Презентація до уроку "Непохідні та похідні прийменники".

Про матеріал
Презентація містить цікаві завдання. Доповнивши матеріал, учитель може створити власну розробку з урахуванням особливостей свого класу.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Гарного настрою та натхнення!!!

Номер слайду 2

Взаємоперевірка самостійної роботи. Картка 1 1. Юнь промчалась в росяній долині по мостах на буйному коні (А. Малишко). 2. Тепер по вулицях ми бродим, не повертаючи назад (М. Рильський). 3. І біля отчого порога усе цвітуть кохані сни (А. Малишко). Картка 2 О дванадцятій годині;чекати біля входу;за два кроки; через хвилювання;оплата за домовленістю.

Номер слайду 3

Тема уроку. Непохідні та похідні прийменники.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Знаю. Хочу дізнатися. Дізнався

Номер слайду 4

Ілюстрації до творівr

Номер слайду 5

Розподільний диктант із ключем. Записати сполучення слів із прийменниками у два стовпчики: у перший – із непохідними прийменниками, у другий – із похідними. Визначити, від яких частин мови утворилися похідні прийменники. Із-за хмар, до зірок, біля села, понад лісами, між ракет, незважаючи на гомін, через плече, відповідно до графіка.

Номер слайду 6

Ключ Підкресліть останню літеру останнього слова у сполученнях слів і по вертикалі прочитаєте назву поеми Т. Шевченка, яку він присвятив В. Жуковському на пам’ять про свій викуп із кріпацтва.

Номер слайду 7

Відповідь. Поема «Катерина»

Номер слайду 8

Робота в парах. Творче конструювання. З поданими словами скласти й записати речення. З’ясувати синтаксичну роль цих омонімічних слів. Указати на відмінки іменників або займенників, з якими вжито похідні прийменники. Край (іменник) — край (прийменник);коло (іменник) — коло (прийменник); протягом (іменник у формі О. в.) — протягом (прийменник);назустріч (прислівник) — назустріч (прийменник); навколо (прислівник) — навколо (прийменник).

Номер слайду 9

Кодовий диктант. Названі учителем прийменники позначити цифрами: 1-непохідні прийменники;2-похідні прийменники, утворені з кількох непохідних; 3-похідні прийменники, утворені від іменників; 4-похідні прийменники, утворені від прислівників; 5-похідні прийменники, утворені від іменників чи прислівників у поєднанні з непохідним прийменником.

Номер слайду 10

Відповідь 5,4,1,2,3,5,4,3,2,4,2,1. На відміну від, навколо, через, попід, край, слідом за, напроти, протягом, з-поза, внаслідок, з-поміж, перед.

Номер слайду 11

Гра «Хто швидше»У кожному рядку знайти зайвий прийменник. Вибір пояснити. Поза, посеред, перед, поміж. Задля, край, з-за, понад. У зв’язку з, навколо, незважаючи на, відповідно до. Протягом, під час, кінець, коло.

Номер слайду 12

Номер слайду 13

«Незакінчене речення»Сьогодні мені найцікавіше було… . Мені б хотілося надалі навчитися… .

Номер слайду 14

Домашнє завдання. Обов’язкове. Вивчити теоретичний матеріал за підручником (§34, с.240). На вибір. 1. Виписати з «Кобзаря» Т. Шевченка 4–5 речень із похідними прийменниками, утвореними різними способами. 2. Письмово виконати вправу 459 (с.241 підручника).

Номер слайду 15

pptx
Додано
14 травня 2019
Переглядів
5924
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку