Презентація до уроку української мови на тему "Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники - назви істот та неістот" для 6 класу.
Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники – назви істот та неістот Підготувала вчитель української мови та літератури Андрущенко І.А.
Номер слайду 2
Номер слайду 3
Якою частиною мови є подані слова, що утворилися від дієслів? Міркування (міркувати), вибори (вибирати), читання (читати)
Номер слайду 4
Тема уроку Іменник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Іменники – назви істот та неістот
Номер слайду 5
Мета уроку систематизувати здобуті в попередніх класах знання про іменник як частину мови, удосконалювати вміння розпізнавати іменники, визначати їх морфологічні ознаки, з’ясовувати синтаксичну роль, розпізнавати іменники – назви істот та неістот; розвивати логічне мислення, усне й писемне мовлення; виховувати почуття дружби
Номер слайду 6
Епіграф У товаристві лад — усяк тому рад. Народна творчість
Номер слайду 7
ІМЕННИК як частина мови Значення Питання Морфологічні ознаки Синтаксична функція
Номер слайду 8
Товаришуван..я, дружба — взаємини між людьми, які народжуют..ся міцніють на основі спіл..ного навчан..я інтересів уподобань. Товаришувати можна з багатьма ровесниками а дружити — лише з одним чи кількома. Друзів пов'язує в..лика повага один до одного, пр...нц..повіс..ть у взаєминах, с..мпатія, взаємодопомога.
Номер слайду 9
Принциповість Який керується певними принципами у своїх думках і діях; безкомпромісний. || Непохитний у своєму ставленні до основ, суті чого-небудь. || Який виключає будь-які відхилення.
Номер слайду 10
Товариськість, дружба — важливі показники вихованості учнів. У колективі треба бути скромним. Легко, радісно жити пліч-о-пліч із тими, хто не акцентує уваги на невдачах інших, не хизується своїми успіхами, а найгірше — авторитетом, службовим становищем батьків, престижними речами (модним одягом, магнітофоном, фотокамерою тощо).
Номер слайду 11
НЕІСТОТИ ІСТОТИ Товариськість дружба показники вихованість колектив увага невдачі успіхи авторитет становище речі магнітофон фотокамера Учні батьки
Номер слайду 12
НАЗВИ ІСТОТ (ХТО?) назви людей (дівчинка,учень, юнак, герой, боягуз); назви тварин, птахів, риб, плазунів, комах (лев, горобець, сом, гадюка, муха); міфологічні та демонічні назви (домовик, відьма, русалка); назви померлих людей (небіжчик, мрець, покійник)
Номер слайду 13
НАЗВИ НЕІСТОТ (ЩО?) Назви предметів, станів, процесів (олівець, захворювання,мислення); сукупність людей, тварин (народ, колектив, рій, плем'я, стадо)
Номер слайду 14
СПРАВЖНІ ПОДРУГИ
Номер слайду 15
Поєднай 1. Дружба — 2. Не той друг, хто медом маже, 3. Сукно вибирай цвітом, 4. Як ми до людей, 5. Лагідні слова роблять приятелів, 6. Краще погана дорога, а той, хто правду каже. так і люди до нас. ніж поганий супутник. найбільший скарб. а гострі слова — завзятих ворогів. а приятеля — привітом.
Номер слайду 16
Робота в групах З поданих слів скласти строфу вірша; визначити відмінки іменників
Номер слайду 17
І група Знають всі: коли є друг, Все світлішає навкруг, Якщо сам не підведеш, Друзів більше ти знайдеш.
Номер слайду 18
ІІ група Дружать сонце і земля, Дружать луки і поля, Дружать діти на землі І великі, і малі.
Номер слайду 19
ІІІ група Разом ходим на гурток, Поспішаєм на каток. Нам незгоди не страшні, З другом весело мені.
Номер слайду 20
Якою частиною мови є подані слова, що утворилися від дієслів? Міркування (міркувати), вибори (вибирати), читання (читати)
Номер слайду 21
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Підготувати усну розповідь про іменник за узагальнюючою таблицею. Виписати з художньої літератури 5 речень АБО написати твір-мініатюру «Мій найкращий друг». Визначити рід, число іменників, назвами істот чи неістот вони є.