм дисоціації сполук з ковалентним полярним зв’язком

Номер слайду 14

Механізм дисоціації сполук з ковалентним полярним зв’язком Прослідовність процесів: Орієнтація диполей води навколо полюсів молекули НСl Гідратація - взаємодія молекул води з НСl Йонізація молекули електроліта (перетворення ковалентного зв’язку на йонний) Дисоціація (розпад) молекули електроліту на гідратовані йони. Рівняння: НCl ↔ Н+ + Cl-

Номер слайду 15

Сучасний зміст ТЕД можна звести до чотирьох основних положень.? I- положення: Всі речовини по їх здатності проводити електричний струм в розчинах діляться на електроліти та неелектроліти

Номер слайду 16

ІІ положення :В розчинах електроліти дисоціюють (Розпадаються) на позитивні і негативні іони. ІІІ положення: Причиною дисоціації електроліту є його взаємодія з молекулами води (гідратація). Процес розпаду електроліту на іони називається електролітичною дисоціацією (ЕД).

Номер слайду 17

< 2 % слабкі > 30 % сильні 2 − 30 % средньої сили Ступінь електролітичної Дисоціації залежить від: Солі, луги, кислоты H2SO4, HNO3, HCl, HBr, HI H3PO4, HF H2O, NH4OH, Me(OH)n , H2CO3, H2SiO3, H2S, CH3COOH природи електроліту і розчинника температури концентрації Ступінь електролітичної дисоціації - відношення числа частинок, що розпалися на іони, до загального числа розчинених частинок

Номер слайду 18

HSO3− H+ + SO32− Кислоти - електроліти, які при дисоціації утворюють катіони гідрогену і аніони кислотного залишку HNO3 H+ + NO3− H2SO4 2H+ + SO42− Загальні характерні властивості кислот обумовлені присутністю катіонів гідрогену Слабкі багатоосновні кислоти дисоціюють ступінчасто H2SO3 H+ + HSO3− HCl H+ + Cl-

Номер слайду 19

Основи - електроліти, які при дисоціації утворюють катіони металу і аніони гидроксогрупп ОН- NaOH = Na+ + OH- КОН = К+ + ОН- Са(ОН)2 = Са2+ + 2ОН- Загальні властивості основ обумовлені присутністю гідроксид-йонів ОН- Слабкі багатокислотні основи дисоціюють ступінчато. Fe(OH)2 FeOH+ + OH- 1 ступень 2 ступень FeOH+ Fe2+ + OH-

Номер слайду 20

Середні солі - сильні електроліти, які при дисоціації утворюють катіони металу (або амонію NH4 +) і аніони кислотних залишків К3РО4 3К+ + РО43- NH4Cl NH4+ + Cl−

Номер слайду 21

Речовини , розчини яких проводять електричний струм. Процес розпаду електроліту на іони . Позитивно заряджені іони . Негативно заряджені іони Електроліти , які при дисоціації утворюють катіони гідрогену і аніони кислотного залишку . Електроліти , які при дисоціації утворюють катіони металу і аніони гидроксогрупп ОН-. Електроліти , які при дисоціації утворюють катіони металу і аніони кислотних залишків . Кількісна характеристика електролітичноїдисоціації Молекули, що мають два електричних заряду , рівних за величиною , але протилежних за знаком , і розташованих на деякій відстані один від одного Автор теорії електролітичної дисоціації. Запишите понятия, соответствующие этим определениям

Номер слайду 22

На які групи можна поділити речовини за їх здатністю проводити електричний струм? Який вчений запропонував поділ речовин на ці дві групи?

Номер слайду 23

Електроліти Неелектроліти Визначення понять Речовини, що належать до даної групи Тип зв’язку Заповніть таблицю

Номер слайду 24

Підкресліть речовини – електроліти хлоридна кислота, кисень, натрій хлорид, натрій гідроксид, спирт, ацетон, кальцій гідроксид, глюкоза, вуглекислий газ, сульфатна кислота.

Номер слайду 25

Які із зображених речовин будуть проводити електричний струм? Розчини солей Інертні гази та кисень Розчин натрій гідроксиду

Номер слайду 26

Домашнє завдання: § § 7-9 завд .№ 71,72

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
4.8
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 11
Оцінки та відгуки
  1. Зінченко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кальчик Ірина Вікторівна
    Дякую! Дуже гарна презентація. Успіхів у роботі.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Панасюк Марія
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Лаптєва Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Матрунчик Ніна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Бугор Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Михайленко Лариса Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Корнієнко Ліана Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Лобань Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  10. Мігунова Олена Ігорівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
  11. Біденко Ніна Дмитрівна
    Презентація відповідає сучасним вимогам медіауроків.
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
Показати ще 8 відгуків
ppt
Додано
28 січня 2018
Переглядів
31489
Оцінка розробки
4.8 (11 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку