Презентація до уроку на тему "Розряди прислівників. Узагальнення й систематизація"

Про матеріал
Презентація допоможе провести урок "Розряди прислівників. Узагальнення й систематизація", перевірити та поглибити свої знання з теми «Прислівник»; розвивати комунікативні та соціокультурні компетентності учнів; інтелектуальні і пізнавальні здібності; виховувати інтерес до навчання.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

1. Що називається прислівником?2. Якими членами речення може виступати прислівник? 3. Які ви знаєте розряди прислівників?

Номер слайду 2

1. Прислівник - це це незмінна самостійна частина мови, що виражає ознаку дії, стан предмета або ознаку якості і відповідає на питання як? де? звідки? наскільки? якою мірою? 2. Головною функцією прислівника в реченні є функція другорядного члена речення — обставини.

Номер слайду 3

Розряди прислівників за значенням1 )способу дії, міри й ступеня (як? яким способом? скільки? наскільки?):поволі, трохи, удвічі, дощенту; читати вголос; багато наслухавшись; поділити надвоє; надзвичайновразливий.2) місця (де? куди? звідки? кудою?):внизу, ліворуч, здалеку, навпростець;перебувати поблизу; піднявшись угору; приїхати здалеку;3) часу (коли? доки? відколи? як довго?):позавчора, довіку, зранку, щодня;працювати щодня; здавна помічати; пам’ятати довіку;4) причини (з якої причини? чому?):спросоння, зопалу, зозла;закричати спросоння; накричати згарячу;5) мети (з якою метою? навіщо?):навмисно, наперекір, у гості;зробити наперекір;6) умови (за якої умови?):зненацька, випадково, навмання, принагідно, безнадійно, обов’язково;

Номер слайду 4

Леонід Глібов. ЛИСИЦЯ-ЖАЛІБНИЦЯБайка У тихому гаю Лисичка щастя мала,Як у своїм добрі, жила, гуляла;Ніхто її там не лякав,І вдень, і ввечері там соловей співав,І пташки пурхали, зозуленька кувала;Скрізь зеленіло, все цвіло;Так гарно, любо там було. Лисиця так собі казала:— От де по правді можна житьІ доленьку хвалить,В добрі кохаться, всіх любити,Ніколи зла і кривди не чинити! —Якби ж то правдонька щербата не була,То, може, й справді б так жила. Раз, на калині недалечко,Угляділа вона гніздечко;Сиділи пташки там.— Ох,— каже,— як не гріх котам. Таких малесеньких, безвинних не жаліти!І їм же хочеться на світі жити…Ну, вже коти! Десь на лихо вони. Вродились, вражії сини,Не тільки вдень, вночі поживу бачуть,Не бачать тільки, як горюють в світі, плачуть…Зажерливих пройдисвітів таких. Я перевішала б усіх…—І жалібниця щось сказати ще хотіла,Аж пташки із гнізда додолу якось ляп,Лисичка зараз хап та хап —Прехорошенько всіх поїла…Як жалібно співати почала,А он на що звела!Лукавий чоловік словами нас голубить,Неначе всіх і жалує, і любить,Для правди, для добра живе,Як по воді пливе;А ближче придивись ти —І видно, що виля хвостом: Помажу, мов, медком,Солодше буде з’їсти.

Номер слайду 5

Скласти діалог за темами народних приказок: - прийшла весна дуже красна; - восени і горобець багатий.

Номер слайду 6

Записати на дошці у стовпчик словосполучення з прислівниками: учні першої групи – прислівники способу дії, часу, місця; учні другої групи – прислівники міри і ступеня дії, причини, мети.

Номер слайду 7

 1 C 2 И 3 Н4 О5 Н 6І 7 М1 А 2 Н3 Т4 О 5 Н 6І7 М  Кросворд «Заповни клітинки»

Номер слайду 8

«П’яте зайве»Прочитати й визначити, який прислівник у кожній групі слів є зайвим. Свій вибір обґрунтувати.1. Неуважно, спокійно, чудно, уночі, пронизано.2. Щойно, навесні, день у день, тричі, надворі. 3. Угору, нашвидку, далеко, ліворуч, униз.4. Спросоння, згарячу, по – дружньому, спересердя, знічев’я.

Номер слайду 9

Домашнє завдання 1. Записати сім прислів’їв або приказок, у яких уживаються прислівники. Визначити синтаксичну роль прислівників та їх розряд за значенням. 2. Навести 3 – 4 власні приклади прислівників до кожного розряду за значенням. Записати їх.

pptx
Пов’язані теми
Українська мова, 7 клас, Інші матеріали
Інкл
До підручника
Українська мова 7 клас (Голуб Н.Б., Шелехова Г.Н., Новосьолова В.Н., Ярмолюк А.В.)
Додано
15 жовтня 2019
Переглядів
5553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку