Презентація до уроку з алгебри в 10 класі "Розв'язування ірраціональних рівнянь". В розділі "Матеріали до уроку" ще є математичний диктант до цієї презентації.
Рівняння, в яких під знаком кореня знаходиться …, називають ірраціональними. Рівняння, які мають однакові розв’язки або не мають їх, називаються … . ⁿ√хⁿ=|х|, якщо п- … . Областю визначення функції у=√2х+1 буде проміжок … . 5. Областю визначення функції у= і√хІ-1 буде проміжок … . 6. Рівняння називають … даного, якщо всі розв’язки даного рівняння задовольняють утворене рівняння.
Номер слайду 3
7. Корені, які не задовольняють дане рівняння, називають … . 8. Функцію у=f(х) називають … , якщо для будь-якого уₒ є Е(f) існує єдине хₒ таке, що уₒ = f (хₒ). 9. (і√х )і =… . 10. Функцію у=f(х) називають … на деякій множині, якщо для будь-яких двох значень аргументу х1 і х2, які належать цій множині і таких, що х1 < х2, виконується рівність f(х1 )
Номер слайду 4
«ХТО НІЧОГО НЕ РОБИТЬ, ТОМУ НІ В ЧОМУ ПОМИЛЯТИСЯ» Менандр, давньогрецький поет, 342 – 291 р.р. до н.е.
Номер слайду 5
Розв’язування ірраціональних рівнянь методом розкладання на множники;
Номер слайду 6
рівняння, що містять змінну під знаком кореня або в основі степеня з дробовим показником
Номер слайду 7
Х=3 Х=36 Х=5,х=-5 0 Х=9
Номер слайду 8
Номер слайду 9
в а г б ПОДУМАЙ! ПОДУМАЙ! ПОДУМАЙ! ВіРНО! а) 0 в)1 б) 2 г) 3
Піднесемо до третього степеня але отже: (25 + x)(3 – x) = 27, Відповідь: –24; 2. Розв’язати рівняння : Розв’язування. Піднесемо до третього степеня
Номер слайду 17
Нехай отже , де t > 0 Повернемось до заміни Піднесемо до четвертого степеня обидві частини рівняння Перевірка: x = 2. Відповідь: 2. Розв’язати рівняння Розв’язування: x = 2, 6 = 6
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Номер слайду 21
в) використання монотонності функцій: а) √ х + 2і√ х = 3; б) √ х = 6 – х.
Номер слайду 22
Номер слайду 23
Назвати методи розв’язування ірраціональних рівнянь I варіант II варіант 1) 2) 1) 3) 4) 5) 3) 2) 5) 4)
Номер слайду 24
1. піднесення до степеня; Основні методи розв’язування ірраціональних рівнянь: 3. розклад на множники; 4. використання властивостей функцій; 5. метод пильного погляду; 7. графічний метод. 2. заміна змінної; 6. переходом до модуля;