Урок "Види речень за метою висловлювання"

Про матеріал
Конспект уроку має на меті з’ясувати знання учнів про види речень за метою висловлювання, формувати вміння в них розпізнавати види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням, правильно їх інтонувати.
Перегляд файлу

Урок української мови в 7 класі «Види речень за метою висловлювання»

 

Тема:   Види речень за метою висловлювання.                             

Мета: З’ясувати знання учнів про види речень за метою висловлювання,  формувати вміння розпізнавати види речень за метою висловлювання та емоційним забарвленням, правильно їх інтонувати;

 Розвивати: вміння самостійно складати усні та письмові висловлювання; усне і писемне мовлення, вимову та слухову культуру, логічне мислення, пам'ять.

 Виховувати активну громадянську позицію, почуття любові та поваги до рідної мови, до  Батьківщини,   почуття патріотизму.

Тип уроку: урок осмислення знань, умінь і навичок.

 

                                                   Хід уроку.

І. Загальнокорекційний етап.

1. Організована підготовка учнів до праці. (перекличка чергового, привітання)

2. Нервово-психологічна підготовка учнів до уроку.

                             Сьогодні у нас незвичайний урок.

  Сьогодні ми зробимо ще один крок

  В країну цікаву, в країну чудову,

  Де вас там чекають, й збагачують мову.

Тож сядьте рівненько і будьте уважні,

Щоб працювати вам було не важко.

ІІ. Основний етап.

  1.        Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

1.2. Підготовча робота.

- Що  називається реченням?

- З чого складається речення?

- З якою інтонацією вимовляється речення?

  / Діти записують в зошитах число і тему уроку/

 

2. Формуюча частина.

Сьогодні ми попрацюємо над темою, які є речення за метою висловлювання.

/ Відповідь учнів, робота за таблицею, правилом у підручнику/

 

  1. Хвилина каліграфії.

Щира і безмежна шана Україна. Багата і красива її природа. Насуне грозова хмара, і стане море чорним і похмурим.

 

  1. Вступне слово вчителя за мовним матеріалом.
  2. Робота за таблицею біля дошки та правилом у  підручнику про види речень.

Розповідні

Питальні

Спонукальні

Містять повідомлення, розповідь про щось.

Містять запитання, на

яке передбачається відповідь, або запитання, що не вимагає відповіді.

Містять наказ,  вимогу, заклик, прохання, побажання, пораду тощо

Легенький вітерець повіяв.

Яка тобі найгарніша в цілім світі мова?

Люби життя, люби людей, природу!

 

  1. Запис речень на дошці та в зошитах з коментарями.

Столиця нашої Батьківщини -  місто Київ. Чи доводилося вам бувати у Києві? Київ – найкрасивіше місто!

  1. Самостійна робота. Записати речення на слух, поставити розділові знаки.

Чого це над квітами схилилась дітвора?

Червонясті полунички, не ховайте свої личка!

Небо нічка затулила, сонце спати положила.

 

Фізкульхвилинка.

Слухати ми перестали

I тепер вci дружно встали.

Будемо відпочивати,

Нумо вправу починати.

Руки вгору, руки вниз,

I легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали,

Раз — присіли, другий — встали.

 

  1. Наступна ваша робота буде  на карточках. Прочитайте, спишіть речення, поставте в кінці відповідний розділовий знак.
  2. Усна гра «Визнач розділовий знак». (Вчитель читає речення, учні визначають його за метою висловлювання, ставлячи в кінці речення розділовий знак).
  3. Творча робота. Прочитайте текст. Чого не вистачає у цьому тексті? Поділіть текст на речення, поставте розділові знаки в кінці речення.

Любі друзі , ви давно не були у нашому лісі 3 настанням осені у нас все прекрасно Тільки якісь розбійники зруйнували мурашник А молоденька берізка всихає. Ранньою весною з неї виточили весь сік, а рану забули загоїти Допоможіть Ваш їжачок

 

  1. Робота в парах. Розгляньте  картинки, до кожної з них складіть і запишіть  3 види речень.

 

                   

 

    10.Тож давайте підведемо підсумок нашого уроку.

 -  Які види речень за метою висловлювання ви знаєте?

 

ІІІ. Заключний етап.

1. Мотивоване оцінювання учнів.

2. Домашнє завдання. Завдання на картці.

3. Приведення в порядок робочого місця.

4. Організований вихід на перерву (нагадати учням правила поведінки на перерві)

doc
Додано
23 жовтня
Переглядів
51
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку