Взаємоперевірка самостійної роботи. Картка 1 1. Юнь промчалась в росяній долині по мостах на буйному коні (А. Малишко). 2. Тепер по вулицях ми бродим, не повертаючи назад (М. Рильський). 3. І біля отчого порога усе цвітуть кохані сни (А. Малишко). Картка 2 О дванадцятій годині;чекати біля входу;за два кроки; через хвилювання;оплата за домовленістю.
Розподільний диктант із ключем. Записати сполучення слів із прийменниками у два стовпчики: у перший – із непохідними прийменниками, у другий – із похідними. Визначити, від яких частин мови утворилися похідні прийменники. Із-за хмар, до зірок, біля села, понад лісами, між ракет, незважаючи на гомін, через плече, відповідно до графіка.
Робота в парах. Творче конструювання. З поданими словами скласти й записати речення. З’ясувати синтаксичну роль цих омонімічних слів. Указати на відмінки іменників або займенників, з якими вжито похідні прийменники. Край (іменник) — край (прийменник);коло (іменник) — коло (прийменник); протягом (іменник у формі О. в.) — протягом (прийменник);назустріч (прислівник) — назустріч (прийменник); навколо (прислівник) — навколо (прийменник).
Кодовий диктант. Названі учителем прийменники позначити цифрами: 1-непохідні прийменники;2-похідні прийменники, утворені з кількох непохідних; 3-похідні прийменники, утворені від іменників; 4-похідні прийменники, утворені від прислівників; 5-похідні прийменники, утворені від іменників чи прислівників у поєднанні з непохідним прийменником.