Презентація до уроку "Наша Галактика-Чумацький Шлях" з прийомами критичного мислення: санкен, кластер, таблиця INSERT. Є руханка "Ти-дрізд, я-дрізд..."
Чому Чумацький Шлях Колись давно, ще в козацькі часи на березі Татарки було село. В цьому селі жили хлопець і дівчина, Іван і Марійка. Вони кохали одне одного і збирались побратись, але не було грошей на свадьбу. Іван був сирота. І ось молодий козак рішив піти з чумаками, щоб заробить грошей на свадьбу. Як не вговоряла його Марійка, що можна жить і без весілля, Іван стояв на своєму. Роздобув мажу, волів і почав готуватись іти в Крим. ... І ось настав цей день. Все село висипало на вигін, де формувалися валки. Ревіли воли, скрипіли мажі. Плакала Марійка, дівоче серце віщувало біду, та Іван не послухав її. Ось отаман підняв руку, і валка пішла. Доки видно було валку, поки стояла Марійка і, плачучи, махала платком. Не було й того дня, щоб вона не вибігла на дорогу. Все виглядала любимого. Пройшло два чи три місяця. І ось одного дня по обіді в степу показалася величезна хмара пилюки. — Чумаки-и-и! — понеслось селом. І все живе бігло на дорогу. Валка наближалась до села. Та що це? На розі у вола отаманської мажі висить красна лєнта. Село притихло. Хтось погиб. Марійка кинулась до возів: — Дядьку, а де Іванко? — кидалася Марійка до чумаків, але ті відводили очі і, хрестячись, проходили мимо. Нарешті один зжалився над дівчиною: — Немає твого Івана. Захворів і помер в дорозі. Як підстрелена чайка, дико крикнула Марійка і кинулась з крутого берега у воду Татарки. Витягли її люди, але вже мертву. Ось з тих пір і стали люди звати цей шлях Чумацьким, бо на ньому пішов молодий чумак у вічність.
Прошу скласти сенкан на слова «Наша Галактика. Земля. Місяць.» за бажанням 1 рядок - Іменник, слово, яке позначає тему; 2 рядок - 2 прикметники, опис теми; 3 рядок - 3 дієслова, дія, яка пов’язана з темою; 4 рядок - 4 слова, ставлення до теми, почуття, афоризм; 5 рядок - новий іменник, сутність теми, підсумок.
Виберіть, будь ласка, продовження речення, опишіть своє враження. «Щоб зробити внесок у розбудову миру, я можу (помирити друзів, захистити того, кого ображають…)». «Я дізнався на уроці нове про ...». «Мені сподобалося...(прислів’я, музика, створення сенкана чи кластера, заповнення таблиці …)».
Джерела 1. Астрономічний календар.-К.: В-во ГАО НАНУ, 2009. 2. Біда Д. Місяць. Л.:, 2008.-(Серія “Бібліотечка Колоска”). 3. Енциклопедія про все на світі.-К.:Махаон-Україна, 2001. 4. Климишин І.А. Астрономія/Підручник для 11 класу ЗНЗ.-К.:Знання України, 2003. 5. Пришляк М. Астрономія/Підручник для ЗНЗ.-Х.:Ранок, 2012. 6. Проблеми астрономічної освіти//Вісник Астрономічної школи.-2001.-Т.2.-№2. 7. Журнали “Світ фізики”, “Колосок”, “Сузір’я”. 8. http://proridne.org/Українські_народні_легенди/Чому_чумацький_шлях 9. http://http://dovidka.biz.ua/prisliv-ya-ta-prikazki-pro-misyats/ 10. https://teka.ks.ua/post/narodni/prysliv-ia-ta-prykazky-pro-nebesni-tila/ 11. https://plus.google.com/116928595446119306750/posts/FpoYwD5uPbb 12. http://romneyready.me