Сформувати в учнів знання про раціональні числа, вміння застосовувати знання до розв'язування вправ; розвивати пам'ять, активність; виховувати наполегливості, упевненість у своїх силах, прищеплювати любов до математики.
«Життя людини – це сума позитивного і негативного в людині» К.Е. Ціолковський
Номер слайду 3
СЛОВА-МІНУС СЛОВА-ПЛЮС ВОРОГ ГОРЕ ВІЙНА ЛІНЬ ЗЛО СЛЬОЗИ ВІД’ЄМНІ ЧИСЛА Радість , сміх, щастя та мир нехай завжди панують у ващому житті. І ніколи до вас не приходять , сльози, горе, війна . А тепер, я б хотіла повернутися до слів ДОДАТНІ ТА ВІД’ЄМНІ ЧИСЛА.
Номер слайду 4
0 0 20 20 10 10 10 10 20 20 30 30 30 30 40 40 40 40 50 50 20 C тепла + 20 C о о 60 60 50 50
Номер слайду 5
0 0 20 20 10 10 10 10 20 20 30 30 30 30 40 40 40 40 50 50 40 C тепла + 40 C о о 60 60 50 50
Номер слайду 6
0 0 20 20 10 10 10 10 20 20 30 30 30 30 40 40 40 40 50 50 10 C мороза - 10 C о о 60 60 50 50
Номер слайду 7
0 0 20 20 10 10 10 10 20 20 30 30 30 30 40 40 40 40 50 50 30 C мороза - 30 C о о 60 60 50 50
0 0 20 20 10 10 10 10 20 20 30 30 30 30 40 40 40 40 50 50 10 C тепла + 10 C о о Додатня температура 60 60 50 50
Номер слайду 10
0 0 20 20 10 10 10 10 20 20 30 30 30 30 40 40 40 40 50 50 20 C мороза - 20 C о о Від’ємна температура 60 60 50 50
Номер слайду 11
1; +51; 23; +35; 12 ; +2, 5; Додатні числа -12; - 26; - 33; - 2;
; ; - 65; Від’ємні числа 0 Число нуль не є ні додатним, ні від’ємним. РАЦІОНАЛЬНІ ЧИСЛА
Номер слайду 12
Дано числа: 1; -2; 3; 6; -5; 8; -7. Які з них можна позначити на координатній прямій? О Х 0 1 3 8 6 -2 -5 -7 Як позначити від’ємні числа?
Номер слайду 13
Координатна пряма – це пряма з визначеним напрямом, початком відліку та одиничним відрізком. Зазвичай для координатної прямої обирається напрям зліва направо. Кожне число на координатній прямій має свою координату. Х 0 Зліва від початку відліку лежать від’ємні числа, справа — додатні. Точка з координатою нуль на координатній прямій лежить між від’ємними і додатними числами. Додатні числа Від’ємні числа
Номер слайду 14
РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ Ми 5 разів програли і 5 разів виграли . Що вийшло ? -5+5=0 Висновок: Сумою двох протилежних чисел є число нуль.
Номер слайду 15
РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ Давид упродовж уроку 6 разів полінувався і 3 рази постарався. -6+3=-3 Висновок: Сумою двох раціональних чисел з різними знаками є число, яке має знак доданка з більшим модулем, а модуль його дорівнює різниці модулів доданків.
Номер слайду 16
РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ Михайлик упродовж дня 3 рази посварився, 2 рази обдурив і 1 раз образився . -3+(-2)+(-1)=-6 Висновок: При додавання від’ємних чисел завжди буде від’ємне число.
Номер слайду 17
РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ Дарина кожного дня по 1 разу злилась, за тиждень вийшло?. (-1)*7=-7 Висновок: При множинні від’ємного числа на додатнє, є від’ємне число.
Номер слайду 18
РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ Іван за день зробив 7 добрих справ, потім 2 рази образив свою маму , але одразу вибачився? 7-(-2)=9 Висновок: Відняти від одного числа друге – означає до зменшуваного додати число, протилежне від’ємнику. .
Номер слайду 19
РОЗВ’ЯЗАННЯ ЗАДАЧ 100 людей творять зло, а 300 людей – добро. -100+300=200 Висновок: «Учіться радіти життю, поспішайте робити добро, тримайтеся з гідністю у будь-яких обставинах». Найвища мудрість - бути добрим.
Номер слайду 20
РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ РОЗВ’ЯЗАТИ ВПРАВИ : № 846, 847, 849, 851, 854.
Номер слайду 21
РЕФЛЕКСІЯ ЧОМУ НАВЧИЛИ НАС ДОДАТНІ ТА ВІД’ЄМНІ ЧИСЛА. В якому світі ви би хотіли жити і чому? Які висновки ви зробили? 3. Що найбільше запам’яталося на уроці ? 4. Я тепер знаю ?